Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: Πολυτελή | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Nissan LEAF e+ 62 kWh – Με 528 χλμ. αυτονομία

  • Γιώργος Σαργιαννίδης ([email protected]), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το τελευταίας γενιάς Nissan LEAF εξοπλίστηκε με νέα -μεγαλύτερη- μπαταρία και χορταστική ισχύ, υπόσχοντας ακόμα περισσότερα “αθόρυβα” χιλιόμετρα, χωρίς… άγχος.

Το Nissan LEAF αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο του πλανήτη που κατάφερε από την πρώτη του γενιά να ξεπεράσει τις 500.000 πωλήσεις παγκοσμίως μέχρι σήμερα.

What Car ?

  • Ηρθε, με 0lt/100km κατανάλωση και επιδότηση αγοράς έως 6.000€

  • Πόσο κάνει η υβριδική GLA;

  • Το αυτοκίνητο της ζωής σου με 179€ το μήνα...

  • Το πιο οικονομικό σε κατανάλωση, δικό σου με 3.195€

  • Nissan έχει επενδύνει στην ηλεκτροκίνηση από νωρίς, ενώ το 2011 κατασκεύασε και λάνσαρε την 1η γενιά LEAF. Οι περισσότεροι όμως ίσως να μην το αναγνωρίσετε, μιας και αυτό δεν εισήχθη ποτέ στην Ελλάδα, ωστόσο η ελληνική αντιπροσωπεία θεώρησε ορθό το γεγονός ότι η δεύτερη γενιά πρέπει να πατήσει στη χώρα μας και πολύ ορθά έπραξε.

    Το οικογενειακό μοντέλο, που κινείται αποκλειστικά με ρεύμα προσφέρθηκε και στην ελληνική αγορά, αλλά σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, η Nissan “μεγαλώνει” τη μπαταρία του LEAF για να ξεαγχώσει ακόμα περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές, που αναζητούν επιπλέον ρεύμα για να “καταναλώσουν”.

    Στα χέρια μας λοιπόν σήμερα εχουμε το Nissan LEAF e+ με την 62 kWh μπαταρία, η οποία υπόσχεται αυτονομία έως και 528 χιλιόμετρα.

    Σχεδίαση και εσωτερικό
    Αν προσπαθήσετε να εντοπίσετε αισθητικές αλλαγές σε σχέση με την έκδοση των 40 kWh, τότε σας υπογράφουμε ότι δεν πρόκειται να βρείτε. Μάλιστα, το νέο LEAF e+ έχει μείνει ακριβώς στις ίδιες διαστάσεις τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, παρόλο την αύξηση της απόδοσης της μπαταρίας, κάτι που θα εξηγήσουμε παρακάτω πώς το κατάφεραν οι μηχανικοί της Nissan.

    Το συνολικό μήκος των 4,49 μέτρων κατατάσσει το ηλεκτρικό μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ το εσωτερικό του μπορεί να φιλοξενήσει 5 ενήλικες, χωρίς κανένα παράπονο. Το αμάξωμα του LEAF τονίζει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου (αεροδυναμική αντίσταση μόλις Cd:0,28) και φυσικά ξεχωρίζει η γνώριμη V-motion μάσκα της μάρκας. Στο πίσω τμήμα συνεχίζει η εντυπωσιακή σχεδίαση, χωρίς όμως κραυγαλέες επεμβάσεις. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 400 λίτρα, αλλά εάν ο ενδιαφερόμενος τοποθετήσει το ηχοσύστημα BOSE, τότε θα “χάσει” 15 λίτρα. Ουσιαστικά, το LEAF συνεχίζει να κρατάει τις σωστές διαστάσεις ώστε να κινείται ευέλικτα μέσα στην πόλη (σε αυτό βοηθάει και ο κύκλος στροφής που είναι 10,6 μέτρα) και ταυτόχρονα να υπάρχει άνεση στους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και τα… ψώνια.

