Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H XPeng Motors φορτσάρει για την Ευρώπη

Ελλάδα 23:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H XPeng Motors φορτσάρει για την Ευρώπη

ΝΕΑ

H XPeng Motors φορτσάρει για την Ευρώπη

ΝΕΑ

Κάποιες κινεζικές εταιρείες έχουν εδραιωθεί στη Γηραιά Ήπειρο, πλέον. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες που προγραμματίζουν την είσοδό τους σε αυτή με πιο δυναμικό τρόπο. Η XPeng Motors είναι μία από αυτές.

Advertisement
Advertisement

Μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουμε γνωρίσει ως τώρα -και την ονομασία τους αναφέρουμε στην καθημερινότητά μας- θα πρέπει να προσθέσουμε και αυτή της XPeng Motors.

Η εταιρεία έχει μικρή ιστορία, προς το παρόν. Κι αυτό επειδή η Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Company, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια, το 2014. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό.

Ψυχή της εταιρείας είναι ο Χι Σιάοπενγκ, ένας δραστήριος Κινέζος επιχειρηματίας ο οποίος ήταν φιλομαθής και φιλόδοξος από μικρή ηλικία. Σπούδασε την επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών, όπου διακρίθηκε μεταξύ των συμφοιτητών του.

ο Χι Σιάοπενγκ, ο ιδρυτής της XPeng Motors.
Advertisement
Advertisement

Το 1999 θα πάρει το πτυχίο του και θα εκδηλώσει ενδιαφέρον να προσληφθεί στην κρατική εταιρεία AsiaInfo Technologies, όταν οι υπόλοιποι απέφευγαν να το πράξουν και στρέφονταν σε άλλες εταιρείες πληροφορικής οι οποίες ήταν ήδη καταξιωμένες (σημ.: αυτή ιδρύθηκε το 1993, δηλαδή έξι χρόνια νωρίτερα, τότε).

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον κινεζικό Τύπο, ο Σιάοπενγκ είχε θέσει έναν στόχο. Να αποκτήσει οικονομική ανεξαρτησία (ό,τι κι αν σήμαινε αυτό για τον ίδιο) πριν φτάσει στην ηλικία των 40 ετών. Το 1999 -όταν αποφοίτησε- ήταν μόλις 22 ετών και είχε το μέλλον μπροστά του.

XPeng Motors P7.

Η AsiaInfo Technologies είχε ως αντικείμενο την ανάπτυξη του διαδικτύου στην Κίνα, σε μια εποχή όπου αυτό ήταν στην πρώιμη μορφή του παγκοσμίως. Όταν τo 2000 η εταιρεία εισήχθη στον δείκτη Nasdaq του Χρηματιστήριου της Νέας Υόρκης, ο Σιάοπενγκ κατάφερε και συγκέντρωσε χρήματα και απέκτησε μετοχές της αξίας 30.000 δολαρίων (ποσό της τότε εποχής).

Advertisement

Σύντομα κατάλαβε ότι τα όποια κέρδη θα είχε από αυτή την επένδυση δεν τον ικανοποιούσαν. Έτσι, όντας υπάλληλος της εταιρείας, γνωρίστηκε με τον Λιάνγκ Τζίε, έναν ταλαντούχο προγραμματιστή και οι δύο τους άρχισαν να δημιουργούν ένα πρόγραμμα μεγάλης χωρητικότητας για e-mail.

Το 2004, οι Σιάοπενγκ και Τζίε θα ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία (την UCWeb) και στα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσουν κι άλλες, πάντα στον χώρο των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου. Η UCWeb έγινε η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στην Κίνα και το 2014 αγοράστηκε από την Alibaba έναντι του ποσού των 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (αξία εποχής).

Advertisement

Εκείνη την χρονιά ο Σιάοπενγκ ήταν 37 ετών και έγινε δισεκατομμυριούχος. Έτσι εκπλήρωσε τον νεανικό στόχο του. Παρέμεινε ως Διευθυντής στην Alibaba Mobile αλλά η ανήσυχη επιχειρηματική και δημιουργική φύση του τον ξεσήκωνε. Άλλωστε, ήταν ακόμα νέος.

Έτσι, στράφηκε προς τον τομέα της Αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκείνη την εποχή (σημ.: 2014) στην Κίνα είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται εταιρείες που εξέλισσαν και παρήγαγαν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ο Σιάοπενγκ δεν είχε την κατάρτιση για κάτι τέτοιο, όμως θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανάπτυξη του απαραίτητου λειτουργικού συστήματος που αυτά θα χρειάζονταν.

XPeng Motors G3i.

Έτσι, γνωρίστηκε και συγχρωτίστηκε με τους Σα Χενγκ και Χι Τάο οι οποίοι εργάζονταν σε καίριες θέσεις στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία GAC (Guangzhou Automobile), στο τμήμα Οχημάτων Νέας Ενέργειας αυτής. Αυτοί πείστηκαν από τον Σιάοπενγκ ότι οι τρεις τους θα μπορούσαν να φτιάξουν μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αντίστοιχη της Tesla.

Advertisement

Έτσι, τον Ιανουάριο του 2015 θα συστήσουν την Guangzhou Chengxing Zhidong Automobile Technology η οποία θα μετονομαστεί σε XPeng Motors. Ο Σιάοπενγκ, με τις γνωριμίες που είχε δημιουργήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, θα εξασφαλίσει επενδύσεις από κινέζικούς κολοσσούς όπως η Alibaba και η Xiaomi για τη νέα εταιρεία. Το 2018, θα παρουσιάσει το G3, το πρώτο μοντέλο της, το οποίο ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητο και είχε προηγμένο λογισμικό και σύστημα infotainment για την εποχή του.

H XPeng Motors στην Ευρώπη
Η εταιρεία διαθέτει τα μοντέλα της στην ήπειρό μας στη Νορβηγία, στην Ολλανδία και στη Γερμανία σε μικρούς αριθμούς, όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, το ανακοίνωσε o Μπράιαν Γκου, Συμπρόεδρος της εταιρείας.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Πεκίνου, δήλωσε σχετικά: «Δεν υπάρχει παγιωμένη στρατηγική. Πρέπει να δούμε τι απαιτείται για να είμαστε ανταγωνιστικοί εκεί (σημ.: Ευρώπη). Προς το παρόν, όσα αυτοκίνητα διαθέτουμε κατασκευάζονται στην Κίνα.

»Εάν χρειαστεί να δημιουργήσουμε μονάδες παραγωγής ή εφοδιαστική αλυσίδα σε άλλες περιοχές για να είμαστε ανταγωνιστικοί, θα χρειαστεί να επενδύσουμε σε αυτό», κατέληξε ο Γκου.

Όπως εξήγησε, εντός του 2024 η XPeng Motors θα επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με σκοπό να αυξήσει τις συνολικές πωλήσεις της κατά 10% συγκριτικά με αυτές της περυσινής χρονιάς.

XPeng Motors G9.

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο Χι Σιάοπενγκ ο οποίος είπε ότι το πλεονέκτημα των μοντέλων της εταιρείας του είναι το λογισμικό τους το οποίο θα διαθέτει και σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.

Επίσης, όσοι είναι ήδη πελάτες της από τον Μάιο θα μπορούν να λάβουν την αναβάθμιση του λογισμικού μέσω διαδικασίας over the air. Τέλος, ο Σιάοπενγκ είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει το «super fast cycle» και ότι η εταιρεία θα επενδύσει 3,5 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) για την ανάπτυξη συστήματος αυτόνομης οδήγησης που θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη σε σημαντικό βαθμό.