Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και… φθηνό

Ελλάδα 7:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και… φθηνό

ΝΕΑ

Stellantis: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και… φθηνό

ΝΕΑ

Θόρυβο προκάλεσαν οι ανακοινώσεις του ομίλου Stellantis, με τις μάρκες του χαρτοφυλακίου να ανακοινώνουν τα μεγαλεπήβολα ηλεκτρικά τους σχέδια. Αλλάζει όνομα η Alfa Romeo και επιστρέφει το Opel Manta;

Advertisement
Advertisement

Χειμαρρώδεις ανακοινώσεις από τις μάρκες του ομίλου Stellantis, στο πλαίσιο της ψηφιακής εκδήλωσης “EV Day 2021”. Οι εταιρείες του νεοπαγούς ομίλου ανέλυσαν τα στρατηγικά τους σχέδια, όπου κυρίαρχη θέση έχει η ηλεκτροκίνηση.

Στο περιθώριο, βέβαια, της εκδήλωσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel, Michael Lohscheller, επεφύλασσε μια ευχάριστη έκπληξη στους φίλους της μάρκας, ανακοινώνοντας πως το θρυλικό Manta θα επιστρέψει ως μοντέλο παραγωγής.

Αυτό θα ονομάζεται Manta-e και ουσιαστικά θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του Opel Manta GSe Elektromod, το οποίο –μέχρι πρότινος- γνωρίζαμε πως σταδιοδρομεί ως one-off (αυτοκίνητο που παράγεται σε μόλις ένα αντίτυπο).

Advertisement
Advertisement

Ηλεκτρική επέλαση από όλες τις μάρκες του ομίλου

Το επικείμενο λανσάρισμα του ιδιαίτερα ποθητού Manta, αποτελεί μέρος της πολυπρισματικής ηλεκτρικής επίθεσης που έχει εγκαινιάσει η Stellantis. Η τελευταία, μάλιστα, έκανε γνωστό πως από το 2026 οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων της θα ισοσκελιστούν πλήρως με αυτές των συμβατικών αυτοκινήτων, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι κυβερνητικές επιδοτήσεις.

Μέχρι το 2030, το ποσοστό των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της Stellantis στην ευρωπαϊκή αγορά θα αυξηθεί σταθερά άνω του 70%, 10% περισσότερο σε σχέση με τις προβλέψεις για τη συνολική αγορά. Στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο ποσοστό θα είναι 40% έως το 2030.

Advertisement

Για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων των εταιρειών του χαρτοφυλακίου, μέχρι το 2025 θα γίνουν τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, ύψους 30 δισ. ευρώ. Ακόμη, όπως ανακοινώθηκε η ενεργειακή μετάβαση δεν θα απομακρύνει τους καταναλωτές από το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, μιας και θα συνεχίσουν να αποτελούν τη βασική προτεραιότητα της Stellantis.

«Ο πελάτης παραμένει η νούμερο ένα προτεραιότητα για τη Stellantis. Και με το επενδυτικό σχέδιο των 30 δισ. ευρώ, δεσμευόμαστε να προσφέρουμε εμβληματικά οχήματα, που οι επιδόσεις, οι υπηρεσίες, το design, η άνεση και η αυτονομία θα βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με τις καθημερινές ανάγκες», ανέφεραν τα στελέχη του group.

Advertisement

Τον δρόμο του εξηλεκτρισμού επιλέγει και η Peugeot, η οποία ανήγγειλε πως μέχρι το 2025 η γκάμα της θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη. Ακόμα πιο επιθετική πολιτική ακολουθεί ο σπορ βραχίονας της Fiat, Abarth, η οποία από το 2024 θα διαθέτει στην αγορά μόνο ηλεκτρικά. Ανεπηρέαστη δεν θα μείνει ούτε η Alfa Romeo, όπως μαρτυρά η υιοθέτηση του μότο “Alfa e-Romeo

Από τη μεριά της η Jeep θα διευρύνει την γκάμα της οικογένειας plug-in υβριδικών μοντέλων (Wrangler, Compass, Renegade) και με το Grand Cherokee 4xe. Από το 2025, ωστόσο, θα εντατικοποιήσει την ενεργειακή της μετάβαση, διαθέτοντας από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σε κάθε κατηγορία.

Τέλος, η Opel, εκτός από το Manta, ανακοίνωσε πως εισέρχεται σε μια νέα εποχή και από το 2028 η εμπορική της πορεία στην Ευρώπη θα αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Advertisement

Νέες μπαταρίες και πλατφόρμες

Επιπροσθέτως, η Stellantis αναφέρθηκε και στις τεχνολογίες που θα ενσωματωθούν από τα ηλεκτρικά των εταιρειών, εστιάζοντας σε δύο είδη μπαταριών: Η μία θα έχει μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα, ενώ η δεύτερη θα είναι απαλλαγμένη από πολύτιμα μέταλλα όπως είναι το νικέλιο και το κοβάλτιο. Οι συγκεκριμένες θα παραχθούν το 2024, ενώ για το 2026 προβλέπεται μια μπαταρία με στερεού τύπου (solid state) ηλεκτρολύτη. Η γκάμα των μπαταριών θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα από 37 έως και πάνω από 200 kWh, ενώ θα προσφέρονται και κορυφαίες λύσεις ταχυφόρτισης με 32 χλμ. αυτονομίας/λεπτό.

Τα θεμέλια των εξηλεκτρισμένων μοντέλων θα αποτελούν τέσσερις πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και την κάθε πλατφόρμα να έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει παραγωγή ύψους 2.000.000 μονάδων ανά έτος.

Οι πλατφόρμες του ομίλου

  • STLA Small (αυτοκίνητα πόλης), με αυτονομία έως 500χλμ. και ισχύ 70 kW (95 PS)
  • STLA Medium (μεσαία), με αυτονομία έως 700χλμ. και ισχύ 125-180 kW (170 – 245 PS)
  • STLA Large (μεγάλα), με αυτονομία έως 800χλμ. και ισχύ 150-330 kW (203 – 415 PS)
  • STLA Frame –body on frame (αμερικανικά SUV και pick-ups), με αυτονομία έως 800 χλμ. (203 – 415 PS)

Ο χάρτης εξηλεκτρισμού της Stellantis περιλαμβάνει όλη την οικονομική αλυσίδα. Η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει περισσότερες από 130GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260GWh μέχρι το 2030. Οι ανάγκες για μπαταρίες και σχετικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν με συνολικά 5 “gigafactories” στην Ευρώπη και την Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση.

Τα συστήματα κίνησης περιλαμβάνουν μια οικογένεια τριών ηλεκτρικών συστημάτων (EDM) που συνδυάζουν τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εναλλάκτη. Τα EDM είναι συμπαγή, ευέλικτα και εύκολα προσαρμόσιμα. Τα EDM μπορούν να εφοδιάσουν οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με κίνηση στους πίσω, κίνηση σε όλους τους τροχούς και μέσω συστήματος 4xe.

Ο συνδυασμός των EDM με τις πλατφόρμες και μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας θα προσφέρουν οχήματα με κορυφαία απόδοση, αποδοτικότητα, αυτονομία και δυνατότητα επαναφόρτισης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ενεργειακές κυψέλες για τα μεσαία επαγγελματικά του ομίλου Stellantis
Stellantis: “Περίοδος χάριτος” για κάθε εταιρεία
Η Stellantis “ψάχνεται” για εργοστάσιο μπαταριών στην Ιταλία