Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H ΕΕ δίνει λύση στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών

Ελλάδα 3:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

H ΕΕ δίνει λύση στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

H ΕΕ δίνει λύση στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

Ως τώρα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες φροντίζουν να αυξάνουν την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους για να μειώσουν την αγωνία μας εάν θα καταφέρουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας.

Advertisement
Advertisement

Πλέον, στη διαδικασία εμπλέκεται με πιο ουσιαστικό τρόπο και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως έγινε γνωστό, οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών αποφάσισαν και προτείνουν την υποχρεωτική αύξηση του αριθμού των ταχυφορτιστών σε δημόσιο μέρος.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση ταχυφορτιστών στους αυτοκινητόδρομους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε μια ελάχιστη απόσταση 60 χιλιομέτρων μεταξύ τους από το 2026 κι έπειτα.

Έτσι, τα στελέχη της Ένωσης επικαιροποίησαν τη δέσμη «Fit for 55». Δηλαδή τις προτάσεις για την αναθεώρηση και την επικαιροποίηση της ενωσιακής νομοθεσίας και για τον καθορισμό νέων πρωτοβουλιών, με στόχο να διασφαλιστεί ότι οι πολιτικές της Ε.Ε. συνάδουν με τους κλιματικούς στόχους που έχουν συμφωνηθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Advertisement
Advertisement

Όπως ανακοινώθηκε, οι Ευρωβουλευτές ενέκριναν το σχέδιο με 514 ψήφους υπέρ, 52 κατά και 72 αποχές. Σε αυτό προβλέπεται να υπάρχουν ανά 60 χλμ. σταθμοί επαναφόρτισης των μπαταριών των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων και ανά 120 χλμ. για φορτηγά και λεωφορεία αυτής της τεχνολογίας.

Επίσης, με το βλέμμα στο απώτερο μέλλον, τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισαν και τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο ανά 200 χλμ.

Advertisement

Εκτός αυτών, προβλέπεται η δυνατότητα φόρτισης χωρίς συνδρομή και χρέωση για εναλλακτικά καύσιμα ανά κιλοβατώρα, κιλό, λεπτό ή συνεδρία φόρτισης.

Advertisement

Αναλυτικότερα, η απόφαση των Ευρωβουλευτών σημαίνει ότι μέχρι το 2026 θα πρέπει να εγκατασταθούν δημόσια σημεία φόρτισης αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με ελάχιστη ισχύ 400 kW ανά τουλάχιστον 60 χλμ. κατά μήκος του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δίκτυο Μεταφορών («ΔΕΔ-Μ»), το οποίο απεικονίζεται στο σύνολό του στην παρακάτω εικόνα. Η ισχύς του δικτύου φόρτισης θα αυξηθεί στα 600 kW μέχρι το 2028.

Σε ό,τι αφορά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα φορτηγά και λεωφορεία, η απόφαση προβλέπει τη δημιουργία σταθμών ταχυφόρτισης ανά 120 χλμ. Οι σταθμοί αυτοί θα πρέπει να εγκατασταθούν στις μισές κύριες οδούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2028. Η ισχύς τους θα είναι από 1.400 kW έως 2.800 kW, ανάλογα με την εκάστοτε οδό.

Advertisement

Τέλος, οι Ευρωβουλευτές ψήφισαν και τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δίκτυο Μεταφορών ανά τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα. Αυτοί θα πρέπει να εγκατασταθούν ως το 2031, όπως προβλέπεται στην απόφαση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού τι θα σώσει τα αυτοκίνητά μας και την τσέπη μας
Πότε η κάθε εταιρία θα ξεκινήσει να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Τα εκτεθειμένα προσωπικά δεδομένα στο επίκεντρο της Ε.Ε.