Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η αυτόνομη οδήγηση αργεί στο ραντεβού της

Ελλάδα 0:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η αυτόνομη οδήγηση αργεί στο ραντεβού της

ΝΕΑ

Η αυτόνομη οδήγηση αργεί στο ραντεβού της

ΝΕΑ

Η μετάβαση από τα σημερινά επίπεδα αυτονομίας σε κάποια ανώτερης τάξης είναι δύσκολη και πάρει πολύ χρόνο να εξελιχθεί.

Advertisement
Advertisement

Πολλά ακούγονται εδώ και αρκετά χρόνια για το θέμα των αυτοκινήτων με αυτόνομη οδήγηση, μα όπως φαίνεται, αντί να πλησιάζουμε προς την πλήρη αυτονομία, υπάρχουν και δεύτερες σκέψεις.

Ο όμιλος Renault κατευθύνει τις προσπάθειες για αυτόνομα οχήματα προς τα μικρά λεωφορεία αντί να επιδιώξει την αυτόνομη οδήγηση επιβατικών αυτοκινήτων επιπέδου 3, ανακοίνωσε ο επικεφαλής του τομέα τεχνολογίας του γκρουπ Gilles Le Borgne.

Η εταιρεία θα επικεντρωθεί σε μικρά λεωφορεία που θα λειτουργούν στο επίπεδο 4 σε συγκεκριμένες διαδρομές, αποφεύγοντας τις πολυπλοκότητες και τις υποχρεώσεις που σχετίζονται με την τεχνολογία επιπέδου 3.

Advertisement
Advertisement

Σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο τεχνικό κέντρο της Renault κοντά στο Παρίσι, ο Le Borgne περιέγραψε τη στρατηγική της Renault, δίνοντας έμφαση στην προσφορά ενός «βελτιωμένου επιπέδου 2», το οποίο περιλαμβάνει προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του οδηγού, όπως το adaptive cruise control και η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.

Ενώ το Level 2 plus ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του 90% των πελατών, η Renault βλέπει το Level 4 ως τη λύση για την αντιμετώπιση των αναγκών των δημόσιων μεταφορών.

Ο Le Borgne υπογράμμισε τη διάκριση μεταξύ του επιπέδου 3 και του επιπέδου 4, σημειώνοντας ότι στο επίπεδο 3, τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι οδηγοί μοιράζονται την ευθύνη σε περίπτωση σύγκρουσης.

Advertisement

Η παραμονή στη σφαίρα του επιπέδου 2 διασφαλίζει ότι η Renault παραμένει στην προσιτή και ασφαλή πλευρά της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.

Η συνεργασία της Renault με την κινεζική startup WeRide επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτόνομων μικρών λεωφορείων, αξιοποιώντας την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της WeRide και τις πλατφόρμες van της Renault.

Advertisement

Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πωλήσεις αυτών των minibus μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αξιοποιώντας τις αλλαγές που θα γίνουν σε επίπεδο νομοθεσίας για τα αυτόνομα λεωφορεία σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία.

Ο Jean-Francois Salessy, αντιπρόεδρος προηγμένης μηχανικής οχημάτων του ομίλου Renault, υπογράμμισε την καταλληλότητα της αυτονομίας επιπέδου 4 για οχήματα δημόσιων μεταφορών, ιδίως για λεωφορεία 20 έως 30 επιβατών που μπορούν να λειτουργούν σε προκαθορισμένες διαδρομές χωρίς την ανάγκη οδηγών ή χειροκίνητου ελέγχου.

Αρχικά, η Renault θα κατασκευάσει τα αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία στην πλατφόρμα μεγάλων φορτηγών Renault Master, ενώ μελλοντικά σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που αναπτύχθηκε από κοινού με τη Volvo AB στο πλαίσιο της κοινοπραξίας Flexis.

Advertisement