Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

FORMULA 1

McLaren: Θα συνεχιστεί η άνοδος της;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η φετινή σεζόν ξεκίνησε καταστροφικά για την McLaren στο Μπαχρέιν. Όμως, έκτοτε η Βρετανική ομάδα βελτιώνεται συνεχώς. Το podium του Norris στην Imola θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μία μικρή νίκη για την McLaren. Θα υπάρξει συνέχεια;

Μετά από ένα πολλά υποσχόμενο 2021, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που προέβλεπαν πως η McLaren θα ήταν ακόμη πιο δυνατή φέτος. Το πρώτο τεστ στην Βαρκελώνη ήταν, μάλιστα, ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Η MCL36 φαινόταν ιδιαίτερα σταθερή σε όλων των ειδών τις στροφές, ενώ ταυτόχρονα ήταν το μονοθέσιο που δεν εμφάνισε το ενοχλητικό φαινόμενο του porpoising.

Λίγες ημέρες μετά, όμως, στο δεύτερο τεστ του Sakhir όλα είχαν ανατραπεί. Υπό τις υψηλές θερμοκρασίες στο Μπαχρέιν η McLaren αντιμετώπισε προβλήματα τα οποία δεν είχαν προβλεφθεί κατά τον σχεδιασμό της. Το κυριότερο από αυτά ήταν η ψύξη των εμπρός φρένων. Αυτό, ανάγκασε την ομάδα να συμπληρώσει τους λιγότερους γύρους από οποιαδήποτε άλλη στις χειμερινές δοκιμές.

Το Grand Prix στην ίδια πίστα μία εβδομάδα μετά, ήρθε απλώς να επιβεβαιώσει τους χειρότερους φόβους των ανθρώπων της. Οι Norris και Ricciardo ήταν εκτός ρυθμού σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Το αποτέλεσμα ήταν οι δύο MCL36 να βρεθούν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Οι πρώτοι ψίθυροι περί μιας “χαμένης χρονιάς” είχαν ήδη αρχίσει.

Πλήρης ανατροπή δεδομένων

Όμως, η ομάδα από το Woking έμελλε να τους διαψεύσει όλους. Στην Σαουδική Αραβία ο Norris πήρε τους πρώτους βαθμούς για λογαριασμό της McLaren τερματίζοντας έβδομος. Δύο εβδομάδες μετά, στο Albert Park ο Βρετανός θα κατατασσόταν 4ος στα δοκιμαστικά με τον ομόσταβλό του 7ο, πιστοποιώντας την ανοδική τροχιά της McLaren. Στον αγώνα θα τερμάτιζαν στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα, γεμίζοντας με αισιοδοξία τους φίλους της ομάδας.

Έπειτα ήρθαν οι μικτές συνθήκες του τριημέρου στην Εμίλια-Ρομάνια. Τρίτη θέση εκκίνησης στο sprint για τον Norris, η οποία θα μεταφραζόταν τελικά στο πρώτο φετινό podium της McLaren πίσω από τις πανίσχυρες Red Bull. “Είμαι έκπληκτος που βρισκόμαστε εδώ” θα δήλωνε ο Norris μετά τον αγώνα. “Ιδίως αν αναλογιστούμε το που βρισκόμασταν ένα μήνα πριν στο Μπαχρέιν. Ειλικρινά μετά από εκείνο τον αγώνα δεν πίστευα ότι θα βλέπαμε podium φέτος” συμπλήρωσε ο 6ος στην βαθμολογία Lando.

Οι λόγοι της ανόδου

Πώς, όμως, κατάφερε η McLaren να βελτιωθεί τόσο γρήγορα; Η αλήθεια είναι ότι οι πραγματικές δυνατότητες του πορτοκαλί μονοθέσιου δεν μπόρεσαν να φανούν στο Μπαχρέιν για μια σειρά από λόγους. Ο κυριότερος εξ αυτών ήταν η ψύξη των εμπρός φρένων. Αυτό, ανάγκασε τους μηχανικούς να καταφύγουν σε λύσεις ανάγκης απλώς για να βγάλουν οι δύο MCL36 τον αγώνα, θυσιάζοντας μεγάλο μέρος των επιδόσεων τους.

