Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Ελλάδα 8:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Διασταύρωση διαφορετικών αυτοκινητικών κόσμων. Εύθραυστοι συσχετισμοί και ρεαλιστικό δίλημμα με κοινό παρονομαστή, τι άλλο, τη μεγάλη απήχηση σε διευρυμένο πελατειακό κοινό. Οι σπαζοκεφαλιές της οικογένειας των SUV σε νέα επεισόδια.

Advertisement
Advertisement

Η μεγάλη αλήθεια, εκτός από τα χιλιοειπωμένα γύρω από τα B-SUV και τη μεγάλη επιτυχία τους τα τελευταία χρόνια, είναι ότι παρέχουν την εντύπωση στους κατόχους τους πως απέκτησαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο από ό,τι στην πραγματικότητα ισχύει.

Δεν θα μπορούσε να γίνει λόγος γι’ αυτά χωρίς την παρουσία δύο «ιερών τεράτων» της κλάσης, όπως είναι τα Peugeot 2008 και Toyota C-HR. Αμφότερα έχτισαν το όνομά τους με μπόλικες πωλήσεις, όπως επίσης και με το πέπλο μιας ευρύτερης κοινωνικής αποδοχής που αφορά τις δυνατότητές τους.

Το καθένα με το δικό του σχεδιαστικό κώδικα κέρδισε εξαρχής την όποια αναγνωρισιμότητα. Στις τελευταίες γενιές τους αποδείχθηκε πως οι σχεδιαστές τους εξαρχής σκέφτονταν μπροστά, μιας και στις δύο περιπτώσεις έχουμε την προσεκτική, ως κόρη οφθαλμού, εξελικτική διαδικασία.

Advertisement
Advertisement

Το C-HR πηγαίνει ακόμη πιο κάτω το φουτουριστικό σχέδιο, την ίδια στιγμή που το 2008 δείχνει μετά το facelift ακόμη πιο macho και συνάμα κομψό. Βέβαια, στην αντιπαράθεσή τους εδώ, διακυβεύονται περισσότερα πράγματα από την επικράτηση του ενός από τα δύο. Για παράδειγμα, η ηχηρή απάντηση του diesel στην επίθεση του εξελιγμένου υβριδισμού.

Από εκεί και πέρα, ένας τομέας που αναμφίβολα βαραίνει στη ζυγαριά της αξιολόγησης είναι σίγουρα οι προσεγμένες σε κάθε περίπτωση καμπίνες επιβατών. Η πρακτικότητα, η έξυπνη σχεδίαση και το i-Cockpit, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, (η κεντρική οθόνη αφής είναι πλέον 10 ιντσών υψηλής ευκρίνειας multi-window, με widgets ή συντομεύσεις, κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω σε ανάλυση HD, σύστημα infotainment με πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας του smartphone) του φρεσκαρισμένου 2008 συνηγορούν σε ένα ενδιαφέρον και λειτουργικό εσωτερικό.

Οι χώροι για τους ενήλικες επιβάτες (όπως και ο τεχνολογικός εξοπλισμός) ικανοποιούν και στα δύο αυτοκίνητα, χωρίς να είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, με το προβάδισμα να πηγαίνει στο 2008, παρά τις μικρότερες συνολικά διαστάσεις.

Advertisement

Το C-HR, παρότι σε αυτή τη γενιά μεγάλωσε, παραμένει ένα πιο «στριμωγμένο» χωροταξικά αυτοκίνητο στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών των 434 λίτρων του 2008, με απολύτως κανονικό σχήμα μάλιστα, διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του και αποδεικνύεται μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του αντιπάλου του, των 388 λίτρων.

Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό του Peugeot επίσης σου λύνουν τα χέρια, όπως και το μεγάλο σχετικά ντουλάπι στα δεξιά. Η σχεδιαστική διαφοροποίηση, και κυρίως η κεντρική κονσόλα και η θέση του τιμονιού σε σχέση με τα όργανα, είναι σαφώς πιο καινοτόμες στο 2008. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως επίσης και η περιμετρική ορατότητα, κάτι που, ωστόσο, ισχύει και στα δύο αυτοκίνητα.

Advertisement

Η απτή ποιότητα δεν ανακηρύσσει νικητή, μιας και το νέο C-HR ανέβασε αισθητά τον πήχη στον συγκεκριμένο τομέα. Η αντίληψη ποιότητας στο Toyota, όμως, είναι καλύτερη από εκείνη του Peugeot και συνοδεύεται επίσης από ένα μοντέρνο ψηφιακό περιβάλλον, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων στις 8,0 ή 12,3 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση.

