Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Porsche 984: Το ανεκπλήρωτο όραμα, που άφησε καλή κληρονομιά

Ελλάδα 0:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Porsche 984: Το ανεκπλήρωτο όραμα, που άφησε καλή κληρονομιά

ΝΕΑ

Porsche 984: Το ανεκπλήρωτο όραμα, που άφησε καλή κληρονομιά

ΝΕΑ

Μία από τις πολλές ιστορίες, που επιβεβαιώνουν πως «τίποτα δεν πάει χαμένο». Ακόμα και ένα πρωτότυπο που δεν βγαίνει ποτέ στην παραγωγή.

Advertisement
Advertisement

Μεταξύ 1984 και 1987 το Κέντρο Ανάπτυξης της Porsche, στο Weissach, εργάστηκε σε ένα συμπαγές, ελαφρύ και αεροδυναμικό διθέσιο roadster.

Το έργο εμπνεύστηκε από μια εργασία ανάπτυξης που είχε αναληφθεί στο παρελθόν για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία Seat. Τι θα μπορούσε να συνδέει, εκείνη την εποχή, δύο εταιρείες με τόσο αντίθετα χαρακτηριστικά; Πολύ απλά, η συμφωνία η Seat ζήτησε και συμφωνήθηκε να λάβει τη γερμανική τεχνογνωσία για την κατασκευή κινητήρων, για τα μοντέλα Ibiza, Malaga, Ronda. Αυτή ήταν η σπίθα, για να ανάψει η φλόγα και από τα πειραματικά πρωτότυπα PS και Junior, να προκύψει αυτό της 984.

Ως ένα μικρό και σχετικά προσιτό σπορ αυτοκίνητο, στο εύρος τιμών των 14.000 δολαρίων, εκείνη την εποχή, η Porsche 984 σχεδιάστηκε για να προσελκύει το νεανικό αγοραστικό κοινό στην Ευρώπη και κυρίως στις ΗΠΑ, όπου τόσο η γερμανική εταιρεία, όσο και η συγκεκριμένη κατηγορία έχουν μεγάλη απήχηση.

Advertisement
Advertisement

Το τεχνικό τμήμα της Porsche επικεντρώθηκε στα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, στο μειωμένο βάρος (880 κιλά), στην αεροδυναμική και όχι τόσο στην ισχύ του δίλιτρου τετρακύλινδρου boxer, τοποθετημένου στο πίσω μέρος, με απόδοση από 120 έως 150 ίππους.

Η εταιρεία οραματιζόταν μια κάμπριο έκδοση με καινοτόμα αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, όπως και ένα μοντέλο με τετρακίνηση για αγωνιστική δράση. Ωστόσο, η κρίση των πωλήσεων που επιταχύνθηκε από την κατακόρυφη πτώση του δολαρίου το 1987, έβαλε πρόωρο τέλος στο project της 984.

Η κληρονομιά που άφησε, ήταν σημαντική, καθώς οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας, την χρησιμοποίησαν ως έμπνευση για την εξέλιξη μελλοντικών μοντέλων.  Μετά την 984, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων χρησιμοποιήθηκε στην 4θυρη Porsche  989 concept  και τελικά βγήκε στην παραγωγή με την 911, γενιάς 993, το 1993.