    Η τεχνολογία της νέας μπαταρίας
    Η συμπαγής μπαταρία του μοντέλου συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα ώστε να μην καταλαμβάνει καθόλου χώρο από το πορτμπαγκάζ. Αξίζει να σημειωθεί η προσπάθεια και επιτυχία της αύξησης της ενεργειακής πυκνότητας κατά 25% και αύξηση της χωρητικότητας αποθήκευσης ενέργειας κατά 55%. Η μπαταρία των 62 kWh ενσωματώνει έξυπνη τεχνολογία, με την ενεργειακή πυκνότητα να προέρχεται από ένα νέο σχεδιασμό της μονάδας της μπαταρίας. Μια καινοτόμος τεχνική συγκόλλησης με λέιζερ στις αρθρώσεις των κυψελών έχει μειώσει το μήκος της μονάδας, ενώ μια αλλαγή στον αριθμό των στρώσεων ελασματοποίησης της κυψέλης επιτρέπει στο ύψος της μονάδας να ταιριάξει με το σχήμα του οχήματος. Παράλληλα με την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας, η μπαταρία διατηρεί παρόμοιο σχήμα και μέγεθος με τη μπαταρία των 40 kWh του LEAF, αφήνοντας όπως αναφέρθηκε και παραπάνω “αλώβητο” στο e+ τόσο τον εσωτερικό χώρο, όσο και τον εξωτερικό σχεδιασμό του.

    Περί απόδοσης και αυτονομίας
    Ο ηλεκτροκινητήρας του LEAF e+ δέχτηκε μια επιπλέον δόση “αδρεναλίνης” και από τους 150 ίππους, σκαρφάλωσε στους 217 ίππους, ενώ η ροπή (που έρχεται πρακτικά ακαριαία) είναι 340 Nm. Συνεπώς, όχι μόνο κινείται σβέλτα, αλλά μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα με τη μέγιστη ταχύτητα -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- να είναι 157 χλμ./ώρα. Οι τιμές είναι πραγματικά εντυπωσιακές για ένα αυτοκίνητο που φτάνει τα 1.740 κιλά! Κάθε φορά όμως που το δεξί πεντάλ βυθίζεται απότομα στη μοκέτα, το βάρος του αυτοκινήτου είναι το λιγότερο που μπορεί να σας απασχολήσει. Το πιθανότερο είναι να δυσκολευτείτε να εξηγήσετε στα απορρημένα βλέμματα, γιατί χαμογελάτε μόνοι σας “χωρίς λόγο” μέσα στο LEAF e+.

    Όσον αφορά την αυτονομία, η Nissan αδιαμφησβήτητα αύξησε την μπαταρία για να μεγαλώσει την αυτονομία του μοντέλου. Προφανώς και ο στόχος επετεύχθη με αποτέλεσμα το e+ να μπορεί να κυκλοφορήσει μέσα στην πόλη έως και 528 χιλιόμετρα, ενώ σε μια μικτή διαδρομή φτάνει έως και τα 385 χιλιόμετρα. Οι αυτονομίες που αναφέρει η Nissan έχουν ανακοινωθεί μετά απο τις αυστηρές δοκιμές WLTP, ενώ δεν απέχουν ιδιαίτερα από την πραγματικότητα και εξηγούμαστε.

    Τι είναι το e-Pedal
    Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε συνηθίσει να έχουμε αρκετά πεντάλ κάτω από τα πέλματα μας. Το κάθε ένα κάνει τη δική του δουλειά. Με το e-Pedal όμως, η Nissan αλλάζει τα δεδομένα οδήγησης και με το “ηλεκτρονικό πεντάλ” μπορείτε να κάνετε τα πάντα! Μπορείτε να επιταχύνετε, να επιβραδύνετε, ακόμα και να ακινητοποιήσετε το όχημα με μόνο το δεξί πεντάλ (του “γκαζιού”). Απλά αφήστε το γκάζι για αυτόματη πέδηση με ανατροφοδότηση και πιέστε για επιτάχυνση με βάση την τρέχουσα ταχύτητά σας.

