Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο επικίνδυνες είναι τελικά οι πυρκαγιές στα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 21:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο επικίνδυνες είναι τελικά οι πυρκαγιές στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Πόσο επικίνδυνες είναι τελικά οι πυρκαγιές στα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Το ενδεχόμενο μιας πυρκαγιάς σε ένα ηλεκτρικό όχημα τραβάει το ενδιαφέρον, όπως φάνηκε πρόσφατα με το αλαλούμ στην ελληνική ακτοπλοΐα. Είναι όμως πραγματικό πρόβλημα ή μύθος;

Advertisement
Advertisement

Οι πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν γίνει αντικείμενο μεγάλων συζητήσεων καθώς τα ηλεκτρικά αυξάνονται παγκοσμίως και αποτελούν πλέον μια καθημερινή εικόνα στους δρόμους.

Ενώ τα περιστατικά πυρκαγιών EV είναι σχετικά σπάνια, προσελκύουν σημαντική προσοχή λόγω των μοναδικών προκλήσεων που παρουσιάζουν και των πιθανών επιπτώσεων στην ασφάλεια.

Οι στατιστικές αποκαλύπτουν ότι οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι τόσο συχνές όσο οι πυρκαγιές που αφορούν τα παραδοσιακά οχήματα βενζίνης και ντίζελ.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την Honeywell Safety and Productivity Solutions, από τον Ιούλιο του 2022 έως τον Ιούνιο του 2023 καταγράφηκαν 239 πυρκαγιές που σχετίζονται με EV στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνοντας αύξηση 83% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι αυτοί οι αριθμοί εμφανίζονται παράλληλα με την αυξανόμενη παρουσία των ηλεκτρικών στους δρόμους.

Συγκριτικά, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα ευθύνονται για πολύ μεγαλύτερο αριθμό πυρκαγιών, με την υπηρεσία πυρόσβεσης και διάσωσης του Bedfordshire να αναφέρει 1.898 πυρκαγιές το 2019, σε σύγκριση με μόλις 54 πυρκαγιές που σχετίζονται με ηλεκτρικά.

Advertisement

Μελέτες που διεξήχθησαν από τη Σουηδική Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας υποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά είναι σημαντικά λιγότερο πιθανό να πιάσουν φωτιά από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με τα EV να αντιμετωπίζουν κίνδυνο πυρκαγιάς περίπου 20 φορές μικρότερο από τα συμβατικά.

Παρά τη σχετικά χαμηλή συχνότητα των πυρκαγιών των ηλεκτρικών, προσελκύουν σημαντική προσοχή λόγω διαφόρων παραγόντων.

Advertisement

Οι πυρκαγιές EV είναι πολύπλοκες και δύσκολες στην κατάσβεσή τους, συχνά συνοδεύονται από τοξικούς ατμούς και κατευθυνόμενους πίδακες που μπορεί να οδηγήσουν σε εκρήξεις.

Επιπλέον, είναι γνωστό ότι οι πυρκαγιές των ηλεκτρικών αναζωπυρώνονται ώρες ή ακόμη και ημέρες μετά την αρχική κατάσβεση, θέτοντας πρόσθετες προκλήσεις για τα πυροσβεστικά συνεργεία.

Ως απάντηση στις μοναδικές προκλήσεις που θέτουν οι πυρκαγιές EV, οι πυροσβεστικές υπηρεσίες αναπτύσσουν νέες στρατηγικές και πρωτόκολλα.

Advertisement

Ωστόσο, η αντιμετώπιση των πυρκαγιών EV παραμένει ένα πολύπλοκο έργο. Οι συνήθεις προσεγγίσεις συχνά περιλαμβάνουν τη χρήση μεγάλων ποσοτήτων νερού για την ψύξη της μπαταρίας, μαζί με κουβέρτες πυρόσβεσης και αναπνευστικό εξοπλισμό για τους πυροσβέστες.

Οι προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς με αδρανή αέρια έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικές λόγω της χημικής φύσης των πυρκαγιών EV.

Παρά τις προκλήσεις, οι ειδικοί τονίζουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν σημαντικά οφέλη και είναι γενικά ασφαλή.

Παράλληλα καταβάλλονται προσπάθειες για τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης των μονάδων άμεσης επέμβασης για τον κίνδυνο πυρκαγιάς από τα EV, με πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση των πυροσβεστών σχετικά με τη δομή και τη συμπεριφορά των μπαταριών ιόντων λιθίου.