Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέο Citroen e-C3: Ηλεκτροκίνηση για όλους

Ελλάδα 18:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέο Citroen e-C3: Ηλεκτροκίνηση για όλους

ΝΕΑ

Νέο Citroen e-C3: Ηλεκτροκίνηση για όλους

ΝΕΑ

Η Citroen καθ’ όλη της διάρκεια της ιστορίας της υπήρξε πρωτίστως δύο πράγματα: ρηξικέλευθη και λαϊκή.

Advertisement
Advertisement

Αυτός ακριβώς ο συνδυασμός δύο φαινομενικά ασύμβατων ιδιοτήτων είναι που έκανε τη Citroen τόσο δημοφιλή. Ειδικά αυτή την εποχή είναι σαν ο Θεός της αυτοκίνησης να την έχει ευνοήσει σκανδαλωδώς. Κι αυτό διότι είμαστε ακριβώς σε αυτή την καμπή όπου η τεχνολογική ρήξη με το παρελθόν (βλέπε ηλεκτροκίνηση) οφείλει να «εκδημοκρατιστεί», να αποκτήσει λαϊκό έρεισμα. Κοντολογίς πρέπει επιτέλους το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο να γίνει πιο εύχρηστο και κυρίως πιο προσιτό.

Και αν το εντελώς νέο C3 που μας παρουσιάστηκε στο Hangar Y, ένα εμβληματικό κτήριο για την γαλλική αεροπλοΐα λίγο έξω από το Παρίσι, στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, e-C3, δεν είναι η μετουσίωση αυτής της ανάγκης, τότε δεν ξέρουμε ποιο μπορεί να είναι.

Advertisement
Advertisement

Διότι μπορεί η νέα, τέταρτη, γενιά του C3 να είναι εντελώς διαφορετική αισθητικά, μπορεί ακόμα οι θερμικές εκδόσεις της να εξακολουθούν να επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων, αλλά είναι αναντίλεκτα το e-C3 που σηματοδοτεί τη μεγάλη ρήξη κυρίως ως προς το εξής:

Πρόκειται, επιτέλους, για ένα φθηνό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το οποίο μάλιστα καταφέρνει να είναι τόσο προσιτό μολονότι κατασκευάζεται στην πολύ πιο ακριβή (από μεροκάματα μέχρι την αλυσίδα εφοδιασμού) Ευρώπη.

Πόσο φθηνό; Θα ξεκινά από τις 23.300 ευρώ σε οκτώ βασικές ευρωπαϊκές αγορές, όχι τη δική μας, αλλά μας διαβεβαίωσαν ότι δεν θα είμαστε καθόλου μακριά όταν ξεκινήσει η διάθεσή του το ερχόμενο καλοκαίρι. Επίσης η τιμή δεν υπολογίζεται μετά από οποιαδήποτε επιδότηση.

Advertisement

Το νέο C3 κατ’ αρχάς είναι, σχεδιαστικά μιλώντας, έτη φωτός μακριά από την απερχόμενη 3η γενιά. Η μετατροπή ενός ακόμα supermini σε crossover είναι γεγονός. Αλλά μην προτρέξετε να καταδικάσετε.

Advertisement

Πρώτον επειδή πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σχήμα και δεύτερον επειδή αυτή η αλλαγή έχει ωφελήσει την χωροταξία σε όλα τα επίπεδα χωρίς να ξεχειλώσουν οι διαστάσεις.

Για την ακρίβεια το μήκος παραμένει σχεδόν ίδιο, στα 4,01 μέτρα. Παρόλα αυτά, η -κακά τα ψέματα- SUV σχεδίασή του έχει εξοικονομήσει σημαντικό χώρο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (πoρτμπαγκάζ 310 λίτρα) Πόσο πιο ψηλό είναι; Το Citroen e-C3  έχει απόσταση από το έδαφος 163 χιλιοστά.

Advertisement

Από εκεί και έπειτα η γαλλική εταιρεία έχει φροντίσει ώστε το e-C3  να ενσωματώνει όλη την ειδική τεχνογνωσία της. Για παράδειγμα, για πρώτη φορά τοποθετεί στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού e-C3, το σύστημα ανάρτησης Citroën Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions και τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort.

Πώς κατάφεραν να φτιάξουν ένα τόσο (αναλογικά) προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Η πρώτη εξήγηση είναι η χρήση της πολυχρηστικής πλατφόρμας της Stellantis Smart Car Platform. Η δεύτερη είναι η μπαταρία των 44,0 kWh LFP (λιθίου φωσφόρου σιδήρου) η οποία μπορεί να μην είναι τόσο αποδοτική όσο οι ιόντων λιθίου αλλά αποτελεί μια πολύ πιο απλή και φτηνή λύση. Η τρίτη εξήγηση έχει προφανώς να κάνει με την οικονομία κλίμακας που εξασφαλίζει ένας τόσο μεγάλος όμιλος όπως η Stellantis.

Η αυτονομία του e-C3  αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα (WLTP). Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 83 kW (113 ίπποι) και το αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, το ë-C3  χρειάζεται για τo 0-100 χλμ./ώρα περίπου 11,0 δεύτερα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα.

Το e-C3  έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης μέχρι τα 100 kW, που επιτρέπει τη φόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 26 λεπτά. Η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, από 20 έως 80%, διαρκεί λίγο περισσότερο από 4 ώρες από παροχή ισχύος 7,0 kW, ή δυόμιση στα 11,0 kW

Εξίσου καινοτόμο είναι και το εσωτερικό το οποίο η Citroën ονομάζει C-Zen Lounge, με μία εντελώς διαφορετική διάταξη του ταμπλό.

Απουσιάζει ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων και για πρώτη φορά χρησιμοποιείται η διάταξη Citroën Head-Up Display που αντανακλά τις πληροφορίες του οχήματος σε μία γυαλιστερή μαύρη λωρίδα ανάμεσα στο επάνω μέρος του ταμπλό και τη βάση του παρμπρίζ.

Αυτή η λύση διασφαλίζει ότι δεν υπάρχει διπλή πληροφόρηση, όπως θα υπήρχε παραδοσιακά μεταξύ ενός συστήματος Head-Up Display και των κλασικών οργάνων του πίνακα. Διασφαλίζει επίσης την άμεση πρόσβαση του οδηγού, σε όλες τις βασικές πληροφορίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή του.

Στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment, ενώ το σύστημα My Citroën Play με Smartphone Station και την αποκλειστική εφαρμογή, που προσφέρεται στο στάνταρ εξοπλισμό στους κατόχους της αρχικής έκδοσης You, εξασφαλίζει την πρόσβαση στο ηχοσύστημα, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την πλοήγηση μέσω της δικής τους συσκευής.

H ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης του e-C3 είναι πληρέστατη, όπως άλλωστε και ο εξοπλισμός του συνολικά. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό ë-C3 θα διατίθεται σε δύο μόνο αλλά πλήρως εξοπλισμένες εκδόσεις  – τις You και Max.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Citroen e-C3
H Citroen φροντίζει να μην σας πάρει ο Hypnos
Τα 14+1 φτηνότερα μοντέλα μέχρι 19.000 ευρώ