Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

F1 GP Σιγκαπούρης: Η κατάλληλη στιγμή (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Με το οδόστρωμα ακόμη βρεγμένο στις κατατακτήριες, οδηγοί και ομάδες αναγκάστηκαν να αυτοσχεδιάσουν. Και ο Leclerc αποδείχθηκε ο κατάλληλος άνθρωπος την κατάλληλη στιγμή.

Ήδη από το FP3 είχε γίνει φανερό πώς τα δεδομένα που είχαν συλλεχθεί την Παρασκευή δεν θα είχαν μεγάλη αξία για τις κατατακτήριες. Μπορεί η βροχή να είχε σταματήσει αρκετά πριν την έναρξη του Q1. Όμως η πίστα παρέμενε ακόμη βρεγμένη σε αρκετά σημεία της και αυτό έθεσε δύο νέες σημαντικές παραμέτρους για το απόγευμα του Σαββάτου.

Η πρώτη αφορούσε στην σωστή διαχείριση των γύρων που θα έκανε ο κάθε οδηγός. Καθώς η πίστα στέγνωνε λόγω της συνεχούς διέλευσης των μονοθέσιων, η καλύτερη στιγμή για την επίτευξη του ταχύτερου γύρου βρισκόταν -προφανώς- στα τελευταία δευτερόλεπτα των Q1, Q2 και Q3.

Η δεύτερη είχε να κάνει με την μετάβαση από τα ενδιάμεσα ελαστικά σε slicks. Ήδη από το Q1 ο πρώτος τομέας ήταν έτοιμος για τα soft της Pirelli. Ωστόσο, μεγάλες ποσότητες νερού στον δεύτερο και -κυρίως- στον τρίτο τομέα είχαν καταστήσει τον χρόνο μετάβασης στα ελαστικά για στεγνό πραγματική σπαζοκεφαλιά.

Έτσι, δεν υπήρχε απλώς η απαίτηση για ταχύτητα και απόλυτη αίσθηση της πρόσφυσης από τους οδηγούς. Έπρεπε και οι ομάδες να κάνουν τις σωστές στρατηγικές επιλογές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Να πάρουν αποφάσεις μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου και πάνω από όλα να αποφύγουν τα λάθη.

Με αυτά τα δεδομένα οι περισσότεροι θα πόνταραν σε μία επικράτηση των Red Bull-Verstappen. Και σίγουρα θα περίμεναν κάποια γκάφα από την Ferrari. Όμως ο Leclerc και η Scuderia διέψευσαν τέτοιου είδους προβλέψεις. Την στιγμή που οι πρωτοπόροι των δύο πρωταθλημάτων θα έκαναν μία σειρά λαθών. Ας δούμε, όμως, τα πράγματα αναλυτικά.

Η Ferrari παίρνει τις σωστές αποφάσεις

Καιρό έχουμε να γράψουμε κάτι τέτοιο. Όμως στις κατατακτήριες της Σιγκαπούρης η Scuderia τα έκανε όλα σωστά. Επέλεξε την σωστή στρατηγική προετοιμασίας των ελαστικών για τους οδηγούς και δεν βιάστηκε να περάσει τον Leclerc στα slicks κατά τη διάρκεια του Q2. Παρά το ότι ο Μονεγάσκος το είχε ζητήσει.

Όπως αποδείχθηκε από τον χαμηλό ρυθμό των Aston Martin με αυτά, η Ferrari πήρε την σωστή απόφαση. Όχι, ότι ο Leclerc κινδύνευε με αποκλεισμό από το Q3. Αλλά αναρωτιόμαστε για το τι είδους σχόλια θα προκαλούσε ένα λάθος του Leclerc με τα soft στο Q2 που θα έδινε πρόωρο τέλος στην συμμετοχή του.

Η Ferrari είχε επιλέξει τα intermediates για τον Leclerc και για την αρχή του Q3. Όμως, μάλλον έπειτα από επιμονή του οδηγού, ο Sainz βγήκε από τα pits με slicks. Αυτό προέτρεψε τον Leclerc -και τον Hamilton από το παραδίπλα γκαράζ- να περάσουν επίσης σε λάστιχα για στεγνό.

Η Ferrari εκτέλεσε γρήγορα την αλλαγή με αποτέλεσμα ο Leclerc να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση. Ήταν ο τελευταίος οδηγός στην πίστα και άρα εκείνος που θα έκλεινε κάθε γύρο προσπαθειών. Έτσι, παρά το ότι έκανε λάθος στην τελευταία του προσπάθεια, το 1:49.412 που είχε σημειώσει προηγουμένως αποδείχθηκε αρκετό.

Η στρατηγική του Q3

Λίγο νωρίτερα από τον Sainz είχε βγει στην πίστα ο Verstappen επίσης με slicks. Λόγω του ότι η πίστα στέγνωνε συνεχώς οι υπεύθυνοι στρατηγικής των ομάδων είχαν επιλέξει να βάλουν καύσιμα στα μονοθέσια για όλο το Q3. Έτσι τα μονοθέσια δεν θα χρειάζονταν να μπουν στα pits στη μέση της διαδικασίας.

Επιπλέον, καθώς η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν χαμηλή -αλλά και λόγω του ότι δεν είχε νόημα η πλήρης χρήση της μπαταρίας σε έναν γύρο- η ιδανική στρατηγική ήταν 1 γύρος προετοιμασίας για 2 γρήγορους γύρους. Υπήρχε χρόνος για δύο τέτοια stints κατά τη διάρκεια του Q3. Εάν προσθέσουμε και τον γύρο επιστροφής στα pits, τα μονοθέσια είχαν καύσιμα για 7 γύρους + μία επιπλέον ποσότητα για ασφάλεια.