Οι αγώνες σε Jeddah και Albert Park ήταν πολύ πιο αντιπροσωπευτικοί για το δυναμικό της φετινής McLaren. Η MCL36 είναι ένα πολύ καλά ισορροπημένο μονοθέσιο, ιδίως σε front-limited τύπους σιρκουί. Σε πίστες, δηλαδή, στις οποίες φορτίζονται περισσότερο τα εμπρός ελαστικά λόγω των στροφών μέσης και υψηλής ταχύτητας που υπάρχουν στην χάραξη. Αντιθέτως, σε rear-limited πίστες, τύπου Μπαχρέιν, η McLaren δεν ανταποκρίνεται το ίδιο καλά.

Η Imola θα μπορούσαμε να πούμε ότι βρίσκεται κάπου στη μέση. Εκεί, όμως, επικράτησαν μικτές συνθήκες κατά τη διάρκεια του τριημέρου, οπότε τα αποτελέσματα δεν μπορούν να θεωρηθούν αντιπροσωπευτικά. Μεγάλο ρόλο στο podium άλλωστε έπαιξε και η εξαιρετική εμφάνιση του Norris στον συγκεκριμένο αγώνα, όπως και η άσχημη εμφάνιση των Mercedes.

Γενικά, φαίνεται πως το μεγαλύτερο πρόβλημα της MCL36 είναι η χαμηλή τιμή κάθετης δύναμης που παράγει σε σύγκριση με τις κορυφαίες ομάδες. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί μέσα στη χρονιά. Σε ποιο βαθμό θα το καταφέρουν οι άνθρωποι της McLaren θα φανεί ήδη από την Βαρκελώνη όπου και αναμένονται τα πρώτα μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων για τα περισσότερα μονοθέσια.

Η συνέχεια

Για την ώρα η MCL36 θα παραμείνει ένα μονοθέσιο το οποίο θα ανταγωνίζεται για την κορυφή του midfield σε κατατακτήριες δοκιμές με τις Alpine και Mercedes. Σε ρυθμό αγώνα, όμως, φαίνεται πώς υστερεί σίγουρα της W13 ενώ η A522 βρίσκεται σίγουρα πολύ κοντά της.

Ο επικεφαλής της McLaren Andreas Seidl πιστεύει πως δεν έχουμε δει ακόμη το πλήρες δυναμικό της MCL36. “Νομίζω ότι τα αποτελέσματα των τελευταίων αγώνων είναι ενθαρρυντικά. Δείχνουν ότι έχουμε ένα καλό μονοθέσιο το οποίο μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή βάση για περεταίρω αναβαθμίσεις” δήλωσε ο Γερμανός. “Το σημαντικό ήταν να μείνουμε ψύχραιμοι και να καταλάβουμε καλύτερα το μονοθέσιό μας” συμπλήρωσε.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι η McLaren έχει ξεπεράσει την πρώτη της φετινή μικρή κρίση. Η ομάδα, πλέον, βρίσκεται εκεί όπου αναμενόταν περίπου, πριν την αρχή της χρονιάς. Ο Daniel Ricciardo πιστεύει πώς μπορούν και ακόμη καλύτερα: “Δεν θα με εξέπληττε αν κερδίζαμε και φέτος αγώνα” δήλωνε ο Αυστραλός πριν τον αγώνα της πατρίδας του.

Το αν θα το καταφέρουν μένει να φανεί. Πάντως, στην Imola ο Norris μπόρεσε να κρατάει σταθερή διαφορά από τον Russell στο στεγνό ενόσω και οι δύο οδηγοί είχαν καθαρή πίστα μπροστά τους. Αυτό, ίσως, είναι και το πιο αισιόδοξο μήνυμα για την McLaren από τους πρώτους τέσσερις αγώνες της σεζόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
FIA: Προσωρινό μπλόκο στους 6 αγώνες Sprint
F1: Οι βασικές αρχές των κανονισμών για τα σασί του 2026
F1 tech: Ferrari και Mercedes με αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto