Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

Red Bull: Η κρίσιμη… δίαιτα της RB18

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η φετινή σεζόν ξεκίνησε με την Ferrari να κυριαρχεί στους πρώτους τρεις αγώνες. Η Red Bull, όμως, δεν άργησε να ανατρέψει την κατάσταση. Ας δούμε πως.

Φυσικά, μέρος της μεγάλης βαθμολογικής διαφοράς που είχε αποσπάσει η Ferrari στην αρχή του πρωταθλήματος οφειλόταν και στα προβλήματα αξιοπιστίας της RB18. Αυτά σχετίζονταν με το σύστημα τροφοδοσίας και είχαν οδηγήσει τους Verstappen-Perez σε τρεις εγκαταλείψεις μέσα σε τρεις αγώνες.

Αλλά η φετινή Red Bull δεν υστερούσε αρχικά μόνο σε αυτόν τον τομέα. Το σημαντικότερο πρόβλημα αφορούσε στο βάρος της RB18 το οποίο φημολογείται ότι ήταν περί τα 10 κιλά μεγαλύτερο του ελάχιστου επιτρεπτού. Την ίδια στιγμή ομάδες όπως η Ferrari και η Alfa Romeo βρίσκονταν στο όριο ή χαμηλότερα.

Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος του πλεονάζοντος αυτού βάρους βρισκόταν στον εμπρός άξονα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν είχε άμεση απόκριση κατά την φάση του turn-in και έτεινε προς την υποστροφή. Η κατάσταση αυτή είχε ευνοήσει αρχικά τον Sergio Perez και εξηγεί σε μεγάλο βαθμό το δυνατό ξεκίνημα του Μεξικανού.

Όμως, η Red Bull έπρεπε να χάσει βάρος άμεσα για να μπορεί να ανταγωνιστεί την Ferrari. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε ήδη πριν από τον αγώνα της Imola και τα αποτελέσματα φάνηκαν αμέσως. Θεωρητικά 10 κιλά μείωσης βάρους αποδίδει περίπου 3 δέκατα ανά γύρο. Αλλά το κέρδος δεν περιορίζεται εκεί.

Με την “δίαιτα” της RB18 άνοιξαν πολλές περισσότερες επιλογές στο set-up του μονοθέσιου. Επιλογές τις οποίες εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός κατάφερε να βρει μία ιδανική ισορροπία από την Γαλλία και μετά, όταν η Red Bull είχε κατανοήσει πλήρως πια τις νέες της αναβαθμίσεις σε πάτωμα και πλαϊνά.

Αντίστροφη πορεία

Τα οφέλη για την ομάδα ήταν πολλαπλά. Ο Verstappen μπόρεσε να “ξεκλειδώσει” πλήρως την RB18 και αυτό τον έφερε σε μια δική του κατηγορία μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Πολλοί έλεγαν ότι οι αλλαγές της Red Bull έγιναν για να ευνοήσουν τον Verstappen έναντι του Perez. Όμως, πιστεύουμε ότι αυτή η προσέγγιση στερείται σοβαρότητας.

Έχουμε γράψει και στο παρελθόν ότι εκείνο που ενδιαφέρει μία ομάδα F1 είναι η βελτίωση των επιδόσεων του αυτοκινήτου της. Δεν υπάρχει κανένας team manager ο οποίος θα απέρριπτε την μείωση του βάρους στο μονοθέσιο κατά 10 κιλά επειδή… υπήρχε περίπτωση να μην βολευτεί ο ένας από τους δύο οδηγούς. Άλλωστε ακόμη και όταν η RB18 ήταν “στα μέτρα” του Perez τα σκορ (εξαιρώντας τις περιπτώσεις μηχανικών προβλημάτων) σε κατατακτήριες και αγώνα ήταν 7-3 και 5-1 αντίστοιχα υπέρ του Verstappen.

Η βελτίωση των επιδόσεων της RB18 -στα χέρια κυρίως του Max- τονίστηκαν ακόμη περισσότερο από την πτώση των Ferrari μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Φυσικά, μέχρι τότε διάφορα ζητήματα της Scuderia είχαν φέρει ήδη την Red Bull σε πλεονεκτική θέση στο πρωτάθλημα. Προβλήματα αξιοπιστίας, λάθη από το pitwall και τους οδηγούς είχαν ήδη στοιχήσει πολύ στην Ferrari.

Απλώς, από το βελγικό GP και μετά η F1-75 υστερεί εμφανώς και σε ρυθμό έναντι της RB18. Η Ferrari έχει δοκιμάσει διάφορα πράγματα μέχρι στιγμής κυρίως στο πάτωμα. Όμως, δεν έχει βρει ακόμη εκείνη την λύση που θα δώσει μία άνοδο στην απόδοσή της F1-75 αντίστοιχη με εκείνη της Red Bull. Μένει να φανεί αν θα το επιτύχει στους υπόλοιπους έξι αγώνες της σεζόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: Δεν έχουμε κατανοήσει ακόμη πλήρως τα μονοθέσια του 2022
F1: Το Μονακό στο πρόγραμμα μέχρι το 2025
F1: Χωρίς κουβέρτες ελαστικών από το 2024

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto