Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι ζητούν Γερμανία και Ιταλία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

Ελλάδα 6:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι ζητούν Γερμανία και Ιταλία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

ΝΕΑ

Τι ζητούν Γερμανία και Ιταλία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

ΝΕΑ

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απαγόρευση κατασκευής καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 και έπειτα είναι δεδομένη. Ωστόσο, έχουν αρχίσει ήδη κάποιες δεύτερες σκέψεις για παράτασή της.

Advertisement
Advertisement

Όπως είναι γνωστό, τα μέλη της «Κομισιόν» αποφάσισαν να απαγορεύσουν στις μαζικές αυτοκινητοβιομηχανίες την παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035 και έπειτα στην Ευρώπη και την πώλησή τους σε αυτή.

Σκοπός είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και ο περιορισμός του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα (μέχρι τον μηδενισμό του ως το 2050). Ωστόσο, αυτό σημαίνει τη συνολική αναθεώρηση της παραγωγικής διαδικασίας σε ένα χρονικό διάστημα το οποίο θεωρείται μικρό από πολλές εταιρείες.

Για τον λόγο αυτό, ο Michael Theurer, ο Γερμανός Υφυπουργός Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών, ζήτησε από τους ομόλογούς του των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διερευνήσουν το ενδεχόμενο να επιτραπεί η χρησιμοποίηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια αυτοκίνητα και έπειτα από τη συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, τα λεγόμενα «οικολογικά» ή «βιώσιμα» («e-fuels»).

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να κάνει μια πρόταση για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα οικολογικά καύσιμα ή πώς να οργανωθεί ο τρόπος διατήρησης των θερμικών κινητήρων που λειτουργούν με αυτά».

Το επιχείρημα που προτάσσει είναι ότι ο συγκεκριμένος τύπος καυσίμου παράγεται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, γεγονός που μειώνει τη συνολική ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό εξισώνει την όποια εκπομπή τού αερίου από τον θερμικό κινητήρα, ο οποίος θα είναι περισσότερο εξελιγμένος και θα εκλύει μικρή ποσότητα αυτού.

Advertisement

Το Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει δώσει χρονικό περιθώριο ως το 2026 στις αυτοκινητοβιομηχανίες να διεξάγουν έρευνα και να ανακοινώσουν επίσημα αποτελέσματα κατά πόσο τα οικολογικά καύσιμα όντως μπορούν να είναι μηδενικής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην πράξη.

Όπως έχει γίνει γνωστό, ήδη η Porsche και η Mazda έχουν επενδύσει σημαντικά στην παραγωγή τους και στη διενέργεια πειραμάτων από τα οποία τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά. Η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε πέρυσι στη Χιλή ένα πιλοτικό πρόγραμμα παραγωγής καυσίμων αυτού του τύπου και έχει ως στόχο να αυξήσει την ποσότητά του στα 130.000 λίτρα ετησίως.

Advertisement

Την συγκεκριμένη πολιτική της Γερμανίας φαίνεται να υιοθετούν και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ιταλία, μία χώρα που επίσης έχει αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία, ανακοίνωσε και αυτή την πρόθεσή της να εμποδίσει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Στο ίδιο κλίμα αναμένεται να είναι η στάση τόσο της Ουγγαρίας όσο και της Πολωνίας.

Οι αντιδράσεις των χωρών για το συγκεκριμένο μέτρο έχουν αρχίσει να γίνονται εντονότερες πλέον επειδή την επόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί η υπογραφή της ισχύος του από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβούλιου, δηλαδή και από τους Προέδρους και Πρωθυπουργούς των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια τέτοια εξέλιξη σημαίνει την οριστική επισημοποίηση του μέτρου.

Advertisement

Θυμίζουμε ότι πέρυσι τα μέλη της Ε.Ε. είχαν ψηφήσει προσωρινά υπέρ της πρότασης ισχύος αυτού ενώ εντός του περασμένου Ιανουαρίου οι Ευρωβουλευτές ψήφησαν την εφαρμογή του. Μένει να δούμε κατά πόσο η Γερμανία και η Ιταλία θα επηρεάσουν την υπογραφή και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στην περίπτωση που δεν ενσωματωθεί κάποιο άρθρο στο τελικό κείμενο το οποίο να επιτρέπει τη χρήση των οικολογικών καυσίμων -άρα τη χρήση των θερμικών κινητήρων- και μετά το 2035.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι Βρυξέλλες επιμένουν στο τέλος των θερμικών κινητήρων το 2035
Τί ζητά η Bentley από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Καλιφόρνια: Τέλος τα ΙΧ βενζίνης και diesel έως το 2035!