Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition

Ελλάδα 6:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW ID.3 1st Edition

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε μια εποχή όπου τα πάντα αλλάζουν στην αυτοκίνηση, το νέο ID.3 φιλοδοξεί όχι μόνο να αποτελέσει το νέο Golf ή τον νέο «Σκαραβαίο» για τη VW, αλλά το αυτοκίνητο εκείνο που ολικά θα φέρει την ηλεκτροκίνηση μέσα στην καθημερινότητα του μέσου οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Το VW ID.3 είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την αυτοκίνηση. Όχι ακριβώς επειδή είναι ηλεκτρικό ή έχει μια πολύ καλή αυτονομία ή επειδή το design του είναι ξεχωριστό και στο εσωτερικό του είναι πλήρως ψηφιοποιημένο…

Το ID.3 είναι πολύ σημαντικό γιατί για πρώτη φορά ένας κατασκευαστής του βεληνεκούς της VW (1o σε πωλήσεις αυτοκινητικό Group του πλανήτη) αποφασίζει να ρίξει στην αγορά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτιαγμένο από λευκό χαρτί, το οποίο στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην κορυφή των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μάλιστα η VW δεν ρίχνει μόνο του στο… στίβο μάχης των πωλήσεων το ID.3, αλλά λανσάρει παράλληλα και το SUV-crossover μοντέλο ID.4 (ξεκινούν στις αρχές του 2021 οι παραδόσεις του),  ενώ έπονται σύντομα και άλλα ID μοντέλα, ώστε τελικά να δημιουργηθεί μια πλήρη οικογένεια νέων ηλεκτρικών μοντέλων που θα απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό.

Advertisement
Advertisement

Εμφάνιση που ξεχωρίζει

Με την πρώτη ματιά, το VW ID.3 ξεχωρίζει στο δρόμο και σίγουρα, δείχνει ότι πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό για την ίδια του τη μάρκα. Η παρουσία του έχει βασιστεί πάνω σε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που στόχο δεν έχει να εντυπωσιάσει, αλλά να καταστήσει το αυτοκίνητο φιλικό στον εξωτερικό παρατηρητή, ενώ παράλληλα να το βοηθήσει να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο τις compact διαστάσεις του (π.χ. μήκος 4,261 μέτρα) για να προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Για αυτό το λόγο άλλωστε και οι μεγάλοι τροχοί έχουν μεταφερθεί πολύ κοντά στα άκρα του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας κοντούς προβόλους και αντίστοιχα, μεγάλο μεταξόνιο (2,765 μέτρα, σχεδόν όσο του μεσαίου Passat). Επιπλέον στοιχεία του αμαξώματος που ξεχωρίζουν είναι το εμπρόσθιο μέρος χωρίς γρίλια (δεν χρειάζεται άλλωστε σε ένα ηλεκτρικό…) όπου τοποθετείται το μεγάλο λογότυπο της VW, τα χαρακτηριστικά εμπρόσθια LED φώτα (με LED matrix προβολείς στο μοντέλο της δοκιμής) που περιστρέφονται προς τα πάνω για να καλοσωρίσουν τον οδηγό πριν την εκκίνηση, το μεγάλο μαύρο τμήμα στο πίσω μέρος που φιλοξενεί το πίσω παρμπρίζ και ένα ευμέγεθες σπόιλερ, αλλά και τα επίσης LED πίσω φώτα με δυναμικές φωτεινές κινήσεις και άναμμα «X» για το φως των φρένων. Πολύ σημαντικό κομμάτι της σχεδίασης του αμαξώματος αποτελεί η πολύ καλή του αεροδυναμική (ιδιαίτερα χρήσιμο σε ένα «αθόρυβο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο), αφού ο σχετικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,27, με το ID.3 να εκμεταλλεύεται πλήρως τη ρέουσα αποτύπωσή του.

Advertisement

Πρακτική καμπίνα, πλήρως ψηφιοποιημένη

Advertisement

Στο εσωτερικό του VW ID.3 είναι εμφανής η προσπάθεια των ανθρώπων της γερμανικής μάρκας να προσφέρουν μια καμπίνα άκρως λειτουργική, πλήρως εύχρηστη και παράλληλα, τόσο πρακτική όσο λίγα μοντέλα των διαστάσεών του ID.3 μπορούν να προσφέρουν. Έτσι λοιπόν, το ταμπλό αρχικά διαθέτει μια λιτή σχεδίαση, με χαμηλά τοποθετημένους αεραγωγούς και άρχουσα την μεγάλη κεντρική οθόνη αφής (10 ιντσών) μέσω της οποία χειρίζονται το σύστημα πολυμέσων, ο κλιματισμός, τα προγράμματα οδήγησης και πολλές άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Οι περισσότερες από αυτές μπορούν να χειριστούν και μέσω προηγμένου συστήματος φωνητικών εντολών. Στη βάση της οθόνης συναντούμε ένα πολύ μικρό πάνελ touch διακοπτών για τον κλιματισμό και τον ήχο του ηχοσυστήματος, καθώς και τα 5 μοναδικά «παραδοσιακά» κουμπιά που υπάρχουν πάνω σε όλο το ταμπλό του ID.3. Είναι χαρακτηριστική άλλωστε η απουσία παραδοσιακής κεντρικής κονσόλας, ενώ και το τούνελ μεταξύ των καθισμάτων έχει χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο για τις –πολλές– θέσεις για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Έξυπνη και α λα BMW i3 είναι η τοποθέτηση του περιστροφικού κάθετου χειριστηρίου για το αυτόματο κιβώτιο πίσω από το τιμόνι και στα δεξιά του πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος είναι πλήρως ψηφιακός, μεγέθους 5,3 ιντσών και τοποθετημένος πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Στα αριστερά του οδηγού και πάνω στο υποβραχιόνιο της πόρτας συναντούμε και του νέου τύπου 2 διακόπτες για τα εμπρόσθια ηλεκτρικά παράθυρα, μέσω των οποίων ο οδηγός χειρίζεται και τα πίσω, πατώντας το κουμπί «Rear». Στο πεδίο της ποιότητας, η VW επέλεξε να ντύσει την καμπίνα του ID.3 κυρίως με σκληρά στην αφή υλικά, έχοντας ένα κομμάτι με αφρώδες υλικό πάνω σε ένα μέρος του άνω τμήματος του ταμπλό. Η συναρμογή και το φινίρισμά τους συνολικά ικανοποιούν, χωρίς πάντως να είναι το δυνατό σημείο της καμπίνας. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε πάντως στην ειδική φωτιζόμενη οριζόντια λωρίδα «ID Light» που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω ακριβώς από το παρμπρίζ, η οποία αλλάζει το χρωματισμό της ή το φωτισμό της ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου (έτοιμο για εκκίνηση, φόρτιση, προειδοποίηση για φρενάρισμα κ.λπ.).

Advertisement

Χώροι ακόμη και για 5 επιβάτες

Παρά τις compact διαστάσεις του, η σχεδίαση του αμαξώματος και η «έξυπνη» εκμετάλλευση του εσωτερικού δίνουν τη δυνατότητα στο ID.3 να μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσεις έως και 5 επιβάτες στο εσωτερικό του. Ειδικότερα, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι μεγάλος, ενώ ιδιαίτερα βολικό είναι το εντελώς επίπεδο δάπεδο, που δεν εμποδίζει τα γόνατα μεσαίου καθήμενου. Η βάση των καθισμάτων λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας είναι υψηλή και, σε συνδυασμό με την έξτρα πανοραμική οροφή του μοντέλου της δοκιμής, δεν αφήνει πολύ «αέρα» για τα κεφάλια ατόμων με ύψος άνω του μέσου. Πρακτικό είναι το πορτ-μπαγκάζ με το έξτρα διπλό δάπεδο, το οποίο έχει χωρητικότητα μέσα στο πλαίσιο των μικρομεσαίων μοντέλων (385 λίτρα). Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων το νούμερο αυτό αυξάνεται στα 1.267 λίτρα.

