Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο BMW i3 BEV

Ελλάδα 0:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ανανεωμένο BMW i3 BEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο BMW i3 BEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πρωτοποριακό ηλεκτρικό BMW i3 ανανεώνεται κυρίως στο αισθητικό κομμάτι και εμείς, δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο για να δούμε πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να διανύσουμε με μια φόρτιση, χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον με NOx, CO2 και λοιπούς ρύπους. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Το i3 ήταν το μοντέλο που έβαλε γερά στο «παιχνίδι» των ηλεκτρικών μοντέλων τη BMW, όχι μόνο γιατί εν έτη 2013 ήταν το αυτοκίνητο εκείνο που δημιούργησε την υπομάρκα BMW i, αλλά και γιατί ήταν ένα μοντέλο που φτιάχτηκε από την αρχή για να είναι ηλεκτρικό (δεν βασίστηκε δηλαδή σε κάποιο άλλο), ενσωματώνοντας όλη την τελευταία λέξη της τεχνολογίας του είδους, εξωτικά υλικά στην κατασκευή του κ.λπ. Πλέον, σχεδόν 5 χρόνια αργότερα και μετά την περσινή αναβάθμιση στην μπαταρία (μεγαλύτερης χωρητικότητας για περισσότερη αυτονομία), η BMW ολοκληρώνει την ανανέωση του i3 «φρεσκάροντας» την έτσι και αλλιώς πολύ μοντέρνα εξωτερική του εμφάνιση και ανανεώνοντας και το εσωτερικό του. Τιμολογιακά, το κόστος της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης της δοκιμής μας (υπάρχει και η έκδοση REX με «μικρό» βενζινοκινητήρα για αυξημένη αυτονομία) έχει οριστεί στα 39.350 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό.

Ακόμη πιο μοντέρνο σχεδιαστικά

BMW i3 640 (2)

Advertisement
Advertisement

Η ανανεωμένη γενιά του BMW i3 διατηρεί το super μοντέρνο, φουτουριστικό του αμάξωμα ενός όγκου του προ-ανανέωσης μοντέλου, στο οποίο η γερμανική μάρκα έχει προβεί σε συγκεκριμένες επεμβάσεις που τονίζουν ακόμη περισσότερο την εικόνα του. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας που τονίζει το πλάτος του αυτοκίνητου, καθώς και τα νέα all-LED φώτα με τους πιο λεπτούς σχεδίασης δείκτες αλλαγής πορείας ακριβώς από κάτω τους. Στο πίσω μέρος συναντούμε έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, καθώς και μια πιο μακριά στις άκρες της χρωμιωμένη λωρίδα στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι αισθητικές αλλαγές ολοκληρώνονται με τα μαύρα πλαϊνά της οροφής, στα οποία έχει τοποθετηθεί μια νέα ματ χρωμιωμένη ρίγα για περισσότερη πολυτέλεια.

Εντυπωσιακή καμπίνα

BMW i3 640 (6)

Advertisement

Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών του i3 δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστείς από τη μίνιμαλ και άκρως μοδάτη σχεδίαση του ταμπλό, η οποία αναδεικνύει και την παρουσία των δύο ψηφιακών οθονών, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων, στο άνω τμήμα του. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν και οι άκρως ποιοτικές επενδύσεις που ντύνουν όλη την καμπίνα, ενώ ξεχωρίζει το ειδικό ανακυκλωμένο υλικό που είναι εμφανές σε διάφορα σημεία του εσωτερικού. Ειδικά στο ανανεωμένο μοντέλο υπάρχουν νέες επιλογές επενδύσεων και χρωμάτων για τα καθίσματα, ενώ η κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων BMW iDrive φέρει πλέον νέα γραφικά, απεικονίσεις και περισσότερες λειτουργίες. Στο πεδίο των χώρων, στο i3 μπορούν να μεταφερθούν με σχετική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, η είσοδος εκ των οποίων στην καμπίνα γίνεται μέσω των πλαϊνών, ασύμμετρων αντικριστά ανοιγόμενων θυρών. Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 260 λίτρων.

