Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 5:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

Η F1 μεταβαίνει στην Ευρώπη για τον 7o αγώνα της σεζόν. Η θρυλική πίστα της Ίμολα, φιλοξενεί το GP της Εμίλια-Ρομάνια.

Advertisement
Advertisement

Ο πραγματικός εντός έδρας αγώνας για την Ferrari, σηματοδοτεί και την αρχή της ευρωπαϊκής σεζόν του πρωταθλήματος. Και όπως συμβαίνει συνήθως οι ομάδες έχουν ετοιμάσει σημαντικές αναβαθμίσεις για την Ίμολα.

Η Ferrari έχει νέα πλαϊνά για την F1-24 τα οποία θυμίζουν αρκετά εκείνα της Red Bull RB20. Για να δουλέψει το νέο σχέδιο, η Scuderia έπρεπε να αλλάξει την θέση και πολλών εσωτερικών στοιχείων του μονοθέσιου όπως των ψυγείων. Αρκετές αλλαγές έχουν ετοιμαστεί και για το πάτωμα του ιταλικού μονοθέσιου, όπως και για τις απολήξεις των πτερυγίων.

Αναβαθμίσεις, όμως, θα φέρει και η Aston Martin στην Ιταλία. Αυτό θα είναι το δεύτερο πακέτο για την βρετανική ομάδα, έπειτα από εκείνο της Ιαπωνίας. Οι αλλαγές θα είναι -όπως και για την Ferrari- σε πλαϊνά και πάτωμα.

Advertisement
Advertisement

Οι δύο ομάδες θέλουν να απαντήσουν εμφατικά στις πολύ επιτυχημένες αναβαθμίσεις που έφερε η McLaren στο Μαϊάμι και οι οποίες συνέβαλαν σημαντικά στην επικράτηση του Νόρις εκεί. Η Mercedes θα ολοκληρώσει στην Ίμολα το πρώτο της πακέτο αναβαθμίσεων για φέτος, με την αρχή να έχει γίνει στο Μαϊάμι.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το εάν η McLaren θα είναι το ίδιο κοντά στην Red Bull και στην Ιταλία. Η χάραξη της διαδρομής ταιριάζει, θεωρητικά, στην MCL38. Ωστόσο οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli ενδεχομένως να δυσκολέψουν το έργο των Νόρις και Πιάστρι.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η πίστα στην Εμίλια-Ρομάνια άνοιξε της πύλες της για πρώτη φορά το 1953 με την ονομασία Autodromo di Castellaccis. Η σημερινή της ονομασία είναι Autodromo Enzo e Dino Ferrari και αποτελεί την πραγματική έδρα της Scuderia απέχοντας μόλις 88 χιλιόμετρα από το Μαρανέλλο.

Advertisement

Φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα F1 το 1980 και συγκεκριμένα το ιταλικό Grand Prix αντικαθιστώντας την Monza. Από το 1981 έως και το 2006 βρισκόταν ανελλιπώς στο πρόγραμμα για το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Επανήλθε στο καλεντάρι το 2020.

Η χάραξή της ήταν το αποτέλεσμα της ένωσης διάφορων δημόσιων δρόμων της περιοχής εξ ου και η πολύ όμορφη «ροή» που προσέφερε. Όμως, μετά τα τραγικά συμβάντα του 1994, υπήρξαν αλλαγές για λόγους ασφαλείας οι οποίας αλλοίωσαν αρκετά τον υπερταχύ χαρακτήρα της αρχικής διαδρομής.

Advertisement

Αυτός έχει κάπως αποκατασταθεί μετά τις τελευταίες αλλαγές του 2008, οπότε και αφαιρέθηκε το τελευταίο σικέιν πριν την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Τα περάσματα από τις στροφές του δεύτερου τομέα Piratella και Acque Minerali θέτουν μεγάλες προκλήσεις στους οδηγούς.

Στην Imola υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS από την μεγάλη ευθεία της μέχρι και το φρενάρισμα για την Tamburello. Το σημείο ανίχνευσης βρισκόταν μέχρι πρότινος πριν την πρώτη Rivazza, αλλά από το 2022 μετακινήθηκε κατά 365 μέτρα πιο πίσω, πλησιάζοντας περισσότερο το σικέιν της Variante Alta. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 63 γύρους των 4,909 χιλιομέτρων.

Η Pirelli φέρνει τις τρεις μαλακότερες γόμες του φάσματός της στην Ίμολα. Έτσι οι C3, C4 και C5 θα χρησιμοποιηθούν ως σκληρή, μέση και μαλακή αντίστοιχα. Ο αγώνας βγαίνει, εκτός απροόπτου, με ένα pit-stop.

Τηλεοπτική κάλυψη

Advertisement

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1+ και ετεροχρονισμένα από τον ANT1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 17/05
    14:30: FP1
    18:00: FP2
  • Σάββατο 18/05
    13:30: FP3
    17:00: Κατατακτήριες αγώνα
  • Κυριακή 19/05
    16:00: Αγώνας