Πισωκίνητη διάταξη με 204 ίππους

To ID.3 χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ο οποίος στέλνει τη δύναμη και ροπή του στους πίσω τροχούς. Μέχρι τα μέσα της επόμενης χρονιάς θα υπάρξουν πολλές επιλογές ισχύος και μπαταρίας, όμως στο μοντέλο του λανσαρίσματος (την έκδοση 1st) το μοτέρ του ID.3 προσφέρει ισχύ 204 ίππων και συνδυάζεται με μπαταρία 58 kWh που σύμφωνα με τη VW, είναι σε θέση να το κινήσει σε αποστάσεις έως και 426 km (WLTP). Η ισχύς μεταφέρεται στους τροχούς μέσω αυτόματου κιβώτιου 1 σχέσεως, ενώ όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά (και plug-in υβριδικά), υπάρχει και –ισχυρό– σύστημα ανάκτησης ενέργειας της πέδησης. Η παρεμβατικότητα του τελευταίου μπορεί να μεγιστοποιηθεί όταν επιλεγεί η θέση «B» του επιλογέα στο αυτόματο κιβώτιο, με το σύστημα να πραγματοποιεί τη μέγιστη ανάκτηση έως 0,3 g, προτού επενεργήσουν τα φρένα. Παραμετροποίηση υπάρχει και για τη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ και του κιβωτίου, μέσω 3 προεπιλεγμένων οδηγικών set-up, του πιο «οικολογικού» Eco, του «καθημερινού» Comfort και του σπορτίφ, Sport. Στην πράξη, όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά έτσι και στο ID.3, ο ηλεκτροκινητήρας εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του. Παρέχει άμεσα την ισχύ και τη ροπή του, προσφέροντας ένα πολύ γρήγορο 0-100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα, επιτρέποντας έτσι στο αυτοκίνητο να φθάσει με ευκολία στην τελική του ταχύτητα (130 km/h στο «Eco», 160 km/h στα υπόλοιπα 2 προγράμματα οδήγησης).

Πόσα χιλιόμετρα κάνω και πόσο θα μου κοστίσει

Στο πεδίο της αυτονομίας, εμείς πραγματοποιήσαμε μια μεγάλη διαδρομή με το ID.3 η οποία περιελάμβανε κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά και στην εθνική οδό (από την Αθήνα προς τη Χαλκίδα και πίσω). Η αυτονομία που καταγράψαμε χρησιμοποιώντας ως επί το πλείστον το πρόγραμμα οδήγησης Comfort, ήταν 322 χλμ. Ωστόσο, το νούμερο αυτό μπορεί να διαμορφωθεί προς τα πάνω ή και προς τα κάτω ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη χρήση του air condition κ.λπ. Έτσι, για παράδειγμα κινούμενοι μέσα στην πόλη και χωρίς air condition είδαμε νούμερα αυτονομίας κοντά στα 350-360 χλμ., ενώ από την άλλη στην εθνική με «τέρμα γκάζι» και air condition, το νούμερο αυτό μειώθηκε στα 200-220 χλμ. Το γεγονός ωστόσο ότι μπορεί κανείς να πραγματοποιήσει με ευκολία αποστάσεις που φθάνουν τα 310-320 χλμ. με το αυτοκίνητο είναι αν μη τι άλλο ένα πλεονέκτημα του ID.3. Φυσικά, όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά έτσι και στο ID.3 το κόστος για τη φόρτιση είναι πολύ χαμηλό και αγγίζει, πάντα με βάση την κατανάλωση που καταγράψαμε, τα 2,1 ευρώ/100 χλμ. Μαζί με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, το κόστος ανεβαίνει στα 3 ευρώ/100 χλμ. Στην περίπτωση τώρα που φορτίζουμε το βράδυ (νυχτερινό ρεύμα), τότε το κόστος είναι μόνο 1,6 ευρώ/100 χλμ. και δεν ξεπερνά τα 2,1 ευρώ/χλμ. μαζί με τις χρεώσεις. Όσον αφορά τέλος στους χρόνους φόρτισης, η φόρτιση σε οικιακό φορτιστή που παρέχεται από τη VW (τρεις εκδόσεις έως 11 kW) απαιτεί από 6 έως 7 ½ ώρες για να γεμίσει η μπαταρία από το 0. Σημειώστε ότι η VW προσφέρει δωρεάν στη χώρα μας το φορτιστή μαζί με την εγκατάσταση σε όποιον αποκτήσει σήμερα ένα ID.3 1st Edition.