Οι οδηγοί ακολούθησαν αυτό το μοτίβο με ελάχιστες εξαιρέσεις. Μία από αυτές τις εξαιρέσεις ήταν ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός μετά τον αρχικό του γύρο προετοιμασίας έκανε τρεις -σχετικά- γρήγορες προσπάθειες. Η τελευταία από αυτές ήταν στο 1:51. 395 και τον είχε φέρει προσωρινά δεύτερο.

Έπειτα έκανε έναν γύρο ανάκτησης ενέργειας και πήγε για έναν ακόμη γρήγορο γύρο. Εν τω μεταξύ ο Max είχε υποχωρήσει στην κατάταξη καθώς οι υπόλοιποι οδηγοί συμπλήρωναν γύρους με την πίστα σε καλύτερη κατάσταση. Ο 6ος γύρος του Max θα ήταν ο κρίσιμος. Και ο Verstappen τα πήγαινε περίφημα μέχρι να φτάσει στις στροφές 17-18 του τρίτου τομέα. Εκεί έκανε λάθος, όμως, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Λάθος της Red Bull ή του Max;

Ο Verstappen πήγε για δεύτερη συνεχόμενη προσπάθεια στην οποίαν έδειχνε ικανός για την pole. Ωστόσο, η ομάδα του τον σταμάτησε στον τρίτο τομέα καθώς δεν θα έμεναν αρκετά καύσιμα στην RB18 για τον έλεγχο μετά την λήξη της διαδικασίας. Ο Ολλανδός εξοργίστηκε και τους τα “έψαλλε” από το team radio. Ακόμη και στις δηλώσεις του λίγο αργότερα επέμεινε σε αυτήν την στάση λέγοντας ότι τέτοια πράγμα είναι ανεπίτρεπτα.

Όμως, αν θέλουμε να τα λέμε όλα, ο Verstappen δεν είναι άμοιρος ευθυνών για την εξέλιξη που είχε το Q3 του. Ο Ολλανδός έκανε αρκετά λάθη στους γρήγορους γύρους του με κυριότερο εκείνο στον προτελευταίο του. Το αποτέλεσμα ήταν να ξοδέψει τα καύσιμά του νωρίτερα. Μπορεί το χρονόμετρο να μην είχε μηδενίσει ακόμη. Όμως, η ευκαιρία του Verstappen είχε παρέλθει έπειτα από δικό του λάθος.

Το μόνο που θα μπορούσαμε να καταλογίσουμε στην Red Bull είναι ότι, ίσως, δεν είχε ενημερώσει τον Max πως ο 6ος του γύρος θα ήταν και ο τελευταίος γρήγορος που θα μπορούσε να συμπληρώσει. Ίσως σε αυτήν την περίπτωση ο Verstappen να μην ρίσκαρε τόσο στον τρίτο τομέα. Και πάλι, όμως, βρίσκουμε την αντίδραση του Ολλανδού υπερβολική.

Οδηγώντας στα όρια της πρόσφυσης

Άλλωστε, την ίδια ποσότητα καυσίμων είχε και ο Perez. Και ο Μεξικανός τα πήγε περίφημα χωρίς να κάνει λάθη. Σημείωσε χρόνο δε, μόλις 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου αργότερο από του Leclerc. Χάρη στον πολύ προοδευτικό τρόπο με τον οποίον επιταχύνει από τις αργές στροφές, ο Checo μπόρεσε για πρώτη φορά στη διάρκεια του τριημέρου να βρεθεί σε… σύμπνοια με την RB18. Και το αποτέλεσμα ήταν ένας καταπληκτικός γύρος.

Το ίδιο συνέβη και με τον Hamilton. Με τις ταχύτητες να πέφτουν λόγω των συνθηκών, τα προβλήματα (porpoising, bouncing κλπ) της W13 εξαφανίστηκαν. Και ο Lewis κατάφερε να εκμεταλλευτεί από την αρχή του Q1 το πολύ αποδοτικό σε αργές διαδρομές σασί της Mercedes. Αντιθέτως, ο Russell αντιμετώπισε πρόβλημα με το γκάζι του μονοθέσιου του -αντίστοιχο με εκείνο του Leclerc στην Αυστρία- και έχασε το Q3 για 6 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Ο οδηγός που πέρασε εις βάρος του ήταν ο Kevin Magnussen. Ο Δανός και ο Gasly οδήγησαν φανταστικά στις μεικτές συνθήκες της χθεσινής διαδικασίας. Το ίδιο και ο Alonso, την στιγμή που ο Ocon έκανε λάθος στην προετοιμασία των φρένων του και έμενε εκτός ήδη από το Q1!

Ασφαλώς, όμως, ο μεγάλος πρωταγωνιστής των χθεσινών δοκιμαστικών ήταν ο Charles Leclerc. Κατάφερε να οδηγήσει στα όρια της πρόσφυσης καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Ιδίως στον -αρκετά βρεγμένο ακόμη- τρίτο τομέα. Εκεί ήταν που κέρδισε και την pole όντας 6 δέκατα ταχύτερος του Perez και 7 του Hamilton.

Με δεδομένη την φύση του σιρκουί αλλά και την σειρά εκκίνησης ο Leclerc είναι και το φαβορί για τον σημερινό αγώνα. Όσο μπορεί να υπάρξει σε φαβορί σε ένα Grand Prix στο οποίο οι εκπλήξεις παραμονεύουν σε κάθε στροφή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
De Vries: Υπέγραψε στην AlphaTauri;
F1 GP Σιγκαπούρης: Ο Leclerc το FP3-Ανακοίνωση FIA για το cost cap
F1 GP Σιγκαπούρης: Ο Leclerc ισορροπεί στον… πάγο!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto