Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Πότε το αυτοκίνητό σου θα είναι μόνο ηλεκτρικό;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Τα ηλεκτρικά αποκτούν όλο και ισχυρότερη θέση στα αυτοκινητικά τεκταινόμενα, με πολλές εταιρείες ήδη να έχουν ανακοινώσει το τέλος των diesel και βενζίνης –  Πότε θα ολοκληρωθεί ο «εξηλεκτρισμός» τους;

Αναπόφευκτη είναι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, δεδομένης της έντονης επιθυμίας της ΕΕ για πλήρη κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης μέχρι το 2035. Με τα πρόστιμα να υπόκεινται σε συνεχή αυστηροποίηση, οι κατασκευαστές συμμορφώνονται με τις επιταγές, εμπλουτίζοντας την γκάμα τους με αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων – πολλές φορές προς απογοήτευση των οπαδών τους.

Ο ρυθμός επέκτασης της προϊοντικής γκάμας με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αυξάνεται εκθετικά με το πέρασμα του χρόνου. Πολύ περισσότερο μετά την ολοκλήρωση των σχετικών αρχιτεκτονικών που θα χρησιμοποιούνται σε πολλά προϊόντα τους, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το κόστος εξέλιξης, άρα και τις τιμές των σχετικής τεχνολογίας μοντέλων.

Υπάρχουν, μάλιστα, μερικές εταιρίες που ήδη έχουν σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Renault που σε πρώτη ανάγνωση άργησε να δημιουργήσει το δεύτερο ηλεκτρικό επιβατικό της μετά το Zoe. Πρόκειται για το Megane E-Tech Electric, με βάση του την ολοκαίνουρια πλατφόρμα CMF-EV που θα χρησιμοποιείται και από τη Nissan.

Η VW έχει ήδη έτοιμη την πλατφόρμα MEB που βρίσκει πεδίο εφαρμογής σε πολλά μοντέλα με το έμβλημα της (VW ID.3, ID.4 και το κινεζικό ID.6), όπως και σε άλλα προϊόντα του ομίλου, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Skoda Enyaq και το Audi Q4 e-tron. Στις επάλξεις βρίσκεται και η Stellantis, με ένα φιλόδοξο σχέδιο εξέλιξης τεσσάρων αρχιτεκτονικών με στόχο την κάλυψη κάθε segment (κατηγορία): Από αυτοκίνητα πόλης έως και μεγάλα pick-up.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ηλεκτροκίνηση, λοιπόν, δεν είναι απλά το μέλλον, αλλά και το παρόν. Ακόμα και αν καλείται να συμβιώσει με το παραδοσιακό καθεστώς, όπως συμβαίνει με την Porsche που θα συμπέσει η κυκλοφορία της επερχόμενης, αμιγώς ηλεκτρικής Macan, με την τρέχουσα βενζινοκίνητη.

Ο κύβος ερρίφθη,

…και άπαντες κινούνται σε ηλεκτρικούς ρυθμούς. Ακόμα και αν ο δρόμος προς την αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα χρειάζεται να γίνει σε στάδια, τουλάχιστον μέχρι να επεκταθεί το δίκτυο υποδομών φόρτισης.

Από το 2026 η Audi θα σταματήσει να παρουσιάζει αυτοκίνητα diesel και βενζίνης, όταν οι DS προβάλλει πιο ανυπόμονη, «κυκλώνοντας» το 2024. Για την Opel η μεγάλη μέρα θα έρθει το 2028, με τις Ford και Volvo να έχουν ως ορίζοντα το 2030. Από το 2027 κάθε πρεμιέρα της Alfa Romeo θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, και η Alpine το 2024 θα επαναλανσαριστεί ως αποκλειστικά ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Mercedes που ήδη έχει λανσάρει την οικογένεια “EQ” εργάζεται πυρετωδώς πάνω σε νέες πλατφόρμες και μοντέλα, ξεκαθαρίζοντας πως από το 2030 θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά, με τη Hyundai να αποβάλει τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα από την γκάμα της το 2035.

Το χρονοδιάγραμμα της ηλεκτρικής μετάβασης

2024 Alpine, Abarth
2025 Jaguar
2026 Lancia
2027 Alfa Romeo
2028 Opel
2030 Bentley, Cupra, Fiat, Ford, Mini, Mercedes, Rolls-Royce, Volvo
2033 Audi
2035 Hyundai, Volkswagen

 

Σημειωτέον ότι τα ηλεκτρικά αυξάνουν τη δημοτικότητά τους και στη χώρα μας, με το μερίδιό τους ( σ.σ. συνδυαστικά με τα plug-in υβριδικά) να φτάνει τον Σεπτέμβριο του 2021 το 8,5%, έναντι 3,4% του αντίστοιχου μήνα του 2020.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα πιο γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο
Τα 10 ηλεκτρικά με τη μεγαλύτερη αυτονομία
Μόνο ηλεκτρικά από το εργοστάσιο της Stellantis στο Τορίνο

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto