Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

IAA Mobility 2023: Οι Κινέζοι πίνουν… μπύρες στο Μόναχο

Ελλάδα 0:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

IAA Mobility 2023: Οι Κινέζοι πίνουν… μπύρες στο Μόναχο

ΝΕΑ

IAA Mobility 2023: Οι Κινέζοι πίνουν… μπύρες στο Μόναχο

ΝΕΑ

Η Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου ήταν μια καλή ευκαιρία για τις κινεζικές εταιρείες να δείξουν τα αυτοκίνητά τους αλλά και τις τεχνολογίες που έχουν αναπτύξει σχετικά.

Advertisement
Advertisement

Η περιήγηση στα περίπτερα της εφετινής IAA Mobility, δηλαδή της Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Μόναχο, είχε ως αποτέλεσμα δύο βασικές διαπιστώσεις:

Η πρώτη αφορά στο γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν την ανάπτυξή τους με προσεκτικές επιχειρηματικές κινήσεις εξαιτίας της δυσκολίας στην επιμελητεία και του κόστους ενέργειας.

Η δεύτερη έχει να κάνει με την πληθώρα των Κινέζων κατασκευαστών οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στη διοργάνωση. Όπου κι αν γυρίσεις το κεφάλι σου, θα δεις εκθέτη από την ασιατική χώρα.

Advertisement
Advertisement

Ο αριθμός τους είναι μεγάλος, ιδίως εάν κάποιος μπει σε διαδικασία σύγκρισης με το παρελθόν, ακόμα και το πρόσφατο.

Τα μοντέλα των κινεζικών εταιρειών (καινούργια ή και ήδη υπάρχοντα στην γκάμα τους), όπως και οι τεχνολογίες και τα συστήματα που σχετίζονται με την Αυτοκίνηση, προκαλούν εντύπωση.

Όλα δείχνουν ότι τα στελέχη τους έμαθαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τι πρέπει να κάνουν για να παρουσιάσουν ελκυστικά, σύγχρονα, ασφαλή και ανταγωνιστικά αυτοκίνητα για την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία διατηρεί την αίγλη της στο μυαλό τους και στο πώς την αντιμετωπίζουν.

Advertisement

Ας δούμε τις κινέζικές εταιρείες που εκθέτουν τα όχημα και τις τεχνολογίες στο Μόναχο.

Avatr

H Avatr Technology ιδρύθηκε το 2018 και ανήκει στον Όμιλο Chang’an Automobile. Η ονομασία της προέρχεται από τη λέξη «avatar» και στη δημιουργία της συνέβαλε και ο κινεζικός κολοσσός Huawei.

Advertisement

Το αποτέλεσμα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο ονομάζεται 11. Το εύκολο είναι να το προφέρουμε «έντεκα», όμως τα στελέχη της εταιρείας το ονομάζουν ως «ένα ένα», θέλοντας να δείξουν ότι διακρίνεται σε κάθε τομέα του.

Το 11 βασίζεται στην πλατφόρμα «CHN» και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Με έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος (μέγιστης ισχύος 312 ίππων) και με δύο ηλεκτροκινητήρες (μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 577 ίππων). Οι μπαταρίες του είναι της (κινεζικής) CATL και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 90 kWh και 116 kWh, αντίστοιχα.


BYD Auto

Advertisement


H BYD («Build Your Dreams») συμμετέχει στην έκθεση μέσω της BYD Ευρώπης, η οποία έχει έδρα στην Ολλανδία. Η παρουσία της στη Γηραιά Ήπειρο τα τελευταία τρία χρόνια την έχει κάνει μία από πιο γνωστές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε αυτή.

Στο Μόναχο, εκθέτει κυρίως δύο από τα μοντέλα με τα οποία έχει αποφασιστεί να ξεκινήσει η εμπορική αντιπροσώπευσή της. Αυτά ήταν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Atto 3 και Seal U. To τελευταίο είναι το SUV το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα «e-Platform 3.0» που έχει δημιουργηθεί για τα νέα ηλεκτρικά οχήματά της.

 

CATL


Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές μπαταριών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν δυνατόν να λείπει από το σημαντικό γεγονός της έκθεσης του Μονάχου.

