Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Ο Verstappen κυρίαρχος στη βροχή και πρωταθλητής! (+video)

Ελλάδα 17:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Ο Verstappen κυρίαρχος στη βροχή και πρωταθλητής! (+video)

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Ο Verstappen κυρίαρχος στη βροχή και πρωταθλητής! (+video)

FORMULA 1

Ο Max Verstappen κυριάρχησε πλήρως στο ιαπωνικό GP το οποίο διεξήχθη υπό βροχή. Η Red Bull σημείωσε το 1-2 με τον Leclerc τρίτο.

Advertisement
Advertisement

Αν και συμπληρώθηκε λίγο παραπάνω από το 50% της συνολικής απόστασης απονεμήθηκαν όλοι οι βαθμοί. Ο λόγος ήταν ότι συμπληρώθηκε το δίωρο χρονικό όριο. Μία ερμηνεία που μπέρδεψε ακόμη και την Red Bull! Ο Leclerc τερμάτισε δεύτερος αλλά πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή έκοψε την τελευταία στροφή.

Έτσι, υποβιβάστηκε στην τρίτη θέση και αυτό έδωσε τελικά το πρωτάθλημα στον Max Verstappen! Ένα ονειρεμένο αποτέλεσμα για εκείνον και την Honda. Είναι ο δεύτερος τίτλος για τον Verstappen ο οποίος επισφράγισε στην Ιαπωνία μία μεγάλη σεζόν. Μην χάσετε στην βραδινή μας ανάλυση το αφιέρωμα στον πρωταθλητή του 2022, Max Verstappen!

Advertisement
Advertisement

Τα δελτία καιρού έδιναν βροχή στην Suzuka προς το τέλος του αγώνα. Όμως εκείνη άρχισε να πέφτει λίγο μετά την παρέλαση των οδηγών με αποτέλεσμα το οδόστρωμα να βραχεί πλήρως. Η εκκίνηση έγινε από στάση με τους οδηγούς να επιλέγουν την intermediate γόμα.

Εκκίνηση

Έπειτα από αρκετό καιρό, λοιπόν, είχαμε εκκίνηση από στάση χωρίς να περιμένουμε την βροχή να σταματήσει. Ο Leclerc είχε καλύτερη αντίδραση στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων ενώ και η πλευρά του ήταν στρωμένη με λιγότερο ελαστικό -πλεονέκτημα στο βρεγμένο- από ότι η αγωνιστική γραμμή. Έτσι, ο Charleςs πέρασε μπροστά από τον Verstappen πριν την στροφή 1.

Advertisement

Ο Ολλανδός, όμως, δεν το έβαλε κάτω και έμεινε στο γκάζι από την εξωτερική της 1. Οι δύο οδηγοί έφτασαν δίπλα-δίπλα μέχρι την δεύτερη στροφή σε μια ισορροπία τρόμου. Τελικά ο Max κατάφερε να περάσει και πάλι επικεφαλής. Λίγο πιο πίσω ο Vettel, μετά από εξαιρετική εκκίνηση, ακουμπούσε με τον Alonso στην είσοδο της πρώτης στροφής και έβγαινε στην αμμοπαγίδα.

Advertisement

Εκεί, όμως, δεν είχε τελειώσει το δράμα του πρώτου γύρου. Ο Alonso επιχείρησε να περάσει τον Hamilton στο hairpin, με τον Βρετανό, όμως, να ανακτά την θέση του στην έξοδο της στροφής. Ανηφορίζοντας προς την Spoon, ο Sainz πέρασε πάνω από λιμνάζοντα νερά και η αναπόφευκτη υδρολίσθηση τον έστειλε εκτός πίστας και αγώνα. Την ίδια στιγμή ο Albon πάρκαρε την Williams του στην απέναντι πλευρά της διαδρομής με μηχανικό πρόβλημα.

Όμως, το πιο επικίνδυνο περιστατικό συνέβη στον Gasly. Κάποια διαφημιστική πινακίδα είχε ξεκολλήσει από το σημείο εξόδου του Sainz και είχε βρεθεί στην πίστα. Το μονοθέσιο του Γάλλου την μάζεψε και ο Pierre ήταν αναγκασμένος να επιστρέψει στα pits για νέα εμπρός πτέρυγα.

Κόκκινη σημαία

Advertisement

Όλα τα παραπάνω περιστατικά ανάγκασαν το race control να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Ένα γύρο αργότερα, μάλιστα, θα μπαίναμε σε καθεστώς κόκκινης σημαίας.

Με την διακοπή στον τρίτο γύρο η σειρά ήταν Verstappen, Leclerc, Perez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, Tsunoda και Schumacher. Οι τρεις τελευταίοι οδηγοί ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι της εκκίνησης. Καλύτερη εκκίνηση όλων, όμως είχε κάνει ο Stroll ο οποίος κέρδισε οκτώ θέσεις στον πρώτο του γύρο.

Κατά την μετάβαση από καθεστώς Safety Car σε καθεστώς κόκκινης σημαίας οι διοργανωτές έκαναν το σοβαρό λάθος να βγάλουν γερανό στην πίστα για να μαζέψει την Ferrari του Sainz. Το γεγονός εξόργισε τον Gasly ο οποίος πέρασε δίπλα από το όχημα. Οι αντιδράσεις για την αμέλεια των υπεύθυνων της πίστας ήταν -δικαιολογημένα- έντονες εντός και εκτός πίστας.

Επανεκκίνηση

Τα μονοθέσια παρέμειναν στα pits για πάνω από δύο ώρες. Μέσα σε αυτό το διάστημα  η πιθανότητα ολοκλήρωσης των 53 γύρων του Grand Prix είχε χαθεί. Η επανεκκίνηση θα δινόταν με τα μονοθέσια εν κινήσει (rolling start) ενώ τα ελαστικά είχαν αλλάξει από ενδιάμεσα σε βρόχινα.

Έπειτα από τρεις γύρους παραμονής του Safet Car στην πίστα, ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι με 40 λεπτά να απομένουν στο χρονόμετρο. Ο Vettel και ο Latifi μπήκαν αμέσως στα pits για να περάσουν σε ενδιάμεσα ελαστικά. Ένα γύρο μετά θα ακολουθούσαν οι Norris και Bottas.

Στην κορυφή οι Verstappen και Leclerc απομακρύνονταν σταθερά από τον Perez. Οι δύο πρώτοι θα έμπαιναν μαζί στα pits για ενδιάμεσα. Θα τους ακολουθούσαν και οι υπόλοιποι οδηγοί πλην των Alonso, Ricciardo, Schumacher και Zhou.

Τα ενδιάμεσα ελαστικά, όμως, ήταν ξεκάθαρα ταχύτερα. Οι Alonso και Ricciardo θα έμπαιναν στα pits ενώ ο Verstappen ανακτούσε την πρώτη θέση από τον Schumacher. Λίγο αργότερα, στον ίδιο γύρο ο Leclerc – ο οποίος είχε αργό pit-stop- θα περνούσε κι εκείνος τον Γερμανό για την δεύτερη θέση.

Με 30 λεπτά να απομένουν η σειρά ήταν: Verstappen, Leclerc, Perez, Ocon, Hamilton και Vettel ο οποίος χάρη στο ότι σταμάτησε πρώτος για ενδιάμεσα είχε κερδίσει 11 θέσεις! Οι Alonso, Latifi (!), Norris και Tsunoda συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα.

Για δεύτερη φορά πρωταθλητής!

Ο  Russell κατάφερε να μπει στην δεκάδα με μία πολύ όμορφη κίνηση επί του Tsunoda στην έξοδο των Esses. Ο Βρετανός θα έπαιρνε και την ένατη θέση από τον Norris στο σικέιν. Την ίδια στιγμή ο Hamilton μαχόταν με τον Ocon για τέταρτη θέση και ο Alonso με τον Vettel για την έκτη.

Μπροστά, ο Verstappen άνοιγε συνεχώς τη διαφορά του από τον Leclerc. Με 19 λεπτά να απομένουν εκείνη είχε ξεπεράσει τα 11 δευτερόλεπτα. Παράλληλα και ο Perez πλησίαζε τον Μονεγάσκο ο οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με την φθορά των ενδιάμεσων. Υπενθυμίζουμε ότι η Red Bull ήταν μία από τις λίγες ομάδες που στο FP2 είχε κάνει προσομοίωση με τα intermediates. Τροφή για σκέψη.

Με 15 λεπτά να απομένουν ο Zhou θα έμπαινε για δεύτερο σετ ενδιάμεσων. Εν τω μεταξύ η μονομαχία των Ocon-Hamilton γινόταν όλο και πιο έντονη. Ο Lewis έφτασε πολύ κοντά στην Alpine ενώ έστριβαν για την 130R ενώ κρατήθηκε κολλημένος πίσω της μέχρι και την πρώτη στροφή. Όμως, ο Γάλλος αμυνόταν έξυπνα.

Ο teammate του Hamilton, δεν θα αντιμετώπιζε την ίδια αντίσταση από τον Latifi. Με δέκα λεπτά να απομένουν, ο Verstappen είχε 17 ολόκληρα δευτερόλεπτα από τον Leclerc ενώ ο Perez βρισκόταν κάτω από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Μονεγάσκο. Οι μάχες των Leclerc-Perez και Ocon-Hamilton παρέμειναν συγκλονιστικές μέχρι τέλους. Ωστόσο δεν είχαμε προσπέρασμα.

Ο Charles, όμως, έκοψε το σικέιν στον τελευταίο γύρο για να κρατηθεί μπροστά από τον Perez. Η ποινή 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε κατά τη διάρκεια των… συνεντεύξεων τον υποβίβασε στην τρίτη θέση. Ο Verstappen πήρε τελικά το πρωτάθλημα μέσα στην έδρα της Honda.


Η τελική κατάταξη του ιαπωνικού GP

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Βαθμοί
1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 366
2 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 253
3 Charles Leclerc FERRARI 252
4 George Russell MERCEDES 207
5 Carlos Sainz FERRARI 202
6 Lewis Hamilton MERCEDES 180
7 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 101
8 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 78
9 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 65
10 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 46

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RED BULL RACING RBPT 619
2 FERRARI 454
3 MERCEDES 387
4 ALPINE RENAULT 143
5 MCLAREN MERCEDES 130
6 ALFA ROMEO FERRARI 52
7 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 45
8 HAAS FERRARI 34
9 ALPHATAURI RBPT 34
10 WILLIAMS MERCEDES 8

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δημοπρασία για την πρωταθλήτρια Ferrari του Michael Schumacher
F1 GP Ιαπωνίας: Οριακή pole Verstappen
F1 GP Ιαπωνίας: Το σικέιν που έκρινε την pole (+video)