BMW i3 640 (7)

Advertisement

Ηλεκτροκίνητη υπεροχή

Ο κινητήρας του BMW i3 είναι ο γνωστός ηλεκτροκινητήρας των 170 ίππων (μέγιστη απόδοση) της εταιρείας, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, στέλνοντας τη δύναμη και τη ροπή (250 Nm) στους πίσω τροχούς. Το μοτέρ αυτό αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα 27,2 kWh (94Ah), η οποία με τη σειρά της φορτίζει είτε μέσω του παρεχόμενου καλωδίου από απλή οικιακή πρίζα, είτε μέσω του ταχυφορτιστή BMW I Wallbox, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα φόρτισης για απόσταση 180 χλμ. σε μόνο 3 ώρες. Το μοτέρ του i3 κινεί με χαρακτηριστική άνεση το αυτοκίνητο, επιταχύνοντας πολύ γρήγορα και χωρίς κανένα κενό ισχύος, από τη στιγμή άλλωστε που η μέγιστη παροχή ενέργειας είναι άμεση. Παράλληλα, όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και εδώ χαρακτηριστική είναι η παντελής απουσία θορύβου από την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα. Ανάλογα δε με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός (Comfort, Eco Pro, Eco Pro+) εμπλέκεται και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση που παρέχει έως και 50 kW ισχύος, ενώ σε «Eco» λειτουργία μπαίνουν και κάποια ενεργοβόρα συστήματα του αυτοκινήτου (π.χ. κλιματισμός).

Πάνω από 210 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση

Advertisement

BMW i3 640 (9)

Η υιοθέτηση της νέας μπαταρίας των 94Ah στο BMW i3 έχει επιτρέψει στο ηλεκτρικό γερμανικό μοντέλο να προσφέρει περισσότερη αυτονομία κίνησης, μειώνοντας το άγχος της φόρτισης. Η BMW ανακοινώνει ότι σε καθημερινή χρήση το i3 μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 200 χλμ., έως και 300 χλμ. με βάση τον κύκλο μέτρησης NEDC και έως 255 χλμ. με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP. Στην πράξη εμείς κινηθήκαμε με το i3 περισσότερο στην πόλη και λιγότερο σε εθνική, καταφέρνοντας να πραγματοποιήσουμε λίγο περισσότερα από 210 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση (με χρήση περισσότερο των Eco προγραμμάτων οδήγησης). Σε αυτό βοήθησε και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο στην κίνηση στην πόλη φρόντιζε ώστε να παρέχει ενέργεια στην μπαταρία κατά τις επιβραδύνσεις, αυξάνοντας την αυτονομία. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 13,2 kWh/100 km, πολύ κοντά στην εργοστασιακή του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι τα 100 km μας κόστισαν μόνο 1,4 ευρώ (τιμή κιλοβατώρας: 0,0946 ευρώ+13% ΦΠΑ), ένα νούμερο αν μη τι άλλο εντυπωσιακά χαμηλό.

Ασφαλές, ευκολοδήγητο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

BMW i3 640 (3)

Το BMW i3 στο δρόμο διατηρείται ευχάριστο, ασφαλές και ιδιαίτερα εύχρηστο, με την υψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης να διευκολύνει και την παρεχόμενη ορατότητα, προσφέροντας στον οδηγό εξαιρετική επόπτευση του γύρω χώρου. Η ανάρτηση διατηρεί την κάπως σφιχτή ρύθμισή της, χωρίς όμως αυτό να ενοχλεί τους επιβάτες του αυτοκινήτου κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η παρεχόμενη ποιότητα κύλισης. Στην εθνική, το i3 διατηρείται συνολικά σταθερό και ασφαλές. Στις στροφές, παρά τους στενούς τροχούς το i3 κρατά με ευκολία την κατευθυντικότητά του εκμεταλλευόμενο και την πολύ καλή του ακαμψία. Το τιμόνι έχει μια αναμενόμενα «τεχνητή» αίσθηση, όπως παρέχει συνολικά την απαιτούμενη πληροφόρηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Ισχύς: 170 PS
Ροπή: 25.5 kgm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.3 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 13.1 kWh/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.011/1.775/1.598 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 260 lt
Τιμή: 39.350€