ΝΕΑ

Τι ετοιμάζουν Stellantis και CATL στην Ευρώπη;

Ελλάδα 11:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι ετοιμάζουν Stellantis και CATL στην Ευρώπη;

ΝΕΑ

Τι ετοιμάζουν Stellantis και CATL στην Ευρώπη;

ΝΕΑ

O Όμιλος Stellantis έχει αρχίσει να έχει εντονότερη συνεργασία με τους Κινέζους. Αυτή τη φορά η σύμπραξη αφορά στην CATL.

Advertisement
Advertisement

Όπως γνωρίζουμε, τα τελευταία δύο χρόνια η Stellantis, δηλαδή οι εταιρείες που απαρτίζουν τον Όμιλο, έχει εντάξει πολλά αμιγώς ηλεκτροκίνητα νέα μοντέλα στην γκάμα της.

Προφανώς, ο αριθμός τους θα αυξηθεί σημαντικά στα επόμενα χρόνια, καθώς θα προστίθενται νέα διαρκώς. Το πώς θα είναι αυτά αναφορικά με τις μπαταρίες τους το έδειξε το νέο Citroen C3 το οποίο διαθέτει συσσωρευτές φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου («LFP»).

Όπως ανακοινώθηκε από τη Stellantis, τα στελέχη της υπέγραψαν ένα Σύμφωνο Κατανόησης («MoU») με την κινεζική CATL με σκοπό να διερευνηθεί η πιθανότητα δημιουργίας ενός εργοστασίου κατασκευής μπαταριών αυτού του τύπου στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, σκοπός είναι να ιδρυθεί μια καινούρια εταιρεία στην οποία τόσο ο Όμιλος όσο και η CATL θα συμμετέχουν εξίσου σε ό,τι αφορά στο μερίδιο που θα κατέχουν σε αυτή.

Σε αυτό το στάδιο δεν έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση για το μέρος στο οποίο θα δημιουργηθούν οι εγκαταστάσεις του ή για το εμβαδόν που θα καταλαμβάνουν αυτές.

Advertisement

Ο Μαξίμ Πικά, επικεφαλής Αγοράς και Επιμελητείας του Ομίλου, δήλωσε ότι θα χρειαστούν κάποιοι μήνες ακόμα για να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες της συμφωνίας και ότι από τη στιγμή που θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις θα χρειαστούν τρία χρόνια για τη ολοκλήρωση δημιουργίας του καινούργιου εργοστασίου.

Συγκεκριμένα, ο Πικά είπε σχετικά: «Σίγουρα, αυτό στο οποίο στοχεύουμε είναι να αυξήσουμε τη χρήση των μπαταριών τύπου LFP σε πολλές κατηγορίες οχημάτων. Ο λόγος είναι πως είναι οικονομικές και αυτός είναι ο παράγοντας που τις χρειαζόμαστε για τις πολλές και διαφορετικές κατηγορίες αυτοκίνητων. Αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε επιβατικά όσο και σε επαγγελματικά οχήματα.

Advertisement

»Η οικονομική κατασκευή των συσσωρευτών είναι το κλειδί και οι τύπου LFP είναι η καλύτερη τεχνολογία που υπάρχει στην αγορά, σε ό,τι αφορά στον συνδυασμό κόστους παραγωγής και προσφερόμενης αυτονομίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα κάνουμε το δεύτερο πολύ σημαντικό βήμα της επιχειρηματικής στρατηγικής μας στην Ευρώπη.

»Τώρα, δεν παράγουμε μπαταρίες τύπου LFP σε αυτή. Όμως, για τα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια αυτές θα είναι μια πολύ σημαντική τεχνολογία», κατέληξε ο Πικά.

Advertisement

Όπως είναι γνωστό, αυτοί οι συσσωρευτές αρχίζουν να προτιμώνται όλο και περισσότερο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επειδή είναι φθηνότερες στην παραγωγή τους σε σχέση με αντίστοιχους άλλων τύπων.

Βεβαίως, οι τύπου LFP έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, συγκριτικά, κάτι που σημαίνει και μικρότερη αυτονομία. Όμως, τα τελευταία δύο χρόνια βελτιώνεται η τεχνολογία τους, άρα και η απόδοσή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Peugeot E-308 στην Ισπανία
H CATL αποκάλυψε μια νέα σούπερ μπαταρία
H Stellantis συμμαχεί με Κινέζους!