Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πότε οι κορυφαίοι κατασκευαστές θα γίνουν πλήρως ηλεκτρικοί;

Ελλάδα 13:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πότε οι κορυφαίοι κατασκευαστές θα γίνουν πλήρως ηλεκτρικοί;

ΝΕΑ

Πότε οι κορυφαίοι κατασκευαστές θα γίνουν πλήρως ηλεκτρικοί;

ΝΕΑ

Τα σχέδια των εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση και τι πρόκειται να πράξουν τα επόμενα χρόνια έχουν αρχίσει να υλοποιούνται με πιο εντατικό ρυθμό. Σε ποιο βαθμό θα τηρηθούν;

Advertisement
Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει τον προγραμματισμό τους αναφορικά με το πότε θα μειώσουν την παραγωγή καινούργιων μοντέλων με θερμικό κινητήρα ή θα μετατραπούν σε κατασκευαστές αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Ας θυμηθούμε τι έχουν προγραμματίσει και τι έχουν αναφέρει ότι θα πράξουν κάποιες από αυτές, ως τώρα.

Bentley
Η υπερπολυτελής εταιρεία τού Ομίλου Volkswagen πρόκειται να παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της το 2025 το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα «PPE» («Premium Platform Electric») που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος και θα χρησιμοποιείται και από τις Audi και Porsche.

Advertisement
Advertisement

DS Automobiles
Το 2019, η DS Automobiles παρουσίασε το ηλεκτροκίνητο DS 3, το οποίο λανσαρίστηκε ως το πρώτο πολυτελές crossover στην κατηγορία του. Στο πλαίσιο του επιχειρηματικού σχεδίου το οποίο έχει εκπονήσει ο Όμιλος Stellantis (στον οποίο ανήκει η εταιρεία) προβλέπεται ότι από το 2024 και έπειτα όλα τα καινούργια μοντέλα της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Advertisement

Fiat
Η Fiat, δεν έχει πολλή δουλειά να κάνει σε αυτόν τον τομέα, καθώς δεν διαθέτει πολλά μοντέλα. Αυτό σημαίνει πως, υπό την αιγίδα του Ομίλου Stellantis, ό,τι καινούργιο μοντέλο θα κατασκευάζει θα μπορεί να είναι αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικό ή να διατίθεται και σε τέτοια εκδοχή. Ωστόσο, όπως έχει ανακοινωθεί, η ιταλική εταιρεία πρόκειται να μετατραπεί σε κατασκευαστή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων την πενταετία μεταξύ 2025 έως 2030.

Advertisement

Ford
H Mustang Mach-E ήταν μια δυναμική αρχή για τη Ford στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και όλοι αναμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια. Όπως έχει ανακοινωθεί, η εταιρεία θα επενδύσει περισσότερα από 22 δισεκατομμύρια ευρώ τα προσεχή χρόνια την ανάπτυξη τεχνολογιών, νέων μοντέλων και τη δημιουργία των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την κατασκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Στα σχέδια της προβλέπεται ότι ως το 2030 όλα τα καινούργια οχήματά της που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ η μισή παγκόσμια παραγωγή της θα αφορά σε αυτά.

General Motors
O αμερικανικός κολοσσός έχει θέσει ως στόχο να επιτύχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα ως το 2040. Ως το 2035 θα το έχει επιτύχει για τα μικρά επαγγελματικά μοντέλα του και στην επόμενη πενταετία για όλα τα υπόλοιπα και για τη συνολική παραγωγική διαδικασία. Πέρυσι, η GM παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό Lyriq, το πρώτο μοντέλο της αυτής της τεχνολογίας, όπως και το καινούργιο εταιρικό λογότυπο και σήμα κατατεθέν της το οποίο θα χρησιμοποιεί στα ηλεκτρικά μοντέλα της.

