Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

GP Άμπου Ντάμπι: Επικό φινάλε, πρωταθλητής ο Verstappen!

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ο Max Verstappen είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής και του 2021, κατακτώντας τη νίκη στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι με το οποίο έκλεισε η αυλαία του 2021! Σε ένα σπουδαίο φινάλε, αντάξιο της σπουδαίας χρονιάς που είχαμε!

Με ένα αυτοκίνητο ασφαλείας να τα αλλάζει όλα στο τέλος και τον Ολλανδό να περνά τον Lewis Hamilton στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος!

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Με τον ήλιο να δύει, ο Verstappen είχε την pole και εκκινούσε με τη μαλακή γόμα που θεωρητικά θα του έδινε πλεονέκτημα.

Όμως δεν το έκανε. Στην εκκίνηση έμεινε σχεδόν κολλημένος, με τον Hamilton να τον προσπερνά και να στρίβει πρώτος. Ο Ολλανδός προσπάθησε να ανακτήσει τη θέση του στη στροφή 6, βούτηξε στην εσωτερική και απαίτησε το προσπέρασμα.

Ο Χάμιλτον βγήκε εκτός πίστας για ασφάλεια και επέστρεψε σε αυτή μετά την επόμενη στροφή! Η Red Bull ζήτησε να δώσει πίσω την πρωτοπορία, οι αγωνοδίκες δεν συμφώνησαν και συνέχισαν κανονικά με τον Hamilton μπροστά και τον Verstappen να ακολουθεί.

Πίσω τους βρισκόταν ο Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull και ο Carlos Sainz με τη Ferrari, καθώς ο Lando Norris με τη McLaren είχε χάσει έδαφος στην εκκίνηση (ήταν 3ος στο grid).

Όμως τα ελαστικά μαλακής γόμας άρχισαν γρήγορα να φθείρονται και η διαφορά ανάμεσά τους να ανοίγει. Έτσι στον γύρο 14 ο Verstappen μπήκε στα pit για να βάλει τη σκληρή γόμα και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τις Ferrari και τη McLaren του Lando Norris. Το λάθος του Charles Leclerc βοήθησε, ο Norris δεν αποτέλεσε εμπόδιο αλλά ο Carlos Sainz στέρησε χρόνο από τον Ολλανδό.

Την ίδια ώρα, η Mercedes κάλεσε στο αμέσως επόμενο πέρασμα τον Hamilton, αντιδρώντας στην αλλαγή ελαστικών του Max.

Εν τω μεταξύ, ο Sergio Perez είχε βρεθεί στην κορυφή και η Red Bull άλλαξε τη στρατηγική του. Ενώ είχε προβάδισμα 10 δευτερολέπτων, «περίμενε» τον Hamilton και προσπάθησε να τον καθυστερήσει. Τα κατάφερε και με το παραπάνω. Ενώ ο Verstappen ήταν 8 δευτερόλεπτα μακριά τους, μείωσε στο ενάμιση όταν μετά από σπουδαία μάχη δύο γύρων, ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Perez.

Ο Μεξικανός έκανε στην άκρη για να μη καθυστερήσει τον teammate του και αμέσως μετά μπήκε στα pit για αλλαγή. Ο Hamilton είχε πλέον στους καθρέφτες του τον Verstappen αλλά στους γύρους που ακολούθησαν το σανίδωσε.

Γύρο με το γύρο άνοιγε τη διαφορά, με αυτή να είναι στα 3.5 δευτερόλεπτα στον γύρο 28, όταν η προσοχή στράφηκε στην εγκατάλειψη του Kimi Raikkonen. Ένα πρόβλημα στο σύστημα brake-by-wire της Alfa Romeo, έφερε πρόωρο φινάλε στη σπουδαία καριέρα του Φινλανδού.

Λίγο αργότερα, την ίδια μοίρα είχε και ο έτερος οδηγός της ιταλικής ομάδας, ο Antonio Giovinazzi. Με την Alfa Romeo παρκαρισμένη στην άκρη του δρόμου, το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν αναπόφευκτο. Ίσχυσε στο γύρο 37 και κράτησε για 2 γύρους.

Σε αυτό το διάστημα, η Red Bull κάλεσε τον Verstappen και του έβαλε νέο σετ ελαστικών σκληρής γόμας για να πάει μέχρι τέλους. Αντίθετα, η Mercedes κράτησε τον Hamilton στην πίστα με ελαστικά 24 γύρων.

Ο Φερστάπεν άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά των 17 δευτερολέπτων αλλά όχι με ρυθμό που ανησυχεί τον πρωταθλητή. Ώσπου στον γύρο 54 ήρθε η απόλυτη ανατροπή. Ο Nicholas Latifi έστειλε τη Williams στον τοίχο της στροφής 14 και αυτό έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η Red Bull κάλεσε τον Verstappen στα pit και του έβαλε τη μαλακή γόμα, ενώ η Mercedes έμεινε άπραγη. Αυτό θα έδινε στον Ολλανδό την ευκαιρία να επιτεθεί στο τέλος εφόσον υπήρχε φυσικά καθεστώς πράσινης σημαίας.

Το είχε, πέρασε και είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής!

Η Mercedes διαμαρτυρήθηκε αλλά ο Hamilton στις πρώτες του δηλώσεις είχε εντυπωσιακά αξιοπρεπή στάση. Στο βάθρο πλάι τους βρέθηκε ο Sainz αφού υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Perez εγκατέλειψε.

Yuki Tsunoda και Pierre Gasly συμπλήρωσαν την πεντάδα για λογαριασμό της AlphaTauri, μπροστά από τη Mercedes του Bottas, τη McLaren του Norris, τις Alpine των Fernando Alonso και Esteban Ocon και τη Ferrari του Charles Leclerc.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το υβριδικό Toyota GR Yaris Rally1
Τα νέα μονοθέσια της Formula E δεν έχουν πίσω φρένα
ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2021: Επίλογος με όραμα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto