Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot E-308 στην Ισπανία

Ελλάδα 10:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Peugeot E-308 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot E-308 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρόκειται για μια αναμενόμενη, ίσως και καθυστερημένη, επίδοση του ηλεκτρικού ταχυδρομείου από την Peugeot. Το 308 είχε εδώ και καιρό plug-in υβριδική έκδοση, επομένως η αμιγώς ηλεκτρική αποτελεί το λογικό επόμενο βήμα.

Advertisement
Advertisement

Θα υπάρχει μάλιστα και ηλεκτρική εκδοχή της στέισον έκδοσης (SW), καθιστώντας την Peugeot τον πρώτο Ευρωπαίο κατασκευαστή που θα προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό στέισον βάγκον. Στην Ελλάδα ωστόσο τα στέισον είναι πλέον σπανιότερα και από εξωτικά πουλιά, οπότε εδώ επικεντρωνόμαστε στην χάτσμπακ ηλεκτρική εκδοχή του.

Η οποία  κινείται από έναν ολοκαίνουριο ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 156 ίππων και έχει (θεωρητική) αυτονομία έως 413 χιλιόμετρα (κύκλος WLTP) ανάλογα με το επίπεδο του εξοπλισμού.

Σχεδιαστικά το E-308  δεν έχει καμία αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις. Το ασυνήθιστα μακρύ για χάτσμπακ εμπρος καπό δίνει μια δυναμική αίσθηση, η κατανομή των όγκων είναι τολμηρή, το αμάξωμα βρίθει από αιχμές και κοίλες επιφάνειες, ενώ το νέο, μεγάλο έμβλημα της μάρκας κυριαρχεί στο κέντρο της μάσκας.

Advertisement
Advertisement

Στο μπροστινό μέρος, η φωτεινή υπογραφή σε σχήμα κυνόδοντα πλαισιώνει τους προβολείς Matrix LED, δίνοντας έτσι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά φωτεινά αποτυπώματα στην αγορά, όπως και τα φώτα LED τριών οριζόντιων νυχιών πίσω.

Δεν υπάρχουν διαφορές ούτε και ως προς τις διαστάσεις, αν εξαιρέσει κανείς το ελαφρώς μεγαλύτερο συνολικό ύψος της ηλεκτρικής έκδοσης, εξαιτίας της τοποθέτησης της μπαταρίας στο πάτωμα. Η μπαταρία είναι προφανώς υπεύθυνη και για τη μείωση της συνολικής χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ (361 λίτρα από 412 των θερμικών εκδόσεων).

Advertisement

Η πιο σημαντική διαφοροποίηση ενδεχομένως είναι οι εξελιγμένοι ειδικά για το ηλεκτρικό μοντέλο τροχοί των 18 ιντσών που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση για ευνόητους λόγους.

Advertisement

Το ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη αποδίδει, όπως προαναφέραμε, 156 ίππους και 260 Nm μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι επίσης νέας γενιάς με ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh (καθαρή χωρητικότητα 51 kWh) και νέα χημική σύσταση.

Αποτελείται από 80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο, 10% κοβάλτιο, λειτουργεί στα 400V και θεωρητικά εξασφαλίζει, όπως είπαμε, αυτονομία που φτάνει στα 413 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Advertisement

Η αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος ήταν ένα σημαντικό μέλημα για τους μηχανικούς της Peugeot. Προς αυτή την κατεύθυνση προσπάθησαν εκτός από τον ηλεκτρικό κινητήρα και την μπαταρία να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική (με επεμβάσεις στο μπροστινό σύστημα και το πάτωμα του αυτοκινήτου), να κρατήσουν όσο το δυνατόν πιο χαμηλά το βάρος και να μειώσουν τις απώλειες από την τριβή χρησιμοποιώντας ελαστικά κατηγορίας Α.

Σε μεγάλο βαθμό τα έχουν καταφέρει. Το Ε-308 παράγει όντως λιγοστό αεροδυναμικό θόρυβο κάτι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπου όλοι οι παράπλευροι θόρυβοι μεγεθύνονται εξαιτίας της έλλειψης ήχου και κραδασμών από ένα θερμικό μοτέρ. Για το βάρος, ας πούμε ότι όντως έκαναν ό,τι μπορούσαν, μολαταύτα το Ε-308 είναι μισό τόνο βαρύτερο από το βενζινοκίνητο αδερφάκι του.

Αυτό που μας άρεσε είναι ότι έχει αποβάλει το άγχος να είναι, ως ηλεκτρικό, δραματικά πιο γρήγορο. Αντιθέτως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ήπιο χαρακτήρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι φυσικά άμεση αλλά δεν βγάζει αυτή την υπερβάλλουσα προθυμία που έχουμε συναντήσει σε πολλά ηλεκτρικά και που σε καθημερινή χρήση μετά από λίγο κουράζει και τον οδηγό και τους επιβάτες.

Το Ε-308 με το ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης, είναι τόσο όσο. Σε απόλυτους αριθμούς μάλιστα φαίνεται να είναι πιο αργό από το βενζινοκίνητο μοντέλο των 130 ίππων, το οποίο έχει «0-100» σε 9,6 δευτερόλεπτα και 210 χλμ./ώρα τελική, ενώ ετούτο εδώ χρειάζεται 10,5” για τα 100 χλμ/ώρα από στάση, με την τελική του να μην υπερβαίνει τα 170 χλμ./ώρα.

O οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) ενώ με τη λειτουργία Brake επιτρέπει την επιβράδυνση με το άφημα του γκαζιού, αυξάνοντας έτσι το ποσοστό επανάκτησης ενέργειας.

Το Ε-308 διαθέτει από τον βασικό εξοπλισμό on-board φορτιστή 11 kW. Σημαντικό είναι ότι μπορεί να «κουμπώσει» σε DC ταχυφορτιστή έως 100 kW, όπου θα φορτίσει από το 20% στο 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά ή θα κερδίσει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 12 λεπτά.

Στο εσωτερικό  λίγα πράγματα προδίδουν την ηλεκτρική φύση της έκδοσης σε σχέση με μια αντίστοιχη θερμική. Και εδώ προφανώς είναι παρούσα η αρχιτεκτονική i-Cockpit, τελευταίας γενιάς, με το μικρό (θερμαινόμενο) τιμόνι, τον 3D ψηφιακό πίνακα πάνω από αυτό, ο οποίος είναι πλήρως διαμορφώσιμος κα την κεντρική οθόνη αφής των 10,0 ιντσών.

Όπως και στα θερμικά 308 τελευταίας γενιάς, έχει δοθεί έμφαση στα υλικά της καμπίνας και στη συναρμογή της, ενώ η εργονομία, αν εξαιρέσει κανείς το χρόνιο μειονέκτημα του i-Cockpit ότι δηλαδή το μικρό τιμόνι κάτω από τον πίνακα οργάνων δεν αφήνει οδηγούς με μεγάλο ανάστημα να έχουν πλήρη ορατότητα στον πίνακα, είναι γενικά σε πολύ καλό επίπεδο.

Σε αυτό βοηθούν και τα i-toggles, τα οποία μάλιστα παραμετροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε οδηγού, αλλά και το λειτουργικό σύστημα της οθόνης i-Connect Advanced, το οποίο είναι γρήγορο και αρκετά εύκολο στην εκμάθηση.

Μια σειρά από υπηρεσίες είναι διαθέσιμες για να κάνουν τη ζωή του χρήστη πιο εύκολη. Πιο συγκεκριμένα η εφαρμογή MyPeugeot επικοινωνεί (μέσω smartphone) με το όχημα και μπορεί να προγραμματίσει μια απομακρυσμένη φόρτιση ή να ξεκινήσει τον κλιματισμό εξ αποστάσεως.

Η  εφαρμογή Free2Move e-solutions επιτρέπει στους χρήστες να προγραμματίσουν το ταξίδι τους, προβλέποντας τα στάδια επαναφόρτισης χάρη στην ενσωμάτωση των σταθμών επαναφόρτισης που υπάρχουν στη διαδρομή.

