Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τέλος το χρώμιο στα αυτοκίνητα και υπάρχει λόγος

Ελλάδα 5:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τέλος το χρώμιο στα αυτοκίνητα και υπάρχει λόγος

ΝΕΑ

Τέλος το χρώμιο στα αυτοκίνητα και υπάρχει λόγος

ΝΕΑ

Η επιχρωμίωση είναι μια διαδικασία η οποία έχει εντυπωσιακά και λαμπερά αποτελέσματα. Όμως, δημιουργεί πρόβλημα υγείας και η Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνει την απαγόρευσή της στα καινούργια αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Αναμφισβήτητα, το χρώμιο στο αμάξωμα ή και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν ένα στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει. Ιδίως σε προηγούμενες δεκαετίες ήταν και ένα χαρακτηριστικό το οποίο έδινε κύρος και πολυτέλεια στο όχημα και ευχαριστούσε τον ιδιοκτήτη του.

Όμως, ότι «λάμπει δεν είναι χρυσός», ούτε και υγιεινό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Με το πέρασμα των χρόνων και τη διενέργεια ερευνών υγείας αποδείχτηκε ότι το εξασθενές χρώμιο είναι ένας από τους παράγοντες οι οποίοι είναι δυνατόν να προκαλέσουν καρκίνο στον άνθρωπο, ιδίως καρκίνο του πνεύμονα.

Με τα αποτελέσματα των αρχικών ερευνών να επαληθεύονται και από άλλες που διενεργήθηκαν στη συνέχεια, τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισαν να απαγορεύσουν τη χρήση του με σκοπό την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος.

Advertisement
Advertisement

Έτσι με την υπ’ αριθμόν 2011/65/ΕΕ Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, η οποία δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την 1η Ιουλίου 2011 αποφασίστηκε η απαγόρευση χρήσης του σε ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Από τότε, σταδιακά, σταμάτησε η χρήση του και σε άλλους βιομηχανικούς τομείς και πρόσφατα έγινε το ίδιο και για την επιχρωμίωση στην Αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως έγινε γνωστό, η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να απαγορεύσει τη χρήση χρωμίου στα καινούργια οχήματα από το 2024.

Advertisement

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών, η διαδικασία επιμετάλλωσης με εξασθενές χρώμιο εκλύει στην ατμόσφαιρα καρκινογόνες ενώσεις οι οποίες είναι έως και κατά 500 φορές πιο τοξικές από αυτές ενός πετρελαιοκινητήρα.

Οι εταιρείες προσπάθησαν να μειώσουν την ποσότητα των εκπεμπόμενων βλαβερών ενώσεων κατά την επιχρωμίωση με τη χρήση υπερφθοριωμένων αλκυλιωμένων ουσιών (πολυφθοροαλκυλικές και υπερφθοροαλκυλικές, «PFAS»).

Advertisement

Όμως, αποδείχτηκε ότι και αυτές περιέχουν περισσότερες από 4.700 χημικές ουσίες, οι οποίες είναι γνωστές ως «παντοτινά χημικά», καθώς παραμένουν στο περιβάλλον και σωρεύονται σε αυτό αλλά και στον ανθρώπινο οργανισμό.

Πάντως, την πρόθεση της Ε.Ε. να σταματήσει την επιχρωμίωση στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν συμμερίζονται τα στελέχη των εταιρειών του κλάδου. Άλλωστε, η διαδικασία εξακολουθεί να εφαρμόζεται στον οικιακό εξοπλισμό, αλλά και σε μεταλλικές επιφάνειες οι οποίες απαιτείται να είναι ανθεκτικές στη σκουριά.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ασφαλές υλικό που να μπορεί να αντικαταστήσει το χρώμιο και τις ιδιότητές του. Ο Ζιλ Βιντάλ, επικεφαλής Σχεδιασμού της Renault, δήλωσε σχετικά: «Από τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται καμία δεν είναι μη ρυπογόνα, όμως ελπίζω ότι υπάρχουν λόγοι που μπορούμε διαισθητικά να ξεφύγουμε από αυτό (χρώμιο).

Advertisement

»Είναι καιρός να αλλάξουμε λίγο το παιχνίδι και να διευρύνουμε τη σκέψη μας πέρα ​​από το χρώμιο -υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές».

Ο Βιντάλ αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνουν στη Renault για να σταματήσουν την εφαρμογή του. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιούν υλικό από ανακυκλωμένο αλκαντάρα σε ποσοστό έως 60%, φελλό, ακόμα και σχιστόλιθο, όπως είπε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H ΕΕ δίνει λύση στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών
Δυστύχημα με ερευνητές σε ηλιακό όχημα (+ video)
Ιδού τι θα σώσει τα αυτοκίνητά μας και την τσέπη μας