Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Το σικέιν που έκρινε την pole (+video)

Ελλάδα 0:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Το σικέιν που έκρινε την pole (+video)

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Το σικέιν που έκρινε την pole (+video)

FORMULA 1

Η πρώτη θέση εκκίνησης πήγε στον Max Verstappen για μόλις δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ήταν η μικρότερη διαφορά φέτος μεταξύ των πρώτων δύο θέσεων στο gird. Ας δούμε πως.

Advertisement
Advertisement

Το σικέιν με το οποίο ολοκληρώνεται ο γύρος της Suzuka έχει μεγάλη ιστορία. Εκεί έλαβε χώρα η πρώτη σύγκρουση μεταξύ Senna και Prost το 1989 που έκρινε τον τίτλο υπέρ του Γάλλου. Στο ίδιο σημείο ήταν που ο Michael Schumacher έχασε οριστικά τον τίτλο του 1998 πατώντας σε θραύσματα της σύγκρουσης Takagi-Tuero.

Επιπλέον, δεν είναι λίγες οι φορές που οι οδηγοί ερχόμενοι με τέρμα το γκάζι από την 130R κάνουν λάθος στο φρενάρισμά τους για εκεί. Το τελευταίο σικέιν της Suzuka έχει κρίνει στο παρελθόν πολλούς αγώνες, ακόμη και το πρωτάθλημα. Σήμερα έκρινε την pole position υπέρ του Max Verstappen.

Το τίμημα της αναξιοπιστίας

Advertisement
Advertisement

Στην αρχή του Q3 ο Leclerc φαινόταν για πρώτη φορά από χθες πραγματικά δυνατός. Ο Μονεγάσκος ήταν σταθερά αργότερος του teammate του την Παρασκευή αλλά και στο FP3. Αυτό, όμως, οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο πιο συντηρητικό mode που έχει επιλέξει η Ferrari για την PU του Charles.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Leclerc έχει πάρει την τελευταία του μονάδα ισχύος στο Βέλγιο και ο αγώνας της Ιαπωνίας είναι ο πέμπτος στον οποίον θα την χρησιμοποιήσει. Φημολογείται ότι η Scuderia θα περάσει ακόμη μία PU στον Charles, μάλλον στο Austin. Φαίνεται ότι αποφασίστηκε να μην πιέσουν πολύ την τρέχουσα, στον τελευταίο της αγώνα.

Advertisement

Από την άλλη, ο Sainz πήρε την καινούργια μονάδα ισχύος του στην Monza. Αυτός είναι μόλις ο τρίτος αγώνας της και κατά συνέπεια ο Ισπανός μπορεί να επιλέγει πιο επιθετικά modes. Επομένως, ο Leclerc είχε ήδη ένα μειονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του πριν καν αρχίσουν οι κατατακτήριες.

Το κρίσιμο σικέιν

Ακόμη κι έτσι, η δεύτερη προσπάθεια του Charles ήταν πάνω από 2 δέκατα ταχύτερη της πρώτης του Verstappen καθώς ο Μονεγάσκος έφτανε στο σικέιν. Ο Leclerc είχε χάσει 33 χιλιοστά του δευτερολέπτου -το τίμημα του safe mode- στον πρώτο τομέα. Κυρίως, στις πρώτες δύο στροφές, καθώς στα Esses ο οδηγός της Ferrari ήταν εξαιρετικά ταχύς.

Advertisement

Μαγικά ήταν τα περάσματά του και από τις Degner. Εκεί όπου από την αρχή του τριημέρου είχαμε μία πανδαισία… drift από όλο το grid. Ο δεύτερος τομέας συνεχίζει με το Hairpin και την Spoon Curve. Και εκεί ο Leclerc πήρε σχεδόν δυόμισι δέκατα από τον Verstappen.

Και φτάνουμε στο σικέιν, όπου ο Leclerc έχασε 217 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Max και μαζί την pole. Ούτε ο Sainz μπόρεσε στην δεύτερή του προσπάθεια να βελτιώσει τον χρόνο του Ολλανδού.

Ήταν μια χρυσή ευκαιρία για της Ferrari έπειτα από το λάθος του Max στην τελευταία του προσπάθεια. Η δεύτερη του προσπάθεια, βέβαια, ήταν μόλις 28 χιλιοστά του δευτερολέπτου αργότερη από την πρώτη. Με πληγωμένο μονοθέσιο. Δείχνοντας ότι χωρίς το λάθος ο Ολλανδός θα μπορούσε να “ρίξει” τουλάχιστον 2 δέκατα ακόμη στις Ferrari.

Η νέα ισορροπία δυνάμεων

Με βάση τα χαρακτηριστικά των F1-75 και RB-18 το πέρασμα από το σικέιν θα έπρεπε να ευνοεί την πρώτη. Όμως εκεί ήταν που η δεύτερη κέρδιζε τον περισσότερο χρόνο στη διάρκεια του γύρου. Επιπλέον, στην Βαρκελώνη – η οποία έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την Suzuka- η Ferrari είχε κυριαρχήσει με τον Leclerc τόσο σε κατατακτήριες όσο και στον αγώνα. Τι μεσολάβησε λοιπόν;

Δύο ήταν οι κρίσιμοι παράγοντες για την αλλαγή αυτή που παρατηρήσαμε. Ο ένας είναι οι πολύ επιτυχημένες αναβαθμίσεις της RB18. Η μείωση του βάρους της την έχει κάνει πολύ πιο ανταγωνιστική ακόμη και στις κατατακτήριες όπου υστερούσε αρχικά. Επιπλέον, όποια αναβάθμιση εμφανίζεται στην Red Bull μοιάζει να μένει και στους επόμενους αγώνες.

Από την άλλη οι αναβαθμίσεις της F1-75 δεν είναι το ίδιο επιτυχημένες. Το καινούργιο πάτωμα της F1-75 στην Γαλλία είχε δουλέψει για τον συγκεκριμένο αγώνα. Δεν φαίνεται, όμως, ότι ισχύει το ίδιο σε όλες τις πίστες. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές φορές έκτοτε οι Leclerc-Sainz τρέχουν με διαφορετικά πατώματα στις ελεύθερες δοκιμές ώστε να δει η ομάδα πιο θα επιλέξει αναλόγως της πίστας.

Αλλά εκείνο που έπληξε περισσότερο την Ferrari ήταν η έκδοση της τεχνικής οδηγίας νο 39 από την FIA. Αυτή είχε υποκινηθεί από την Mercedes με σκοπό να πλήξει την Red Bull. Φαίνεται, όμως, ότι τελικά η Ferrari ήταν η ομάδα που επλήγη περισσότερο.

Από την Ουγγαρία και μετά τα χαρακτηριστικά στην συμπεριφορά της F1-75 μοιάζουν να έχουν αλλοιωθεί σημαντικά. Οι αναγκαστικές αλλαγές στις οποίες προχώρησε η Ferrari έχουν βελτιώσει το μονοθέσιό της σε αρκετούς τομείς. Ωστόσο, η F1-75 έχει χάσει την υπεροχή της κατά τις επιταχύνσεις από αργές στροφές. Κυρίως λόγω μεγαλύτερης καταπόνησης των πίσω ελαστικών. Όπως συνέβη σήμερα στην έξοδο του σικέιν.

Θα χαλάσει ο Charles το πάρτι του Max;

Όπως συνέβη άλλωστε και στην Σιγκαπούρη πριν μία εβδομάδα. Ήταν η φθορά των πίσω ελαστικών που έριξε τον Leclerc τόσο πίσω από τον Perez προς το τέλος του αγώνα. Σε μία πίστα στην οποίαν η προ ντιρεκτίβας F1-75 θα κέρδιζε μάλλον εύκολα ασχέτως συνθηκών.

Έτσι, ο Max πήρε την pole χωρίς να κάνει τον τέλειο γύρο. Αντιθέτως, τέλειους γύρους έκαναν οι Vettel και Ocon. Ο μεν Γερμανός έλαμψε για τελευταία φορά στο αγαπημένο του σιρκουί ενώ ο Γάλλος επιβεβαίωσε το πολύ επιτυχημένο upgrade στο πάτωμα της Alpine από την Σιγκαπούρη.

Καινούργιο πάτωμα για τους ασιατικούς αγώνες είχε φέρει και η McLaren. Μέχρι και το Q2 οι Norris και Ricciardo ήταν αρκετά ανταγωνιστικοί. Ο Αυστραλός -ο οποίος επιβεβαίωσε ότι του χρόνου δεν θα αγωνίζεται στην F1- έχασε την είσοδό του στο Q3, μάλιστα, μόλις για 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου.

Όμως, όταν έφτασε η στιγμή της αλήθειας στο Q3 ο Lando δεν μπόρεσε να κρατήσει επαφή με τις Alpine. Σε αυτό, ίσως, συνετέλεσε και το περιστατικό που είχε με τον Verstappen για το οποίο πιστεύουμε ότι ο Ολλανδός σωστά δεν τιμωρήθηκε.

Αύριο, ο Max έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει το δεύτερό του πρωτάθλημα μέσα στην έδρα της Honda. Θα είναι σίγουρα ένα ονειρεμένο αποτέλεσμα τόσο για εκείνον όσο και για τους Ιάπωνες. Θα μπορέσει, άραγε, ο Leclerc να χαλάσει το πάρτι τους;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δημοπρασία για την πρωταθλήτρια Ferrari του Michael Schumacher
F1 GP Ιαπωνίας: Ταχύτερος ο Verstappen στo FP3-Ανακοινώθηκαν επίσημα οι Gasly-De Vries
F1 GP Ιαπωνίας: Οριακή pole Verstappen