Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτονομία ηλεκτρικών: Αλήθειες και ψέματα

Ελλάδα 10:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτονομία ηλεκτρικών: Αλήθειες και ψέματα

ΝΕΑ

Αυτονομία ηλεκτρικών: Αλήθειες και ψέματα

ΝΕΑ

Μία μεγάλη δοκιμή που έγινε σε πραγματικές συνθήκες στην Ιταλία αποκαλύπτει την πραγματική κατάσταση που ισχύει με τις τιμές αυτονομίας που ανακοινώνουν οι εταιρίες.

Advertisement
Advertisement

Με την έλευση της ηλεκτροκίνησης μία νέα λέξη μπήκε στην καθημερινότητά μας. Και ένα νέο άγχος, εκείνο της αυτονομίας. Το πόσο δηλαδή διαρκεί η φόρτιση της μπαταρίας του εκάστοτε αυτοκινήτου και πόσα χιλιόμετρα διαδρομής μπορεί να κάνει.

Οι εταιρίες ανακοινώνουν έναν αριθμό με βάση το πρότυπο WLTP το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ αισιόδοξο. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική για όλα τα ηλεκτρικά και αυτό κλήθηκε να αποδείξει μία μεγάλη δοκιμή που έγινε από την ιστοσελίδα InsideEV στην Ιταλία.

Οι δημοσιογράφοι συγκέντρωσαν δέκα αυτοκίνητα από μία μεγάλη γκάμα κατασκευαστών και τεχνικών χαρακτηριστικών. Συγκεκριμένα συμμετείχαν τα εξής αυτοκίνητα: Ways U5, BMW i7, Kia Niro EV, Mercedes EQE, MG 4, Polestar 2, Renault Megane E-Tech, Skoda Enyaq Coupe, Smart #1 και Volkswagen ID.Buzz.

Advertisement
Advertisement

Η δοκιμή έγινε σε μία κυκλική διαδρομή περίπου 90 χιλιομέτρων γύρω από την Ρώμη, σε αυτοκινητόδρομο αλλά και πολλή κίνηση. Ο κλιματισμός ήταν στους 22 βαθμούς, τα αυτοκίνητα κινήθηκαν το ένα πίσω από το άλλο, και είχαν μέσα μόνο τον οδηγό τους.

Το τεστ του κάθε ενός αυτοκινήτου έληγε όταν ο δείκτης υπολοίπου μπαταρίας ήταν στο 5% ώστε να φθάσουν μέχρι το πλησιέστερο σημείο φόρτισης.

Advertisement

Τα αποτελέσματα έδειξαν κάτι που ήταν αναμενόμενο, ότι τα αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη μπαταρία είχαν και την μεγαλύτερη αυτονομία. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η BMW i7 με 435 χιλιόμετρα και στην δεύτερη η Mercedes EQE με 423 χιλιόμετρα.

Μοντέλο Αυτονομία
(100%-5%)
Γύροι διαδρομής Εργοστασιακή αυτονομία WLTP Διαφορά % WLTP Χωρητικότητα μπαταρίας
BMW i7 436 km 6.4 625 km -27% 101.7 kWh
Mercedes EQE 423 km 6.2 639 km -30% 90.6 kWh
Polestar 2 395 km 5.8 551 km -24% 75 kWh
Skoda Enyaq Coupé RS 368 km 5.4 505 km -23% 77 kWh
MG 4 357 km 5.2 450 km -16% 61.7 kWh
Kia Niro EV
347 km 5.1 463 km -21% 64.8 kWh
Smart #1 328 km 4.8 440 km -22% 64 kWh
Volkswagen ID.Buzz 300 km 4.4 423 km -25% 77 kWh
Renault Megane E-Tech 295 km 4.3 450 km -31% 55 kWh
Aiways U5 289 km 4.2 410 km -26% 60 kWh

Αυτό που είναι ενδιαφέρον στον παραπάνω πίνακα είναι ότι όλα τα αυτοκίνητα παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις από τις εργοστασιακές τιμές αυτονομίας. Το ποσοστό τους όπως φαίνεται είναι έως και 30% πιο κάτω από την επίσημη τιμή που δηλώνει η κάθε εταιρία.

Advertisement

Μεγαλύτερη αξία έχει ο πίνακας με την πραγματική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ο οποίος δείχνει και τις δυνατότητες του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου. Παράγοντας όμως που επηρεάζεται και από άλλα στοιχεία όπως το βάρος και η αεροδυναμική σχεδίαση.

Μοντέλο Κατανάλωση Ισχύς Βάρος Χωρητικότητα μπαταρίας
MG 4 16.4 kWh/100 km 204 PS 1,685 kg 61.7 kWh
Renault Megane E-Tech 17.7 kWh/100 km 218 PS 1,636 kg 55 kWh
Kia Niro EV
17.8 kWh/100 km 204 PS 1,682 kg 64.8 kWh
Polestar 2  18 kWh/100 km 231 PS 1,994 kg 75 kWh
Smart #1 18.5 kWh/100 km 272 PS 1,788 kg 64 kWh
Aiways U5 19.7 kWh/100 km 204 PS 1,770 kg 60 kWh
Skoda Enyaq Coupé RS 19.9 kWh/100 km 299 PS 2,178 kg 77 kWh
Mercedes EQE 20.4 kWh/100 km 292 PS 2,310 kg 90.6 kWh
BMW i7 22.2 kWh/100 km 544 PS 2,640 kg 101.7 kWh
Volkswagen ID.Buzz 24.4 kWh/100 km 204 PS 2,402 kg 77 kWh

Σε κάθε περίπτωση, η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες (θερμοκρασία περιβάλλοντος, συνθήκες κίνησης, οδηγική συμπεριφορά κ.ά.). Η δοκιμή αυτή όμως μας δίνει μία εικόνα για το πόσο πολύ απέχουν οι τιμές των εργοστασίων από την πραγματικότητα.

Πηγή: InsideEV

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το απόλυτο e-bike με την απεριόριστη αυτονομία
Πολυτεχνείο: Έτσι λύνεται το θέμα της αυτονομίας!
Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών με το κρύο; Δείτε παραδείγματα