Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Οι Βρυξέλλες επιμένουν στο τέλος των θερμικών κινητήρων το 2035

Ελλάδα 14:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι Βρυξέλλες επιμένουν στο τέλος των θερμικών κινητήρων το 2035

Mobility

Οι Βρυξέλλες επιμένουν στο τέλος των θερμικών κινητήρων το 2035

Mobility

Οι νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιμένουν στην απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά.

Advertisement
Advertisement

Οι νομοθέτες στην επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρ. Κοινοβουλίου υποστήριξαν το σχέδιο που προβλέπει απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035.

Παράλληλα υπερψήφισαν προτάσεις για αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα, εντός αυτής της δεκαετίας. Η επιτροπή υποστήριξε την πρόταση για 100 τοις εκατό μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2035, κάτι που σημαίνει αυτομάτως πως η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τότε και μετά, θα είναι αδύνατη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ελλάδα: Τι έρχεται μετά τη βόμβα απαγόρευσης των βενζίνης και diesel

Ο μακροπρόθεσμος στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι η εκμηδένιση των εκπομπών ρύπων σε όλο το μπλοκ των χωρών της ΕΕ, από όλους τους τομείς, έως το 2050. «Με τα πρότυπα CO2, δημιουργούμε την αναγκαία σαφήνεια στους στόχους που θέτουμε για την αυτοκινητοβιομηχανία και ενθαρρύνουμε την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε ο Jan Huitema, επικεφαλής νομοθετικής επιτροπής,  προσθέτοντας ότι όλη αυτή η εξέλιξη θα κάνει την οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων φθηνότερη. Επιταχύνοντας τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών, η ΕΕ στοχεύει να αντιμετωπίσει το «μερίδιο» των εκπομπών CO2 της ΕΕ που προέρχεται από τις μεταφορές, οι οποίες τα τελευταία χρόνια αυξάνονται.

Advertisement
Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Volkswagen, Ford, Peugeot, Volvo και Jaguar έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2035. Από την άλλη όμως, ορισμένες βιομηχανικές ομάδες έχουν εκφράσει τους προβληματισμούς τους αλλά και την θέση τους, κατά της απαγόρευσης μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας λέγοντας πως τα επιθυμητά αποτελέσματα θα είναι πιο εύκολα εφικτά, μόνο εάν οι υπεύθυνοι χάραξης της πολιτικής που οδηγεί στο συγκεκριμένο στόχο, υποστηρίξουν τη μαζική ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: Δύο ελληνικές πόλεις στους φιναλίστ!
Με 7,9% θα «τρέξει» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2022, αλλά…
Έρχεται «καυτή» έκδοση για το VW ID.3

 

Advertisement