Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 tech: Τουρμπίνες, καύσιμα και θεωρίες συνομωσίας

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η Ferrari αποκρύπτει ακόμη το πρόβλημα που στέρησε από τον Leclerc την νίκη στη Βαρκελώνη. Η Aston Martin ξαφνικά θυμίζει Red Bull και η Mercedes για πρώτη φορά φέτος εμφανίζεται βελτιωμένη. Ακολουθούν οι σημαντικότερες εξελίξεις από το τεχνολογικό μέτωπο του πρωταθλήματος.

Ξεκινάμε με το πρόβλημα στην μονάδα ισχύος του Leclerc που κόστισε στον Μονεγάσκο μια σχεδόν βέβαιη νίκη. Η ιταλική ομάδα αποκάλυψε την ζημιά που προκλήθηκε από την βλάβη στην PU. Όχι, όμως, την αιτία αυτής. Συγκεκριμένα, το Turbo αλλά και ο MGU-H (ο ηλεκτροκινητήρας που συνδέεται με το turbo δηλαδή) υπέστησαν ανεπανόρθωτες ζημιές και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν άλλο. Σύμφωνα πάντα με τους Ιταλούς τα υπόλοιπα στοιχεία της μονάδας ισχύος δεν έχουν υποστεί ζημιά.

Αυτό σημαίνει πώς ο Leclerc θα πρέπει οπωσδήποτε να πάρει καινούργια αυτά τα δύο στοιχεία για το επόμενο Grand Prix στο Μονακό. Ο Charles είχε περάσει στην δεύτερη από τις τρεις μονάδες ισχύος που δικαιούται στο Μαϊάμι. Είναι άγνωστο, ακόμη, εάν η Ferrari θα επιλέξει να αντικαταστήσει μόνο τα μέρη που έχουν υποστεί ζημιά ή θα περάσει συνολικά στην 3η μονάδα ισχύος.

Όπως αναμενόταν, δεν αποκαλύφθηκε ο λόγος που προκάλεσε τη βλάβη στην Ισπανία. Οι Ιταλοί ισχυρίζονται πώς αυτός δεν είχε να κάνει με κάποιο σχεδιαστικό ή κατασκευαστικό πρόβλημα κάποιου μέρους της PU, ακόμη και εκείνων που καταστράφηκαν. Εάν όντως ισχύει κάτι τέτοιο τότε δύο τινά μπορεί να συνέβησαν. Είτε λάθος στην εγκατάσταση της μονάδας ισχύος είτε κάποιο σφάλμα στον τρόπο διαχείρισής της από την ομάδα.

Όπως και να έχει το πράγμα, ένα είναι σίγουρο. Ο Leclerc στο δεύτερο μισό της σεζόν -στην καλύτερη περίπτωση- θα αναγκαστεί να υπερβεί τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό στοιχείων PU. Οι θέσεις ποινής που θα του επιβληθούν θα εξαρτηθούν από το ποια και πόσα θα είναι αυτά τα στοιχεία.

Επικίνδυνα αντίγραφα

Το μεγάλο θέμα συζήτησης του ισπανικού Grand Prix ήταν τα νέα πλαϊνά στην Aston Martin, τα οποία ήταν πανομοιότυπα εκείνων της RB18. Η αντιγραφή που έχει λάβει χώρα είναι ηλίου φαεινότερη με μία απλή μακροσκοπική μελέτη. Κατά συνέπεια δεν πιστεύουμε ότι χρειάζεται να αναλυθεί περεταίρω.

Επιπλέον, εύκολα συμπεραίνεται πώς τα νέα πλαϊνά της AMR22 ουδεμία σχέση έχουν με τα προηγούμενα. Δεν θα μπορούσαν δηλαδή, όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι κανείς, να θεωρηθούν ως εξέλιξη του αρχικού project η οποία απλώς έτυχε να μοιάσει με την λύση της Red Bull.

Άλλωστε, η συγκεκριμένη ομάδα έχει απασχολήσει και στο παρελθόν την επικαιρότητα με παρόμοια “επιτεύγματα”. Ήταν το 2020, όταν ως Racing Point, είχε αντιγράψει σχεδόν μέχρι κεραίας το μονοθέσιο της Mercedes από την προηγούμενη χρονιά, την W10. Ροζ Mercedes τότε, πράσινη Red Bull τώρα.

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, είχε η αντίδραση της Red Bull πάνω στο ζήτημα. Όπως ήταν φυσικό, οι άνθρωποι της ομάδας ήταν εξοργισμένοι με την εξέλιξη αυτή. Απευθύνθηκαν αμέσως στην FIA ζητώντας να βγάλει παράνομη την αναβάθμιση της Aston Martin. Η ομοσπονδία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποίαν η επιλογή της Aston Martin κρίνεται νόμιμη και όχι προϊόν παράνομης μεταφοράς πνευματικής ιδιοκτησίας.