Σε αυτή, ο Γκάο Παγκφέι, Διευθυντής στο τμήμα μπαταριών της CATL ανακοίνωσε επίσημα ότι ως το τέλος του έτους η εταιρεία θα ξεκινήσει την παραγωγή της νέας μπαταρίας Shenxing τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ουγγαρία, πέραν της Κίνας.

Η «Shenxing Superfast Charging Battery» (όπως ονομάζεται επίσημα), εντός 10 λεπτών της ώρας έχει τη δυνατότητα να φορτίζει με ενέργεια ικανή να κινήσει ένα όχημα για 400 χλμ.

Forthing

Η Forthing είναι μέλος της Dongfeng Motor,, η οποία έχει πουλήσει οχήματα σε πάνω από  2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες τα τελευταία 20 χρόνια. Έγινε επίσης ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στην Κίνα, κερδίζοντας τίτλους, όπως “China Famous Brand Product” και “The Most Competitive Brand in the Market” και αναπτύσσοντας υψηλή αναγνωρισιμότητα και φήμη στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Η Dongfeng είναι η μόνη κινεζική μάρκα αυτοκινήτων που περιλαμβάνεται στα “World Top 500 Brands”.

Επί του παρόντος, οι δραστηριότητες της Dongfeng καλύπτουν περισσότερες από 30 χώρες και περιοχές στην Ασία, την Αφρική και τη Νότια Αμερική, εκτός από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό πως το U-Tour το παρουσίαζαν στο Μόναχο με Αλβανικές πινακίδες.

Η Dongfeng Liuzhou Motors δημιούργησε μια συνεργασία με την Al Yemni Motors Co. το 2022 για να είναι ο αποκλειστικός εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της μάρκας Forthing στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας, και αυτό για να εισαγάγει το T5 EVO και το U-Tour. Το πρώτο μοντέλο που λανσάρεται υπό την επωνυμία Forthing και το λογότυπο τους King Lion πρόκειται για ένα πολυμορφικό (MPV), με συρόμενες πόρτες και ιδιόμορφη σχεδίαση αμαξώματος. Διατίθεται τόσο με κινητήρα 1,5 λίτρων και 190 ίππων, όσο και σε έκδοση Plug-in Hybrid.

Leapmotor Automobile


H συγκεκριμένη εταιρεία είναι μια από τις πολυάριθμες νεοφυείς που συστήθηκαν εντός της προηγούμενης δεκαετίας με σκοπό να ασχοληθούν με την ηλεκτροκίνηση.

Το ευρωπαϊκό όραμα της Leapmotor Automobile αφορά στην ανάπτυξη και εδραίωσή της στη Γηραιά Ήπειρο ως μια εταιρεία που να ξεχωρίζει από τις άλλες κινεζικές (και μη), χάρη στην ενσωμάτωση στα αυτοκίνητά της ψηφιακών συστημάτων που θα καινοτομούν έναντι του ανταγωνισμού.

Στο Μόναχο, η  Leapmotor Automobile παρουσιάζει το C10, το πρώτο μοντέλο της το οποίο δημιουργήθηκε με τη φιλοσοφία του «παγκόσμιου αυτοκινήτου». Διατίθεται σε δύο εκδοχές, είτε μόνο με μπαταρίες είτε και με έναν μικρό θερμικό κινητήρα που χρησιμοποιείται ως range extender για να τις φορτίζει.


LiangDao
Intelligence


Δεν πρόκειται για ακόμα μία αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα αλλά για μια εταιρεία η οποία εξελίσσει λογισμικό για συστήματα LiDAR τα οποία είναι απαραίτητα στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ιδίως στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ενόψει της αυτόνομης οδήγησης.

Η LiangDao Intelligence, επί ευρωπαϊκού εδάφους, έχει έδρα στο Βερολίνο (Γερμανία). Η συνεργασία της με τις κυριότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης είναι βασική, ενώ έχει αρχίσει να επενδύει και στην Τεχνητή Νοημοσύνη.


MG Motor


H MG Motor έχει αρχίσει να επεκτείνεται σε συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Η βρετανική εταιρεία, η οποία ανήκει στην κινεζική SAIC, έχει και αυτή περίπτερο στην έκθεση.

Εκεί, εκτός της υπάρχουσας γκάμας των μοντέλων της που προορίζει για τη Γηραιά Ήπειρο, παρουσίασε επίσημα και το εντυπωσιακό Cyberster, το διθέσιο roadster που παραπέμπει στο ιστορικό παρελθόν της.


Nio


H Nio έχει δημιουργήσει ήδη το δικό της δίκτυο στην Ευρώπη, αν και περιορισμένο σε έκταση σε σχέση με τα αρχικά σχέδιά της. Ωστόσο, η εταιρεία συνεχίζει να διαφοροποιείται βάσει της πρακτικής αλλαγής μπαταριών στα μοντέλα της.

Χάρη σε αυτή, ο οδηγός πηγαίνει σε έναν δημόσιο σταθμό της εταιρείας και αντικαθιστά τις άδειες από ενέργεια μπαταρίες στο όχημά του με άλλες οι οποίες είναι ήδη πλήρεις ενέργειας. Έτσι, δεν καθυστερεί στη διαδρομή του όσο θα απαιτούνταν εάν πήγαινε σε έναν δημόσιο ταχυφορτιστή.


Nobo Automotive


H εταιρεία ειδικεύεται στην παραγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων τόσο για το εξωτερικό του οχήματος, π.χ. στα φωτιστικά σώματα, όσο και για το εσωτερικό του. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και σκοπεύει να επεκταθεί περισσότερο και στην Ευρώπη.


Seres Automobiles


H Seres Automobiles έχει την κινεζική καταγωγή αλλά -ως το 2018- είχε εντάξει στο δυναμικό της τον Μάρτιν Έμπερχαρντ. Δεν είναι άλλος από τον συνιδρυτή της Tesla.

Η εταιρεία, προς το παρόν, έχει στην γκάμα της μόνο δύο αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, τα Seres 3 και Seres 5 και προσπαθεί να αναπτυχθεί. Σε αυτή τη διαδικασία προσπάθησε να συνεργαστεί με την Huawei αλλά η συμφωνία δεν ευοδώθηκε.


Smart


Είναι ακόμα μία ευρωπαϊκή εταιρεία υπό κινεζική ιδιοκτησία. Όμως, είναι η εμβληματικότερη από όλες σε ανάλογη περίπτωση. Κι αυτό επειδή η Smart έχει αλλάξει χαρακτήρα. Συμπλήρωσε 25 χρόνια από την παρουσίασή της στην αγορά και το #3 είναι το ουσιαστικό όχημα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) για να γιορτάσει την επέτειο.

 

Xpeng Motors


H Xpeng Motors παρουσιάζει στο Μόναχο το αμιγώς ηλεκτροκίνητο P7 -ένα τετράθυρο σύγχρονης σχεδίασης μοντέλο- και το αντίστοιχης τεχνολογίας G9 SUV όχημά της.

Κατά τη διάρκεια της επίσημης ομιλίας του, ο Μπράιαν Γου, Πρόεδρος της εταιρεία, ανακοίνωσε τα σχέδια για την επέκτασή της και στην γερμανική αγορά εντός της επόμενης χρονιάς. Ως τώρα, η Xpeng Motors δραστηριοποιείται στις χώρες της σκανδιναβικής χερσονήσου.

 

Zeekr


Μία ακόμα κινεζική εταιρεία η οποία σκοπεύει να αναπτύξει το δίκτυό της και να κερδίσει μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη. Η Zeekr ανήκει στον Όμιλο Geely και αποτελεί την πολυτελή μάρκα του, καθώς θα κατασκευάζει υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας μοντέλα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της στην Ευρώπη είναι ο συμπατριώτης μας Σπύρος Φωτεινός.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mobility: Αντίστροφη μέτρηση για το σημαντικότερο event για το αυτοκίνητο και την κινητικότητα
Αυτοκίνητα: Όλος ο πλανήτης δουλεύει για την Κίνα
Η LEVC είναι ήδη Ελλάδα και ετοιμάζεται για επίθεση!