    Αρχικά είναι κάτι που χρειάζεται εξικοίωση, για να υπολογίζετε σωστά την απόσταση και πόση πίεση πρέπει να ασκείτε στο πεντάλ. Όταν όμως συνηθίσετε αυτή τη διαδικασία, τότε όχι μόνο θα φτάσετε κοντά στην εργοστασιακή αυτονομία και θα έχετε μικρότερη φθορά στα αναλώσιμα, αλλά θα έχετε και πολύ ξεκούραστες διαδρομές. Να σημειωθεί ότι κάθε φορά που το e-Pedal είναι ενεργοποιημένο (υπάρχει σχετικό μπουτόν στην κεντρική κονσόλα) και απομακρύνετε το πόδι σας από το πεντάλ εν κινήσει, τότε το αυτοκίνητο επιβραδύνει και τα φώτα της πέδησης στο πίσω μέρος ενεργοποιούνται για μεγαλύτερη ασφάλεια.

    Που φορτίζω παρακαλώ;
    Η απάντηση είναι παντού, αρκεί να υπάρχει πρίζα! Μέσω της οικιακής πρίζας πραγματοποιείται η πιο αργή φόρτιση, αλλά χάρη στην επιδότηση της δράσης “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, θα μπορείτε να τοποθετήσει ένα Wallbox (6,6 kW) στον χώρο σας σε δελεαστική τιμή για ταχύτερη φόρτιση του ηλεκτρικού του οχήματος. Στην τελευταία περίπτωση, το LEAF e+ μπορεί να φορτιστεί πλήρως και εφόσον έχει εξαντληθεί εντελώς η μπαταρία σε 11 ώρες και 30 λεπτά. Σε ισχυρό ταχυφορτιστή (50 kW), το επίπεδο της μπαταρίας μπορεί να φτάσει τα 80% (από το 20%) σε 90 λεπτά, ωστόσο στην περίπτωση της οικιακής πρίζας χρειάζεται 32 ώρες (από 0% στο 100%).

    Η ευχάριστη νότα της ημέρας
    Η απουσία κάθε θορύβου και κραδασμού, αφού πιέσετε το κουμπί εκκίνησης, θα σας κάνει να αναρωτηθείτε: “Άναψε;” Εάν δεν αντικρίσετε τον πίνακα οργάνων, τότε σίγουρα το… ελάφρωμα του τιμονιού μαρτυρά ότι “ναι, άναψε!”.

    To προκαθορισμένo πρόγραμμα οδήγησης του LEAF e+ είναι χωρίς το e-Pedal ενεργοποιημένο. Εάν είναι ενεργοποιημένη η επιλογή ECO  και την απενεργοποιήσετε τότε θα παρατηρήσετε πτώση της αυτονομίας της τάξεως των 20 χιλιομέτρων, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται σε εγρήγορση και έτοιμος να αποδώσει τα μέγιστα. Παράλληλα, εάν ενεργοποιηθεί και ο αυτόματος κλιματισμός, ακόμα 20 χιλιόμετρα “χάνονται” από την συνολική αυτονομία.

    Παρόλ’αυτά, τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο trip computer παραμένουν σε πολύ υψηλό επίπεδο και δεν υπάρχει περίπτωση να σας κάνουν να ιδρώσετε από το άγχος. Αφαιρώντας το καλώδιο φόρτισης (που μπορεί να γίνει μέσω του μπουτόν κάτω από τιμόνι ή από το κλειδί) και με το επίπεδο της μπαταρίας να είναι 100%, το LEAF e+ υπολογίζει την αυτονομία που θα έχουμε σύμφωνα με το ιστορικό της οδήγησής μας. Στη δοκιμή μας αντικρύσαμε 393 χιλιόμετρα!

    Όπως όλα τα αυτοκίνητα είτε είναι με θερμικούς κινητήρες, είτε με υβριδικά σύνολα, η κατανάλωση εξαρτάται από την πίεση του δεξιού πεντάλ. Όση περισσότερη είναι η πίεση, τόσο “καύσιμο” καταναλώνεται. Έτσι και το ηλεκτρικό μοντέλο, η ευχάριστη αίσθηση των G μετά από ένα kickdown, έρχεται με κόστος το φορτίο της μπαταρίας. Από την άλλη, με την ενεργοποίηση του e-Pedal, παρατηρήσαμε ότι τα ποσοστά της μπαταρίας μειωνόντουσαν πολύ αργά, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αυτονομία.