«Ήσυχο», ασφαλές και άνετο στο δρόμο

H VW έχει φροντίσει ώστε το νέο ID.3 να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στο δρόμο, συνάδοντας έτσι απόλυτα με το hi-tech υπόβαθρο του μοντέλου. Από τα πρώτα χιλιόμετρα άλλωστε πίσω από το τιμόνι του, οδηγός και επιβάτες δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστούν από την εξαιρετική ηχομόνωση (μόνο με ταχύτητες έως 30 χλμ. εκπέμπεται προς τα έξω ένας τεχνητός ήχος που ειδοποιεί τους πεζούς), κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο στην καθημερινή οδήγηση, όσο και στην εθνική. Στο ίδιο μήκος κύματος τα καθίσματα είναι πλατιά και με άκρως εργονομική σχεδίαση, ενώ φέρουν και ειδικά υποβραχιόνια που καθιστούν ακόμη πιο άνετη τη διαμονή. Ευκολία εντός πόλεως αλλά και στο παρκάρισμα προσφέρει το εμπρός μέρος όπου απουσία της μετάδοσης και του κινητήρα, «κόβει» πολύ, με τον κύκλο στροφής να έχει διάμετρο μόνο 10,2 μέτρα παρά τους μεγάλους τροχούς. Πολύ καλά τα καταφέρνει το ID.3 και στη διαχείριση των ανωμαλιών του οδοστρώματος αφού το συμπαγές πλαίσιο μαζί με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα), δεν αφήνουν τις κακοτεχνίες να μεταφερθούν στο εσωτερικό. Στην εθνική το ID.3 διατηρεί αυτό του το συμπαγές προφίλ, ελέω και του χαμηλού κέντρου βάρους του, εμπνέοντας συνολικά ασφάλεια, ενώ και στις στροφές παρότι δεν είναι προορισμένο για γρήγορα περάσματα, το ID.3 διατηρείται ασφαλές, με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι ελαφρύ για να διευκολύνει τη χρήση στην πόλη, όμως στις στροφές υπολείπεται αίσθησης, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά αν και με εκείνη την κάπως παράξενη αίσθηση που συναντούμε σήμερα στα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς.

Συμπέρασμα

Η πρώτη μας επαφή με το ID.3 μας επιβεβαίωσε τους υψηλούς στόχους που έχει η VW για το νέο της ηλεκτρικό, αφού το νέο μοντέλο είναι υπέρ-εύχρηστο, αδιαμφισβήτητα ξεχωριστό και συνάμα, έξυπνα πρακτικό. Δεν ξέρω εάν θα γίνει ο νέο «Σκαραβαίος» ή το νέο «Golf» για τη VW, άλλωστε ο χρόνος θα το δείξει, όμως σίγουρα το ID.3 έχει τα εχέγγυα για να μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο επιτυχημένα ηλεκτρικά της πρώτης, πραγματικής φάσης ανάπτυξής τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 310 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.3 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 15,4 kWh/100 km έως 14,5 kWh/100 km (εργοστασιακή τιμή NEDC)
Αυτονομία με μια φόρτιση: Έως 426 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.794 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.261/1.809/1.552 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt
Τιμή: 39.600€ (34.810€ με την κρατική επιδότηση)

Ευχαριστούμε τη ΔΙΑΣ Logistics Α.Ε. για την παραχώρηση των εγκαταστάσεών της για τις ανάγκες της φωτογράφισης.

Διαβάστε επίσης:

Στην Αστυπάλαια η επένδυση της VW – Υψηλότερες επιδοτήσεις στους κατοίκους!

Ποιες χώρες θα διπλασιάσουν τα πρόστιμα για ταχύτητα στις πόλεις

Ουραγός η Ελλάδα στα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ!