Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών;

Ελλάδα 8:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Οι εταιρείες ανακοινώνουν τη μέση τυποποιημένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους και προσπαθούν να πείσουν ότι είναι εφικτή. Όμως, είναι αλήθεια όσα δηλώνουν;

Advertisement
Advertisement

Ως γνωστόν, ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς των υποψήφιων αγοραστών ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου είναι η αυτονομία κίνησής του, η απόσταση που μπορεί να καλύψει μέχρι την αναγκαστική φόρτισή του.

Εντός πόλης, το σχετικό άγχος είναι μικρότερο καθώς, πλέον, υπάρχει ικανός αριθμός δημόσιων φορτιστών. Όμως, όταν πρόκειται για ένα ταξίδι, η αγωνία παραμένει.

Οι εταιρείες φροντίζουν να αυξάνουν την αυτονομία των αυτοκινήτων τους χρόνο με τον χρόνο και ανακοινώνουν τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους.

Advertisement
Advertisement

Όμως, ο προβληματισμός παραμένει: Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των οχημάτων τους σε κανονικές συνθήκες κίνησης και σε συνάρτηση με την εξωτερική θερμοκρασία;

Μια επικαιροποιημένη απάντηση θέλησαν να δώσουν τα μέλη του αμερικανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού Consumer Reports.

Advertisement

Συγκέντρωσαν 22 από τα δημοφιλέστερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα διάφορων εταιρειών τα οποία διατίθενται στις ΗΠΑ και αποφάσισαν να τα δοκιμάσουν ταυτόχρονα σε πραγματικές συνθήκες ταξιδεύοντας μόνο σε αυτοκινητόδρομο.

Αυτό που θέλησαν να κάνουν είναι να διαπιστώσουν κατά πόσο η τυποποιημένη αυτονομία που ανακοινώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σύμφωνα με το αμερικανικό Πρωτόκολλο «EPA» -το οποίο έχει θεσπίσει η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ («USA Environmental Protection Agency»)- αντιστοιχεί στην πράξη.

Advertisement

Ως γνωστόν, η ιδιαιτερότητα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων είναι πως στην πόλη έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, συγκριτικά, επειδή η ταχύτητα κίνησης είναι σχετικά μικρή και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί συχνά.

Όμως, στο ταξίδι τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά. Η ταχύτητα είναι διαρκώς αυξημένη και ο οδηγός πατά συνεχώς το δεξί πεντάλ, χωρίς να επιβραδύνει.

Advertisement

Η διαδικασία
Οι άνθρωποι του Consumer Reports πήραν αυτοκίνητα τα οποία ήταν ελαφρώς μεταχειρισμένα, καθώς στο οδόμετρό τους είχαν από περίπου 3.200 χλμ. έως περίπου 24.100 χλμ. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια των δοκιμών κυμάνθηκε μεταξύ 21 βαθμών Κελσίου και 32 βαθμών Κελσίου.

Η θερμοκρασία του συστήματος κλιματισμού ήταν ρυθμισμένη στους 22 βαθμούς Κελσίου σε όλα τα αυτοκίνητα και η πίεση των ελαστικών αυτή που προτείνει ο κάθε κατασκευαστής.

Τα αποτελέσματα
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν τα στελέχη του οργανισμού, τα αποτελέσματα είχαν εκπλήξεις. Συγκεκριμένα, τα μοντέλα της BMW, της Mercedes-Benz, της Ford και της Kia κάλυψαν μεγαλύτερη απόσταση στον αυτοκινητόδρομο από την τυποποιημένη (κατά «EPA») από αυτή που ανακοινώνουν οι εταιρείες.

Αντιθέτως, τα μοντέλα της Lucid Air, της Tesla και της Lexus διάνυσαν μικρότερη απόσταση από την ανακοινωθείσα τυποποιημένη (κατά «EPA»).

Συγκεκριμένα, η Mercedes-EQ EQE 350 4Matic κάλυψε 534 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση των μπαταριών της μέχρι την αποφόρτισή τους. Αυτό σημαίνει ότι κινήθηκε για 116 χλμ. περισσότερα από την τυποποιημένη απόσταση (κατά «EPA») που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία.

Αντιστοίχως, η MercedesEQ EQE SUV 350 4Matic κινήθηκε για 455 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση, δηλαδή κατά 50 χλμ. περισσότερα από αυτή που ανακοινώνει γι’ αυτή (κατά «EPA»).

Η BMW i4 M50 κάλυψε 512 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση μέχρι την ακινητοποίησή της, μια απόσταση οποία είναι μεγαλύτερη κατά 76 χλμ. από την τυποποιημένη (κατά «EPA»).

Αντιστοίχως, η BMW iX xDrive50 διάνυσε 595 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση, απόσταση αυξημένη κατά 74 χλμ. από την ανακοινωθείσα (κατά «EPA»).

Ακόμα μία ευχάριστη έκπληξη για τους ανθρώπους του αμερικανικού οργανισμού ήταν επίσης άλλα τέσσερα οχήματα.

Το ένα αφορά στο Ford Mustang MachE AWD Extended Range το οποίο κατά τη διάρκεια της δοκιμής κάλυψε 481 χλμ., δηλαδή μεγαλύτερη κατά 47 χλμ. από την τυποποιημένη τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία (κατά «EPA»).

Το δεύτερο, αφορά στο Rivian R1T που κάλυψε απόσταση αυξημένη κατά 32 χλμ. συγκριτικά με την τυποποιημένη (κατά «EPA»).

Το τρίτο ήταν το Volkswagen ID.4 Pro S 5 το οποίο -στην πράξη- ξεπέρασε κατά σχεδόν 21 χλμ. την τυποποιημένη αυτονομία του (κατά «EPA») και το τέταρτο ήταν το τετρακίνητο Hyundai Ioniq 5 το οποίο την ξεπέρασε κατά σχεδόν 18 χλμ. (κατά «EPA»).

Στον αντίποδα
Στη συγκεκριμένη δοκιμή -σε πραγματικές συνθήκες- φανερώθηκαν και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που διατίθενται στις ΗΠΑ και τα οποία έχουν μικρότερη χρήσιμη αυτονομία από την τυποποιημένη που ανακοινώνουν οι εταιρείες (κατά «EPA»).

Έτσι, το Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range κάλυψε 434 χλμ., απόσταση η οποία ήταν κατά 80 χλμ. μικρότερη από την τυποποιημένη (κατά «EPA»).

Επίσης, το ίδιο συνέβη και με το Lucid Air Touring το οποίο με μια πλήρη φόρτιση κινήθηκε σε απόσταση μικρότερη κατά 64 χλμ. από την τυποποιημένη (κατά «EPA»).

Η συγκεκριμένη δοκιμή αξιολόγησης της πραγματικής απόστασης που μπορεί να διανύσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο έδειξε ότι και το Tesla Model S Long Range κάλυψε μια διαδρομή η οποία ήταν κατά 63 χλμ. μικρότερη από την τυποποιημένη (κατά «EPA»).

Τέλος, το τεστ του αμερικανικού οργανισμού Consumer Reports απέδειξε ότι και το Lexus RZ 450e Premium κάλυψε 29 χλμ. λιγότερα από αυτά που ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία (κατά «EPA»).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί τα ηλεκτρικά «τα παίζουν» τον χειμώνα;
Τι κρύβει η Tesla με την αυτονομία των μοντέλων της;
Εκτόξευση των ηλεκτρικών για το 2024!