    Η θέση οδήγησης είναι ψηλή λόγω των μπαταριών που βρίσκονται στο πάτωμα του LEAF, χωρίς όμως να αισθάνεστε κλειστοφοβικά, χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ και στον επαρκέστατο “αέρα” που υπάρχει ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Η πανοραμική θέα που υπάρχει πίσω από το τιμόνι είναι εξαιρετική, αλλά οι ευμεγέθεις κολώνες του οδηγού και συνοδηγού δυσκολεύουν εν μέρει την ορατότητα υπό συγκεκριμένες γωνίες, αλλά δεν αποτελεί εμπόδιο στην οδηγική ευχαρίστηση που νιώθει ο χρήστης καθημερινά.

    Το τιμόνι είναι γνώριμο από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, αλλά τον πίνακα οργάνων μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε ως “υβρίδιο”. Έχει χωριστεί σε μία ψηφιακή οθόνη και ένα κλασικό ταχύμετρο. Αφήνοντας στην άκρη το τελευταίο, η οθόνη απεικονίζει σημαντικές πληροφορίες όπως πότε βρίσκεται σε κατάσταση ανάκτησης ενέργειας, το ποσοστό της μπαταρίας, η συνολική αυτονομία κ.ά. Ακόμα, ενδιαφέρον έχει ότι ο οδηγός μπορεί να παρακολουθήσει κάθε στιγμή ποιος είναι ο χρόνος πλήρους φόρτισης σε όποιο επίπεδο βρίσκεται η μπαταρία. Το LEAF e+ προσφέρεται στην έκδοση N-Connecta A-IVC και στην Techna A-IVC και αμφότερες φέρουν στην κεντρική κονσόλα οθόνη αφής 8 ιντσών συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto. Μια φουτουριστική πινελιά αποτελεί και ο επιλογέας του κιβωτίου, ενώ μαλακά και άνετα είναι τα καθίσματα των επιβατών. Η ποιότητα είναι πολύ καλή, χωρίς μεν τη χρήση αφρώδων υλικών, αλλά δε η συναρμογή και η κατασκευή αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις.

    Μη σας ξεγελάει η ισχυρή ηλεκτρική του “καρδιά” και η έξυπνα ρυθμισμένα σφιχτή ανάρτηση, το LEAF e+ δεν είναι σπορ μοντέλο. Η άνεση και η ασφάλεια βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, καθώς εξοπλίζεται με πλήθος συστημάτων προστασίας του οδηγού και με αποδοτικά φρένα. Στο μεγάλο “κουτί” με τις τεχνολογίες πρέπει να προσθέσουμε και το ProPilot, το οποίο είναι ένα βήμα πριν την αυτόνομη οδήγηση.

    Τελικά;
    Αναμφίβολα βρισκόμαστε πολύ κοντά στην ηλεκτροκίνηση και το αυτοκίνητο (είτε μας αρέσει είτε όχι) θα είναι -στο κοντινό μας μέλλον- ένα “αθόρυβο” όχημα που καταναλώνει ρεύμα. Η Nissan έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα προς αυτή την κατεύθυνση και λόγω της τεχνογνωσίας της κατάφερε να λανσάρει ακόμα ένα μοντέλο “φορτωμένο” με την προσωπική της σφραγίδα, η οποία  ταιριάζει στους οδηγούς του σήμερα.

    Το Nissan LEAF e+ χαρίζει μία πολύ άνετη και ευχάριστη μετακίνηση με αρκετά χιλιόμετρα “πακεταρισμένα” στη νέα του μπαταρία. Πλέον, με τη κυβερνητική δράση “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, το LEAF e+ προσφέρεται κοντά στις 30.000 ευρώ (αρχική τιμή τα 35.990 ευρώ) από την πλούσια έκδοση N-Connecta A-IVC.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
    Ισχύς: 217 PS/4.600-5.800 σ.α.λ.
    Ροπή: 340 Nm/4.000 σ.α.λ.
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.9 sec
    Τελική ταχύτητα: 157 km/h
    Εκπομπές CO2: 0 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
    Βάρος: 1.740 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.490/1.788/1.530 mm
    Μεταξόνιο: 2.700 mm
    Χωρητικότητα μπαταρίας: 62 kWh
    Χώρος αποσκευών: 400 lt
    Τιμή: από 35.990€

     

Δημοφιλή στο Protothema.gr