Advertisement

Honda
H Honda, έχει ανακοινώσει ότι από το 2040 θα σταματήσει να διαθέτει στην αγορά καινούργια αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα έχουν σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα. Αντ’ αυτών, θα προωθήσει τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία θα διαθέτουν τόσο μπαταρίες όσο και κυψέλες καυσίμου. Ο στόχος που έχει θέσει είναι ο εξής: Ως το 2030, το 40% των καινούργιων μοντέλων της που θα διατίθεται στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στην Κίνα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ποσοστό που θέλουν να φτάσει στο 80% ως το 2035.

Hyundai
Η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να διαθέτει στην Ευρώπη αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από το 2035, ενώ από το 2040 θα σταματήσει τη διάθεση των οχημάτων της με θερμικό κινητήρα και στις άλλες μεγάλες αγορές αυτοκινήτου ανά τον κόσμο. Εκτός από την επένδυση στην ανάπτυξη μπαταριών, η Hyundai θα κάνει το ίδιο και αναφορικά με την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου.

Jaguar Land Rover
Η JLR, όπως είναι επίσης γνωστή, θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025 και έπειτα, όπως έχουν ανακοινώσει τα ανώτατα στελέχη της. Για τον σκοπό αυτό εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τα αυτοκίνητα. Όπως έχει γίνει γνωστό, η Jaguar Land Rover θα παρουσιάσει έξι νέα μοντέλα εντός της επόμενης πενταετίας, ενώ πρόκειται να καταργήσει τις XF και XE.

Mercedes-Benz
Ως το 2020, η Mercedes-Benz έθετε ως ορόσημο για την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση λίγο πριν το 2040 και συγκεκριμένα το 2039. Ωστόσο, η επιτάχυνση της διαδικασίας, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και κυρίως η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στη Γηραιά Ήπειρο το 2035 έκανε την εταιρεία να αναπροσδιορίσει το χρονοδιάγραμμά της. Όπως έχει ανακοινώσει ο κ. Ola Källenius, Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, η κατάργηση παραγωγής των καινούργιων αυτοκινήτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συμβεί πέντε με οκτώ χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο, δηλαδή μεταξύ 2031 και 2034.

ΜΙΝΙ
Η βρετανική εταιρεία έχει δημιουργήσει ήδη την ηλεκτροκίνητη έκδοση του τρίθυρου MINI και επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη της αντίστοιχης τεχνολογίας και την εξέλιξη των νέων μοντέλων που θα διαθέτουν αυτή. Σύμφωνα με τα στελέχη της MINI, το τελευταίο νέο μοντέλο της που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί είναι πως δύο χρόνια αργότερα, το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν στα ηλεκτροκίνητα οχήματά της.

Opel
Μετά την εξαγορά της από τον Όμιλο PSA, αρχικά, και την ένταξή της στον Όμιλο Stellantis τελικώς, η Opel δείχνει ιδιαίτερη ζέση για την ηλεκτροκίνηση. Πλέον, διαθέτει συνολικά 12 εξηλεκτρισμένα και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων και των επαγγελματικών της και από το 2024 από θα ισχύει για όλα της γκάμας της. Η μεταστροφή της να γίνει μια εταιρεία η οποία θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα ξεκινήσει από το 2028.

Volvo
H σουηδική εταιρεία έχει αποφασίσει να μετατραπεί σε κατασκευαστή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκίνητων σε συντομότερο χρονικό διάστημα από ό,τι υπολόγιζε αρχικά. Για τον λόγο αυτό θα καταργήσει και τις Plug-in Ηybrid εκδόσεις των μοντέλων της, καθώς τα χρήματα που χρειάζονται για την εξέλιξη αυτών των συστημάτων θα επενδυθούν στην ηλεκτροκίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Είναι τελικά τα ηλεκτρικά πιο αξιόπιστα;
Γιατί τα υπέρβαρα ηλεκτρικά είναι πιο επικίνδυνα;
Πως θα δώσει η Hyundai ψυχή στα ηλεκτρικά της;