Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Eπίσημο: Αυτό είναι το νέο Μegane E-TECH Electric

Ελλάδα 0:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Eπίσημο: Αυτό είναι το νέο Μegane E-TECH Electric

ΝΕΑ

Eπίσημο: Αυτό είναι το νέο Μegane E-TECH Electric

ΝΕΑ

Εκτός από το όνομα, κάθε τι πάνω στο Μegane E-TECH Electric είναι καινούργιο, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική εποχή της Renault.

Advertisement
Advertisement

Στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου, η Renault ανοίγει τα χαρτιά της στην πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία ηλεκτρικών μοντέλων, παρουσιάζοντας ένα compact SUV, με πολύ ξεχωριστή σχεδίαση, μεγάλους χώρους, πλούσιο μηχανολογικό υπόβαθρο και ένα όνομα γνώριμο και καταξιωμένο εμπορικά στις ευρωπαϊκές αγορές.

Το νέο Megane E-TECH Electric βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα CMF-EV η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα και ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στο Νissan Ariya. Πάνω του έχει δημιουργηθεί ένα crossover αμάξωμα, για πρώτη φορά με το όνομα του Megane, αν και με σημαντικές αισθητικές διαφορές από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Στην ουσία μιλάμε για ένα εντελώς νέο αισθητικό υπόδειγμα, το οποίο ανοίγει μία νέα σχεδιαστική γλώσσα για την γαλλική εταιρία, περισσότερο ταιριαστή με την ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή που ανοίγεται μπροστά της. Το μήκος του φθάνει στα 4,21 μέτρα, αλλά χάρη στην ελευθερία που επιτρέπει το ηλεκτρικό σύστημα και στην πολύ λεπτή μπαταρία (μόλις 110 χιλιοστά), το μεταξόνιο είναι στα 2,70 μέτρα, δημιουργώντας έτσι ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο και άνετο σαλόνι.

Η σχεδίασή του θυμίζει αρκετά από τα πρόσφατα πρωτότυπα της εταιρίας, με καθαρές φουτουριστικές γραμμές σε όλο το αμάξωμα και μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή μάσκα, στην οποία ξεχωρίζουν τα πολύ δυναμικά full LED φωτιστικά σώματα με πολλές εξελιγμένες δυνατότητες για βέλτιστη απόδοση σε κάθε είδους συνθήκη. Μεταξύ άλλων, το νέο Megane E-TECH Electric είναι και το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας που χρησιμοποιεί το νέο λογότυπο της Renault και μάλιστα φωτιζόμενο.

Advertisement

Διάφορα άλλα στοιχεία όπως οι ζάντες των 20 ιντσών (18 ιντσών για την βασική έκδοση), η έντονη κλίση της οροφής, οι κρυφές χειρολαβές για τις πόρτες, προσδίδουν ένα χαρακτήρα κουπέ στο όλο σχέδιο. Μεγάλη έμφαση δόθηκε επίσης και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, για μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Υπάρχουν επίσης πολλοί νέοι χρωματισμοί και πάνω από 30 δυνατότητες εξατομίκευσης του αμαξώματος με βάση τις επιθυμίες του αγοραστή.

Advertisement

Εξίσου νέας αισθητικής αντίληψης είναι και το σαλόνι, το οποίο έχει σχεδιαστεί από την αρχή, με κύριο χαρακτηριστικό το νέο ταμπλό το οποίο η Renault ονομάζει OpenR. Πρόκειται για μία πολύ ιδιαίτερη σχεδιαστική προσέγγιση σε σχήμα ανάποδου “L”, το οποίο συναπαρτίζεται από μία οθόνη 12,3 ιντσών ως πίνακα οργάνων και μία 12 ιντσών ως κεντρική οθόνη για το σύστημα πολυμέσων οι οποίες βρίσκονται πίσω από μία ενιαία γυάλινη επιφάνεια. Η οθόνη αυτή είναι πολύ υψηλής ανάλυσης 1.250×1.562 pixels και έχει κάθετη τοποθέτηση (στις πιο φθηνές εκδόσεις η οθόνη αυτή είναι 9 ιντσών με χαμηλότερη ανάλυση).

Advertisement

Το σύστημα OpenR υποστηρίζεται από Android Automotive OS, το οποίο έχει εξελιχθεί από την Google και είναι όμοιο με αυτό των smartphones με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ευκολία χρήσης, ενώ παρέχονται και over the air ενημερώσεις. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο της οικολογικής ταυτότητας του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της Renault είναι ότι στο σαλόνι του χρησιμοποιούνται ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ διατίθεται και ένας εξελιγμένος LED εσωτερικός φωτισμός.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, χρησιμοποιείται το ηλεκτρικό μοτέρ του γκρουπ το οποίο είναι ιδιαίτερα compact και ζυγίζει μόλις 145 κιλά. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 130 ίππους και 250 Νm ροπής και 218 ίππους και 300 Nm ροπής. Στην δεύτερη εκδοχή του εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις για το Megane E-TECH Electric, κάνοντας το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι νέας σχεδίασης με βάρος στα 395 κιλά και είναι μικρότερη κατά 40% από την αντίστοιχη του ΖΟΕ, όντας και η πιο λεπτή στην αγορά, ενώ διαθέτει και εξελιγμένο σύστημα ψύξης. Διατίθεται σε δύο ενεργειακές χωρητικότητες, στις 40 kWh με αυτονομία στα 300 χιλιόμετρα και 60 kW με αυτονομία στα 470 χιλιόμετρα. Οι δυνατότητες φόρτισης είναι πολλές, από οικιακή μέχρι και σε ταχυφορτιστή των 130 kW. Στην τελευταία περίπτωση μπορεί να αποκτήσει έξτρα αυτονομία των 300 χιλιομέτρων σε 30 λεπτά της ώρας.

Όπως είναι φυσικό, το νέο Megane E-TECH Electric εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα για την ασφάλεια των επιβατών και την υποβοήθηση του οδηγού. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ενώ σε περίπτωση που πέσει η απόδοσή της κάτω από το 70% αντικαθίσταται δωρεάν από την ίδια την Renault. H διάθεση του νέου Μegane E-TECH Electric στις αγορές θα ξεκινήσει μέσα στον Φεβρουάριο του 2022 και λίγο αργότερα αναμένεται και στην χώρα μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο «κόμβος» της Renault
Δοκιμή: Renault Clio E-Tech
Renault E-Ways: Η ηλεκτροκίνηση γίνεται δημοφιλής