Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μ. Βρετανίας: Μία αποτίμηση των αναβαθμίσεων

Ελλάδα 3:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μ. Βρετανίας: Μία αποτίμηση των αναβαθμίσεων

FORMULA 1

F1 GP Μ. Βρετανίας: Μία αποτίμηση των αναβαθμίσεων

FORMULA 1

Το Βρετανικό Grand Prix είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς στον οποίο σχεδόν όλες οι ομάδες έχουν φέρει αναβαθμίσεις. Με τον καιρό, όμως, να περιορίζει τον χρόνο δοκιμών μόνο στα εξήντα λεπτά του FP2, υπάρχουν πολλά ακόμη που περιμένουμε να αποκαλυφθούν μέχρι το τέλος του τριημέρου.

Advertisement
Advertisement

Οκτώ από τις δέκα ομάδες του grid έχουν φέρει upgrades στο Silverstone. Με τις εξαιρέσεις των Alfa Romeo και Alpha Tauri όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια παρουσιάστηκαν διαφοροποιημένα. Aξίζει, λοιπόν, να δούμε τους τομείς στους οποίους επικεντρώθηκε η κάθε ομάδα.

Ξεκινούμε με την Mercedes, η οποία έχει φέρει και τις περισσότερες αναβαθμίσεις. Αναθεωρημένη εμπρός ανάρτηση με διαφορετική αεροδυναμική επεξεργασία στην περιοχή του ρύγχους. Το χείλος του πατώματος στο ύψος των sidepods έχει επίσης διαφορετική διαμόρφωση. Στόχος, ο καλύτερος έλεγχος της ροής του αέρα από το πάτωμα και προς τον διαχύτη. Τέλος, η W13 διαθέτει νέα μέσης κάθετης δύναμης πίσω πτέρυγα, ειδικά για το Silverstone.

Advertisement
Advertisement

Οι αναβαθμίσεις των Red Bull και Ferrari εστιάζουν σε διαφορετικά σημεία των αυτοκινήτων τους. Η πίσω πτέρυγα που δοκίμασε η Ferrari στην F1-75 του Leclerc στο Μόντρεαλ, θα βρίσκεται πλέον και στα δύο κόκκινα αυτοκίνητα. Επιπλέον, αλλαγές υπάρχουν και στο κάτω μέρος των sidepods όπως και στις αεροεισαγωγές τους. Από την άλλη η Red Bull έχει νέο κάλυμμα κινητήρα, πάτωμα και αεροεισαγωγές εμπρός φρένων.

Η Alpine έχει παρέμβει κι εκείνη στα πλαϊνά της A522, τα οποία πλέον θυμίζουν πολύ εκείνα της Ferrari. Αλλαγές υπάρχουν και στα στοιχεία της εμπρός ανάρτησης. Η McLaren έχει φέρει νέα πίσω πτέρυγα, ενώ η Haas επενέβη στην εμπρός πτέρυγα. Η Aston Martin έχει φέρει κι εκείνη αρκετές αναβαθμίσεις σε sidepods, πάτωμα και beam wing.

Advertisement

Τέλος, η Williams έχει νέα πλαϊνά στο στιλ της Red Bull λόγω των οποίων έχει μεταβληθεί συνολικά η αεροδυναμική επεξεργασία της FW44B. Την αναβαθμισμένη εκδοχή θα διαθέτει μόνο ο Albon στο Silverstone.

Ελαφρύ προβάδισμα της Ferrari

Τόσο στα μεγάλα stints όσο και στις προσομοιώσεις qualifying η F1-75 φαίνεται να έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει ακριβής αποτίμηση του όποιου πλεονεκτήματος απολαμβάνει η Ferrari για δύο λόγους.

Advertisement

Αρχικά, ο χρόνος δοκιμών ήταν περιορισμένος λόγω της βροχής στο FP1. Κατά συνέπεια δεν κατάφεραν όλες οι ομάδες να βρουν το ιδανικό set-up τους στα 60 λεπτά του FP2. Η F1-75 ήταν ανέκαθεν ένα μονοθέσιο το οποίο μπορούσε πιο εύκολα να πιάσει ρυθμό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Άρα, η φαινομενική της υπεροχή ήταν μάλλον αναμενόμενη. Επιπλέον, η θερμοκρασία οδοστρώματος την Κυριακή, μάλλον θα είναι αρκετά υψηλότερη από την χθεσινή.

Από την άλλη η Red Bull ήταν πολύ καλή με την medium γόμα. Ο Verstappen είχε και ένα αρκετά γρήγορο -αλλά σύντομο λόγω προβλήματος στο πάτωμα- stint με την soft γόμα. Η διαφορά του μέσου χρόνου του ήταν ένα δέκατο σε σχέση με εκείνον του Sainz με την ίδια γόμα. Ο Leclerc από την άλλη αντιμετώπισε κάποια μικρά προβλήματα με την PU της Ferrari κατά την γρήγορη του προσπάθεια με την μαλακή γόμα. Έτσι, ο χρόνος του δεν μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικός.

Advertisement

Πολύ καλό ήταν και το stint του Hamilton με τα medium, με τον Βρετανό να είναι τρία δέκατα περίπου αργότερος από τον Leclerc ανά γύρο. Όμως, αυτό που είναι πιο σημαντικό, ίσως, είναι το stint του Russell με τα hard. Η σκληρή γόμα χρειάστηκε 3 γύρους για να βρεθεί στη σωστή θερμοκρασία, αλλά στη συνέχεια οι χρόνοι που έδινε στην Mercedes ήταν στην περιοχή των χρόνων που έδινε η μεσαία γόμα στην Red Bull.

Η θερμοκρασία θα καθορίσει και την στρατηγική

Σημαίνει αυτό ότι η Mercedes έχει πλησιάσει τις δύο πρώτες ομάδες; Σε ρυθμό αγώνα ναι, αλλά όχι όσο δείχνει η εικόνα της Παρασκευής ενδεχομένως. Το σημαντικό εδώ, είναι η πολύ καλή λειτουργία των hard παρά την χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος, η οποία ευνοεί θεωρητικά τις μαλακότερες γόμες.

Η Pirelli δίνει μία διαφορά απόδοσης της τάξεως των 6 δέκατων του δευτερολέπτου από την C1 στην C2 και από την C2 στην C3. Εάν οι προβλέψεις για υψηλή θερμοκρασία την Κυριακή επιβεβαιωθούν, τότε μάλλον τα soft βγαίνουν εκτός παιχνιδιού για τον αγώνα. Ιδανική στρατηγική φαντάζει εκείνη των 2 pit-stop μάλλον με συνδυασμό medium-hard-hard. Με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι μέχρι την Κυριακή κάποια ομάδα δεν θα ξεκλειδώσει μεγαλύτερη διάρκεια στα medium.

Όμως, προηγούνται οι κατατακτήριες δοκιμές, όπου οι προβλέψεις κάνουν λόγο για μεγάλη πιθανότητα βροχής. Αυτό το ενδεχόμενο ίσως μας δώσει, όπως και στον Καναδά, ένα grid το οποίο δεν θα αποτυπώνει την ακριβή ισορροπία δυνάμεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Horner: Αδικήθηκε ο Masi
F1 GP Μ. Βρετανίας: Προεπισκόπηση
F1 GP Μ. Βρετανίας: Πρώτος ο Sainz στο FP2