Ο φόβος της Mercedes

Η Red Bull, όμως, δεν προτίθεται να αφήσει το θέμα εύκολα. Εξέδωσε και η ίδια ανακοίνωση  μετά από εκείνην της FIA. Σε αυτήν ξεκαθαρίζει ότι “εάν έχει λάβει χώρα κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, θα πρόκειται για κατάφωρη παράβαση των κανονισμών“. Υπονοεί, δηλαδή, ότι πρόκειται να ερευνήσει το θέμα περεταίρω για να προσκομίσει νέα στοιχεία που θα ενοχοποιούν την Aston Martin.

Είναι γεγονός ότι επτά σχεδιαστές της Red Bull μεταπήδησαν στην ομάδα του Lawrnece Stroll κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Μεταξύ αυτών και ο επικεφαλής αεροδυναμιστής Dan Fallows. Ο Fallows είχε σίγουρα γνώση των σχεδίων της RB18 καθώς αυτά είχαν ξεκινήσει πολύ πριν το τέλος της προηγούμενης σεζόν.

Φυσικά, ο φόβος της Red Bull δεν είναι η άνοδος στην απόδοση της AMR22. Καθώς, όμως, η Aston Martin είναι πελατειακή ομάδα της Mercedes, τα πράγματα περιπλέκονται. Σίγουρα στην Red Bull πιστεύουν ότι οι Γερμανοί ενδέχεται να επωφεληθούν από αυτήν την εξέλιξη. Το “zeropods” σχέδιο της W13 δεν έχει δικαιώσει μέχρι στιγμής τις προσδοκίες των σχεδιαστών στο Brackley. Είναι πολύ πιθανό, η W13 να ανασχεδιαστεί πλήρως μέχρι τα μέσα της σεζόν. Και μία έτοιμη και δοκιμασμένη λύση στην ευαίσθητη περιοχή των πλαϊνών θα ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενη.

Όμως, η Red Bull θα πρέπει πρώτα να αποδείξει πώς όντως η Aston Martin έχει κάνει κάτι παράτυπο. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται και οι δηλώσεις του Helmut Marko ότι “υπάρχουν ενδείξεις πώς έχει γίνει download αρχείων” από τα κεντρικά της ομάδας στο Milton Keynes. Για την ώρα το μόνο που μπορούν να κάνουν οι της Red Bull είναι να πικάρουν την Aston Martin πίνοντας στο pitwall το ομώνυμο ενεργειακό ποτό τους με γεύση ακτινίδιο – πράσινο μήλο.

Ψυχρά καύσιμα

Η Red Bull δεν βρέθηκε μόνο στη θέση του κατήγορου στην Βαρκελώνη. Ήταν επίσης κατηγορούμενη και μάλιστα για κάτι που θα μπορούσε να καταστρέψει τον αγώνα του Verstappen. Συγκεκριμένα, ο Ολλανδός παραλίγο να πάρει εκκίνηση από το pitlane λόγω της πολύ χαμηλής θερμοκρασίας που μετρήθηκε στα καύσιμα της RB18.

Το άρθρο 6.4.2 των τεχνικών κανονισμών ορίζει ότι: “τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ κάθε μονοθέσιου ενώ εκείνο βρίσκεται οποιαδήποτε στιγμή στην πίστα πρέπει να έχουν θερμοκρασία η οποία να μην είναι μικρότερη κατά 10 βαθμούς Κελσίου από την ατμοσφαιρική“. Την ημέρα του αγώνα αυτή άγγιξε τους 35 βαθμούς. Πράγμα που σήμαινε ότι η χαμηλότερη θερμοκρασία που έπρεπε να μετρηθεί από το σύστημα της FIA ήταν 25.

Τόσο στην RB18 του Verstappen όσο και στην Alpha Tauri του Gasly οι τιμές που μετρήθηκαν λίγο πριν βγουν για να πάρουν την θέση τους στο grid ήταν χαμηλότερες των 25 βαθμών. Αυτό οδήγησε σε έναν πυρετό εργασιών και στα δύο γκαράζ ώστε να μην χαθούν οι θέσεις εκκίνησης των δύο οδηγών.

Στο grid ο Paul Monaghan -επικεφαλής μηχανικός της Red Bull- και οι JoBauer-Tim Goss (υπεύθυνοι των τεχνικών ελέγχων στην F1) εθεάθησαν να έχουν έντονο διάλογο. Υποθέτουμε σχετικά με το ζήτημα αυτό. Τελικά η FIA επιβεβαίωσε ότι από την στιγμή που τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν στην πίστα οι θερμοκρασίες των καυσίμων τους ήταν μέσα στα επιτρεπτά όρια.

Σε διαφορετική περίπτωση οι δύο οδηγοί θα έπρεπε να ξεκινήσουν από τα pits όπως είχε συμβεί στο Μαϊάμι με τις δύο Aston Martin. Ο Mattia Binotto ερωτηθείς για το θέμα δήλωσε: “Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να εμπιστευτούμε την FIA“.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Ισπανίας: Ένας συγκλονιστικός γύρος
F1 GP Ισπανίας – Ανάλυση: Αγώνας φθοράς
Vettel: Θύμα ληστείας στην Βαρκελώνη!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto