Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Max Verstappen, δις παγκόσμιος πρωταθλητής (+video)

Ελλάδα 17:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Max Verstappen, δις παγκόσμιος πρωταθλητής (+video)

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Max Verstappen, δις παγκόσμιος πρωταθλητής (+video)

FORMULA 1

Ο Max Verstappen αναδείχθηκε πρωταθλητής για δεύτερη φορά στην καριέρα του μέσα στο σπίτι της Honda. Η πιο ταιριαστή κορύφωση σε μία ήδη εκπληκτική σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Πριν, όμως, ασχοληθούμε με τον πρωταθλητή του 2022 θα ήταν πρέπον να αναφερθούμε σε ορισμένα συμβάντα του αγώνα της Suzuka τα οποία δεν γίνεται να προσπεράσουμε. Το μεγάλο ζήτημα που προέκυψε ήταν η είσοδος ενός γερανού στην πίστα για την απομάκρυνση της Ferrari του Sainz ενώ τα υπόλοιπα μονοθέσια βρίσκονταν ακόμη στην πίστα.

Ο Gasly ήταν ο πρώτος από τους οδηγούς που αντιλήφθηκε την παρουσία του οχήματος, περνώντας μάλιστα πολύ κοντά του. Η οργή του Γάλλου ήταν προφανής ήδη στο team-radio. Όταν βγήκε δε από το μονοθέσιο του κατά την διακοπή του αγώνα εξακολούθησε να φωνάζει προς πάσα κατεύθυνση για το περιστατικό.

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος είναι προφανής. Ήταν το 2014 όταν στην ίδια πίστα υπό παρόμοιες συνθήκες είχαμε το ατύχημα που οδήγησε, τελικά, στον χαμό του Jules Bianchi. Οι υπεύθυνοι της FIA -και παραδόξως αρκετά μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα- προσπάθησαν να δικαιολογήσουν το ατυχές συμβάν. Ισχυρίστηκαν ότι το όχημα είχε βγει στην πίστα αμέσως μετά την κόκκινη σημαία.

Αυτό είναι αληθές. Εκείνο που δεν είπαν, ωστόσο, ήταν πώς υπό τέτοιες συνθήκες ακόμη και υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, η παρουσία γερανού και κριτών στο οδόστρωμα είναι σκέτη τρέλα. Μερικές φορές η FIA -αλλά και οι ομάδες- μοιάζουν τόσο προσκολλημένες στην τυπολατρία τους, ώστε χάνουν την ουσία των όσων συμβαίνουν.

Advertisement

Μόνο έπειτα από τις αντιδράσεις των οδηγών έγινε παραδοχή του λάθους των διοργανωτών. Η FIA ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει το περιστατικό ώστε να μην επαναληφθεί κάτι τέτοιο. Προς το παρόν το μόνο που έχει κάνει είναι να τιμωρήσει τον Gasly με ποινή 20 δευτερολέπτων. Ο Pierre είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα στην πίσω ευθεία ενώ είχε βγει η κόκκινη σημαία.

Το μπέρδεμα με τους βαθμούς

Καθώς ο Max Verstappen έπαιρνε την καρό σημαία ελάχιστοι άνθρωποι είχαν αντιληφθεί ότι ο Ολλανδός θα μπορούσε να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής. Εκκρεμούσε η διερεύνηση του περιστατικού με την έξοδο του Leclerc από το τελευταίο σικέιν.

Advertisement

Μία πιθανή ποινή στον οδηγό της Ferrari θα τον υποβίβαζε στην τρίτη θέση. Ακόμη κι έτσι, όμως, οι περισσότεροι πίστευαν ότι δεν θα απονέμονταν όλοι οι βαθμοί σε όσους είχαν τερματίσει καθώς είχε συμπληρωθεί λίγο παραπάνω από το 50% της συνολικής απόστασης.

Έτσι, όταν ανακοινώθηκε η ποινή του Leclerc -περιέργως χωρίς χρονοτριβή όπως έγινε με του Perez στην Σιγκαπούρη- η γενική αίσθηση ήταν ότι ο Verstappen θα έπαιρνε 19 βαθμούς και ο Leclerc 12. Πράγμα που θα σήμαινε ότι το πρωτάθλημα των οδηγών δεν μπορούσε να τελειώσει στην Suzuka.

Όμως, τελικά απονεμήθηκαν όλοι οι βαθμοί και ο Verstappen εξασφαλίζοντας 10 παραπάνω από τον Leclerc αναδείχθηκε πρωταθλητής κατά τη διάρκεια των… συνεντεύξεων. Αυτό ομολογούμε ότι δεν το έχουμε ξαναδεί. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι κατά τη διάρκεια της μετάδοσης είχε ανακοινωθεί από την παραγωγή ότι οι οδηγοί θα έπαιρναν όλους τους βαθμούς.

Η λογική ήταν πως εφόσον ο αγώνας είχε λήξει στο χρονικό όριο των τριών ωρών (συμπεριλαμβανομένης και της διακοπής) θεωρούταν ολοκληρωμένος. Ασχέτως του πόσοι γύροι συμπληρώθηκαν. Μπερδευτήκατε; Το ίδιο κι εμείς.

Με το ίδιο σκεπτικό εάν ο αγώνας δεν είχε διακοπεί στην αρχή του παρά στον 30ο γύρο θα απονέμονταν μειωμένοι βαθμοί. Όμως, αφού τελείωσε στο χρονικό όριο οι βαθμοί απονεμήθηκαν πλήρως και ας είχαν συμπληρωθεί λιγότεροι από 30 γύροι. Ίσως με το θέμα της εισόδου γερανών στην πίστα η FIA θα έπρεπε να ρίξει μια ματιά και στο συγκεκριμένο οξύμωρο του συστήματος βαθμολόγησης.

Μια εμφάνιση αντάξια ενός πρωταθλητή

Όχι ότι θα έκανε καμιά μεγάλη διαφορά στην εξέλιξη του πρωταθλήματος εάν ο Verstappen δεν εξασφάλιζε την απαραίτητη διαφορά στην Ιαπωνία. Η στέψη του Max μετά τον αγώνα του Spa μάλλον θεωρούταν θέμα χρόνου. Εκεί, το ήδη μεγάλο προβάδισμα που είχε ο Ολλανδός αυξήθηκε με μία εμφάνιση που δεν άφηνε περιθώρια αμφισβήτησης.

Ο πρώτος αγώνας στον οποίον εφαρμόστηκε η τεχνική ντιρεκτίβα νο 39 της FIA ήταν η χαριστική βολή στις όποιες ελπίδες είχε η Ferrari για τα δύο πρωταθλήματα. Έκτοτε ο Verstappen έχει κερδίσει όλους τους αγώνες εκτός από εκείνον της Σιγκαπούρης. Ο οποίος, βέβαια, πήγε και πάλι στην Red Bull, χάρη στον Perez.

Βέβαια, η εμφάνιση των Verstappen και Red Bull στην Suzuka ήταν μία τέλεια σύνοψη της σεζόν που παρακολουθήσαμε. Ο καλύτερος οδηγός στο grid και η καλύτερη ομάδα στο grid να βρίσκουν εύκολα ή δύσκολα τον δρόμο προς τη νίκη.

Η αρχή του πρωταθλήματος δεν ήταν καλή για εκείνους βέβαια. Όμως, από την Imola και μετά έχουν κάνει σχεδόν τα πάντα σωστά. Εξέλιξη μονοθέσιου, διαχείριση αγώνων και φυσικά οδήγηση, όλα σε υπερθετικό βαθμό. Στην Ιαπωνία η Red Bull ήταν μία από τις λίγες ομάδες που έκανε προσομοίωση αγώνα με τα ενδιάμεσα στο FP2.

Εκεί ανακάλυψαν ότι η φθορά τους ήταν έντονη. Και προσαρμόστηκαν. Όταν πολλοί άλλοι “άραζαν” στα pits κατά το επιπλέον τριαντάλεπτο του FP2, η Red Bull και ο Max εργάζονταν. Κι ας είναι τόσο μπροστά στις βαθμολογίες. Υπήρχε η πιθανότητα για αγώνα στο βρεγμένο την Κυριακή. Γιατί να μην συλλέξουν δεδομένα; Η ευκαιρία υπήρχε για όλες τις ομάδες. Όμως, δεν την εκμεταλλεύτηκαν.

Έτσι, όταν ο Max απλώς χάθηκε από τον ορίζοντα του Leclerc στην επανεκκίνηση κανείς δεν θα έπρεπε να εκπλαγεί. Έχουμε γράψει και στο παρελθόν ότι βρισκόμαστε στην εποχή του Max Verstappen. Διορθώνουμε σε Max Verstappen και Red Bull.

Σύντομος αλλά έντονος αγώνας

Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ο αγώνας της Suzuka μπορεί να ήταν σύντομος αλλά είχε πολλές συγκινήσεις. Όπως η εκπληκτική μάχη των Verstappen-Leclerc στην εκκίνηση. Ή όπως η μεγάλη μονομαχία ανάμεσα στους Ocon και Hamilton.

Ο Lewis ήταν εμφανώς ταχύτερος του Esteban. Όμως, ο Γάλλος αμύνθηκε άψογα εκμεταλλευόμενος και την μεγαλύτερη τελική της Alpine. Το highlight της μονομαχίας τους ήταν το πέρασμα από την 130R με τους δύο οδηγούς να αποφεύγουν μαεστρικά μία πολύ εύκολη επαφή. Η Alpine παρουσιάστηκε πολύ βελτιωμένη στην Ιαπωνία. Πράγμα που θα πρέπει να ανησυχήσει την McLaren πρωτίστως αλλά και την Mercedes δευτερευόντως.

Συγκλονιστική ήταν και η μονομαχία των VettelAlonso με έναν τερματισμό για photo-finish που δυστυχώς δεν έπιασαν οι κάμερες στην ζωντανή μετάδοση. Ο Γερμανός με τον Latifi ήταν οι πρώτοι που πέρασαν στα ενδιάμεσα και ανταμείφθηκαν για την τόλμη τους με την 6η και 9η θέση αντίστοιχα. Ο Vettel, μάλιστα, αναδείχθηκε και οδηγός του αγώνα. Στην τελευταία του εμφάνιση στο αγαπημένο του σιρκουί.

Εξαιρετική ήταν και η εμφάνιση του Russell ο οποίος εκτέλεσε πολλά “εξωφρενικά” προσπεράσματα για να τερματίσει τελικά όγδοος. Όμως, ο μεγάλος πρωταγωνιστής δεν ήταν άλλος από τον Max Verstappen. Το περσινό του πρωτάθλημα ήταν αναμφίβολα πολύ πιο δραματικό. Όμως αυτό δεν στερεί κάτι από τη λάμψη του φετινού του κατορθώματος. Max Verstappen, δις παγκόσμιος πρωταθλητής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δημοπρασία για την πρωταθλήτρια Ferrari του Michael Schumacher
F1 GP Ιαπωνίας: Το σικέιν που έκρινε την pole (+video)
F1 GP Ιαπωνίας: Ο Verstappen κυρίαρχος στη βροχή και πρωταθλητής! (+video)