Στην ομολογουμένως αρκετά ενδιαφέρουσα διαδρομή που κάναμε γύρω από την Ταραγκόνα, μερικά χιλιόμετρα νότια της Βαρκελώνης, διαπιστώσαμε ότι είχαμε στα χέρια μας ένα αυτοκίνητο του οποίου το κύριο χαρακτηριστικό είναι η ομοιογένεια.

Το Ε-308, όπως είπαμε και προηγουμένως, δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά είναι παντού και πάντα σβέλτο, με καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, άμεσο μπροστινό και μια ανάρτηση που ελέγχει σωστά τις κινήσεις τους αμαξώματος, παρά το αυξημένο βάρος που έχει να διαχειριστεί.

Μια ανάρτηση που πρωτίστως έχει βάθος και αναλύει με σωστό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες, με τελικό αποτέλεσμα την αποτελεσματική απόσβεση και μια ποιότητα κύλισης που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.

Είναι σαφές ότι το μεγάλο αναλογικά βάρος οριοθετεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Όταν πιεστεί πολύ το μπροστινό ανοίγει σταδιακά την τροχιά του και ακούς τα λάστιχα να δυσανασχετούν, αλλά συνολικά είναι συμπαγές και εύχρηστο.

Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, μάλιστα, και οι σχετικά μικρές διαστάσεις του το καθιστούν και αρκετά ευέλικτο μέσα στον αστικό ιστό. Τα φρένα έχουν αυτή την  κάπως ξύλινη αίσθηση των ηλεκτρικών αλλά δεν είναι «διακόπτες» όπως σε άλλα, υπάρχει δηλαδή αρκετή ωφέλιμη διαδρομή στο πεντάλ και σύντομα τα συνηθίζεις.

Αρκετά καλή είναι και η διαχείριση της ενέργειας αν και πάνω σε αυτό το θέμα θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά όταν το έχουμε στα χέρια μας για περισσότερες ημέρες στην Ελλάδα.

Κοντολογίς το αμιγώς ηλεκτρικό 308 δεν είναι αυτό που λες μια ρηξικέλευθη ηλεκτρική πρόταση, πώς θα μπορούσε να είναι άλλωστε από τη στιγμή που δεν έχει εξελιχθεί ως αυθύπαρκτο ηλεκτρικό μοντέλο αλλά αποτελεί ένα «κλαδί» της γκάμας του 308.

Ωστόσο πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει νόημα ύπαρξης, δεδομένου ότι διαθέτει επαρκή αυτονομία και κυρίως όλα εκείνα τα πλεονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού που σε κάνουν να νομίζεις, όταν επιστρέψεις στην οδήγηση θερμικού, ότι έχεις γυρίσει πίσω στον χρόνο.

Προφανώς ο βασικός τους «βιότοπος» είναι οι μεγάλες πόλεις και οι περιαστικές διαδρομές, αλλά με καλό προγραμματισμό δεν θα σε κάνει να αγχωθείς σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι, από τη στιγμή μάλιστα που οι χώροι του επαρκούν για κάτι τέτοιο.

Είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένο, άνετο και εξοπλισμένο με τεχνολογία από το πάνω ράφι της Stellantis τόσο όσον αφορά τη συνδεσιμότητα όσο και την ασφάλεια, ενώ φυσικά το κόστος χρήσης του είναι υποπολλαπλάσιο ενός αντίστοιχου θερμικού.

Θα είναι προσιτό; Με βάση την τιμή στην Γαλλία (από 43.900 ευρώ) προφανώς και όχι. Το ίδιο προφανές βέβαια είναι ότι κατά βάση δεν απευθύνεται σε λιανικές αλλά σε εταιρικές πωλήσεις όπου η απόκτησή σου θα έχει σαφέστερο νόημα0

Πέρα από το θέμα της τιμής, ωστόσο, το Ε-308 είναι ένα αυτοκίνητο που υπηρετεί με συνέπεια την ηλεκτρική του υπόσταση και θα παίξει πολύ καλά το ρόλο του «γεφυροποιού» για την επερχόμενη ηλεκτρική εποχή της Peugeot.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Peugeot παρουσίασε το ηλεκτρικό E-Traveller
Προσφορές Black Friday από την Peugeot
Δοκιμή: Peugeot 408 Plug-in Hybrid 225 PS