Το user interface του συστήματος Toyota Smart Connect είναι βελτιωμένο, όπως σε όλα τα Toyota τελευταίας γενιάς, με όμορφα και καλά τακτοποιημένα μενού και με την ύπαρξη αρκετών φυσικών διακοπτών στο ταμπλό και το τιμόνι που κάνουν τα πράγματα εργονομικά πιο εύκολα.

Ο δοκιμασμένος 4κύλινδρος 1.5 diesel των 131 ίππων εξασφαλίζει στο 2008 καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα). Οι ρεπρίζ είναι αυτές που το τοποθετούν στην πρώτη θέση ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. Αρκετά εύστροφος για πετρελαιοκινητήρας και με μπόλικη ροπή από αρκετά χαμηλά (300 Nm στις 1.750 σ.α.λ.) ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και διευκολύνει ιδιαίτερα τις μετακινήσεις κάτω από όλες τις συνθήκες.

Advertisement

Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το δοκιμασμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές και χάρη στον μεγάλο αριθμό των σχέσεών του εκμεταλλεύεται ιδανικά τις δυνατότητες του κινητήρα.

Η κατανάλωση που είδαμε σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε γύρω στα 7,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (στον αυτοκινητόδρομο πέφτει σαφώς χαμηλότερα). Από την άλλη, ο θόρυβός του δεν γίνεται αισθητός στην καμπίνα χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση, με εξαίρεση την απότομη άσκηση πίεσης στο δεξί πεντάλ.

Στην αντίπερα όχθη, το πλήρες υβριδικό σύστημα του C-HR συμβάλλει στη συνδυαστική απόδοση των 140 ίππων και των 185 Nm και πηγαίνει πακέτο με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT). Στην πράξη ικανοποιεί με ομαλή, στρωτή λειτουργία, ικανοποιητικό τράβηγμα σε ευρύ φάσμα περιστροφής και σχετικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα).

Με το γκάζι στο πάτωμα, η αύξηση των στροφών του βενζινοκινητήρα μπορεί να αυξήσει σημαντικά το επίπεδο θορύβου στην καλά μονωμένη καμπίνα. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως δεν ενοχλεί, όπως για παράδειγμα σε ένα μακρινό ταξίδι με πιο «ρευστό» ρυθμό οδήγησης.

Το στοιχείο που εντυπωσιάζει εδώ είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (είδαμε σχεδόν 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα), γεγονός που επιβραβεύει το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας της Toyota στα υβριδικά συστήματα μετά την πολύχρονη εμπλοκή της.

Σαφώς και όλο το ζουμί βρίσκεται στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου λειτουργεί για περισσότερο χρόνο το ευφυές υβριδικό σύστημα, αξιοποιώντας ουσιαστικά τα οφέλη του ηλεκτροκινητήρα. Εντός των τειχών, λοιπόν, μπορείς να δεις μέσες τιμές κατανάλωσης οι οποίες κυμαίνονται γύρω στα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το C-HR νιώθει σαφώς καλύτερα στο αστικό περιβάλλον. Εάν θέλεις μπρίο και αποθέματα ροπής, σίγουρα το αποκούμπι σου είναι ο ζωντανός turbo diesel του Γάλλου. Αν όμως από την άλλη επιθυμείς την ησυχία εντός πόλης και την πολύ χαμηλή κατανάλωση, θα πρέπει να δώσεις τα εύσημα στον υβριδικό βενζινοκινητήρα του Toyota, ο οποίος υπόσχεται αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Στο δρόμο τώρα, το 2008 θέτει το μέτρο, όχι μόνο στη συγκεκριμένη σύγκριση αλλά σε ολόκληρη την κατηγορία. Ακόμη μάλιστα και στη diesel εκδοχή με το εξ ορισμού περισσότερο βάρος στον εμπρός άξονα. Οι τεχνικοί της Peugeot βρήκαν τη χρυσή τομή: καλή άνεση από την ανάρτηση, η οποία φροντίζει να διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες, αλλά και ακριβής οδική συμπεριφορά, που ξεγελά τον οδηγό ότι χειρίζεται ένα πιο συμπαγές αυτοκίνητο.

Χάρη στο μικρό και άμεσο τιμόνι, το γαλλικό B-SUV ελέγχεται εύκολα, έχει απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, είναι ευέλικτο, χωρίς μάλιστα υπερβολικές κλίσεις στις στροφές. Η σταθερότητά του στις ευθείες είναι ιδανική, με τα ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα να συμπληρώνουν τη θετική οδική εικόνα του. Στο C-HR η ποιότητα κύλισης είναι επίσης εξαιρετική και έχεις την εντύπωση ότι κάθεσαι πιο κοντά στον δρόμο.

Πρόκειται για ένα ομοιογενές οδηγικό προφίλ, με μικρές κλίσεις στην πίεση και χωρίς αιφνιδιαστικές αντιδράσεις. Η ακαμψία του πλαισίου γίνεται άμεσα αντιληπτή όταν αλλάζεις κατεύθυνση. Μόνη ένσταση το όχι τόσο επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης, που πάντως δεν ενοχλεί και διαθέτει σαφήνεια.

Η συμπαγής αίσθηση και η αξιομνημόνευτη ηχομόνωση προϊδεάζουν θετικά τον οδηγό. Η ρύθμιση της (σφιχτής) ανάρτησης προσφέρει ακρίβεια στον έλεγχο των δυναμικών αντιδράσεων ακόμη και σε σβέλτο ρυθμό, αλλά παράλληλα και στιβαρή κύλιση. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα, παρά την ανάκτηση ενέργειας που συνοδεύει τέτοιου είδους οχήματα.

Συμπερασματικά, το premium Peugeot 2008, και πιο οικονομικό (και μάλιστα στην diesel εκδοχή του), κερδίζει το νεότερο και αποτελεσματικό εντός των τειχών Toyota C-HR. Η κύλιση, η ροπή του κινητήρα, οι ελαφρώς μεγαλύτεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες και ο τρόπος που επικοινωνεί τις κινήσεις του, τού χαρίζουν την πρώτη θέση.

Το Toyota, με τη χαμηλή κατανάλωση, τον εξευγενισμένο τρόπο κίνησης εντός πόλης χάρη στο υβριδικό σύστημα, την φρέσκια κατασκευή, «θολώνει» κάπως το τοπίο.

KEY TECH – PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDI 130

Το 2008 επενδύει, όπως αναμενόταν, στον τομέα της ασφάλειας. Το πλούσιο στάνταρ πακέτο συστημάτων ασφάλειας ADAS της Peugeot περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα συστήματα Adaptive Cruise Control, αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίησης σύγκρουσης (αναγνωρίζει πεζούς ή ποδηλάτες ημέρα και νύχτα με ταχύτητες από 7 έως 140 km/h). Εκτός από αυτά, περιλαμβάνει επίσης και τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το αντίστοιχο αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, αλλά και των σημάτων κυκλοφορίας (STOP, απαγορευτικό εισόδου σε οδό ή προσπέρασης). Μην ξεχάσουμε βέβαια το έξυπνο σύστημα προσαρμογής ορίου ταχύτητας στον ρυθμιστή ταχύτητας, το σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων, όπως επίσης και το σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής του οδηγού.

KEY TECH – TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID

Στο νέας γενιάς C-HR οι μπαταρίες διαθέτουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα κατά 14% αλλά και πιο compact μέγεθος. Το σύστημα διαθέτει νέα συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, ονομαστικής χωρητικότητας 1,1 kWh και πραγματικής 0,85 kWh, οι οποίες ζυγίζουν 1,5 kg λιγότερο σε σχέση με παλαιότερα. Αναβαθμίστηκε επίσης και η κεντρική μονάδα διαχείρισης, που λειτουργεί πλέον σε υψηλότερη συχνότητα προκειμένου ο θόρυβος να μη γίνεται αντιληπτός. Για τον ίδιο ουσιαστικά λόγο, η ωφέλιμη ισχύς του θερμικού κινητήρα αποδίδεται κατά 500 rpm χαμηλότερα. Στα υπόλοιπα, το σύστημα μετάδοσης είναι ανασχεδιασμένο και χρησιμοποιεί υλικά χαμηλότερης τριβής προκειμένου να έχει λιγότερες απώλειες παράγοντας μειωμένο θόρυβο. Το C-HR υιοθετεί όλα τα συστήματα ασφάλειας της ομπρέλας Toyota Safety Sense.

TECH

PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDI 130: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i4, TURBODIESEL, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.304/1.770/1.523 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 434 LT

TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.798 cc, i4, 98 PS/142 Nm, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 95 PS/185 Nm, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ e-CVT, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.362/1.832/1.558 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 388 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
PEUGEOT 131 PS @ 3.750 rpm, 300 Nm @ 1.750 rpm
TOYOTA 140 PS, 185 Nm

ΒΑΡΟΣ
PEUGEOT 1.345 kg
TOYOTA 1.430 kg

0-100 km/h
PEUGEOT 9,9”
TOYOTA 9,9”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
PEUGEOT TEST 7,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,0 WLTP)
TOYOTA TEST 6,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (4,8 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
PEUGEOT 195 km/h
TOYOTA 170 km/h

CO2
PEUGEOT 131 gr/km
TOYOTA 103-111 gr/km

ΤΙΜΗ
PEUGEOT: ΑΠΟ 27.200 ευρώ
TOYOTA: ΑΠΟ 29.300 ευρώ