Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW M2

Ελλάδα 4:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BMW M2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW M2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Νομιμοποιεί την αλητεία, παραπέμπει ευθέως σε τεκμηριωμένη δήλωση αποσταθεροποίησης του δημόσιου βίου. Η τελευταία σελίδα στο ρομαντικό ημερολόγιο του μελλοντικού ιστορικού με τίτλο: «Real Car»…

Advertisement
Advertisement

Ο Νίκος είναι ένα brutal 12χρονο αγόρι που έχει προκαλέσει ουκ ολίγες φορές τον πειθαρχικό έλεγχο του σχολείου του. Αυτή τη φορά κάθεται αποκαμωμένος στο γωνιακό παγκάκι στο συνοικιακό πάρκο όπου «μεσουρανούν» καθημερινά παιδιά ηλικίας 3 έως 18 ετών.

Τον βλέπω πρώτη φορά να κλαίει με κατεβασμένο το κεφάλι και με τη λύπη ζωγραφισμένη διάχυτη στο πρόσωπό του. Μεσολαβούν ελάχιστα λεπτά μέχρις ότου ο ψηλός ντελικάτος -και φίλος μου- πατέρας του να με πλησιάσει αθόρυβα για να μου ψιθυρίσει: «Μπορείς σε παρακαλώ να τον κάνεις μια μικρή βόλτα το τετράγωνο με τη M2; Τον βλέπεις…».

Αυτά προκαλεί η νέα M2. Λαϊκό προσκύνημα ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Ειδικά σε αυτό το εκθαμβωτικό γαλάζιο χρώμα ξεσηκώνει θύελλες στο πέρασμά της, ή ακόμη και παρκαρισμένη. Μοιάζει, από τις πολλές δαχτυλιές στο μυώδες κορμί της, με εκκλησιαστική εικόνα που θαμπώνει από το προσκύνημα των πολυάριθμων πιστών. Δεν ξέρω τι λένε οι αντιρρησίες για τις ακμές της νέας γενιάς, προσωπικά τάσσομαι ολοκληρωτικά με τις επιλογές των σχεδιαστών σε αυτό το κομψοτέχνημα με τροχούς (τεράστιους γαρ, 19” εμπρός, 20” πίσω).

Advertisement
Advertisement

Θα μπορούσα να την κοιτάζω για ώρες από οποιαδήποτε γωνία, έτσι δηλαδή όπως το έκαναν οι δεκάδες θιασώτες της, με τον έκδηλο θαυμασμό τους να ξεπερνά τις περισσότερες φορές τα εσκαμμένα. Τα πρησμένα φτερά στις πλευρές, το σβήσιμο της ουράς, τα αεροδυναμικά skirts εμπρός και πίσω, η carbon οροφή, όλα δείχνουν και είναι υπέροχα, παρέα με μπόλικο macho ύφος, αρρενωπότητα σε σημείο τοξικότητας και αυθάδη εξωστρέφεια.

Τα πάντα ωστόσο έχουν γνώμονα τη βέλτιστη αεροδυναμική, άσχετα εάν το αποτέλεσμα προκαλεί ρίγη συγκίνησης σε κάθε περίπτωση. Ακόμη και οι επικριτές της έντονης μπλε απόχρωσης παραδέχτηκαν το επιχείρημα της μοναδικότητας. Σαφώς και δεν πρόκειται ποτέ κανείς να μπερδέψει τη M2 με κάτι άλλο, κυρίως με τις πιο «σεμνές» αδελφές της.

Advertisement

Μετά από την αποθέωση της μόστρας έρχεται η ώρα των ουσιαστικών συμπερασμάτων. Αυτή εδώ, χωρίς υπερβολή, αποτελεί την καλύτερη Μ εκτέλεση από καταβολής τους. Βαριές κουβέντες. Να όμως που έπρεπε να περιμένουμε τα τέλη του 2023 προκειμένου να απομυθοποιηθούν οι προηγούμενες M μεμιάς. Και εξηγούμαι…

Advertisement

Απαλλαγμένη από τα παραπανίσια κιλά, τον επιπλέον όγκο και την τετρακίνηση των M3 και M4, η τελευταία M2 γράφει με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο τον οδηγικό παράδεισο που θα βιώσει ο μυημένος σφίγγοντας τις παλάμες του στο πανάκριβο δέρμα της χοντρής στεφάνης του τιμονιού-διαβήτη.

Χωμένος στο πολεμικό μπάκετ κάθισμα (κατάλληλο και για επαγγελματική αγωνιστική χρήση), το οποίο τιμωρεί τους πιο εύσωμους, ανακαλύπτεις τον κρυμμένο τεχνολογικό θησαυρό με τον οποίο μπόλιασαν οι τεχνικοί του τμήματος M το μικρότερο δημιούργημά τους.

Advertisement

Ο εκτεταμένος βαθμός παραμετροποίησης μέσω των ηλεκτρονικών προγραμμάτων που αφορούν τον κινητήρα, την ανάρτηση, το αυτόματο 8άρι κιβώτιο M Steptronic (με Drivelogic) και κυρίως τον βαθμό παρεμβατικότητας ή καλύτερα ελευθερίας των συστημάτων ευστάθειας με τα αμέτρητα αρκτικόλεξα σηματοδοτούν το πόσο θα φέρεις στα μέτρα σου τη M2.

Για την ακρίβεια, τη «φοράς» και εκτοξεύεσαι στον κόσμο των αισθήσεων, με μόνες έγνοιες να βρεθεί ανοιχτός δρόμος και να μπορέσεις να τιθασεύσεις τις ορμές σου.

Ο όρος «αυτοσυγκράτηση» είναι ασύμβατος με την ιδιοσυγκρασία της Μ2. Εξιτάρει τα οδηγικά πάθη με το που επιλέξεις τα προγράμματα Sport Plus, M1 και Track. Σε βάζει αυτόματα στη διαδικασία να ξυπνήσεις τον άλλο σου, άγνωστο, εαυτό, εκείνον που αντανακλά τα άγρια ένστικτα στην κοινωνική συμπεριφορά, ακόμη και στην επιβίωση.

Είτε πηγαίνεις σαν μανιακός με 261 km/h στον αυτοκινητόδρομο ευχόμενος να μη δεις να αναβοσβήνει ο φάρος της Τροχαίας, είτε λυσσομανάς στα στροφιλίκια της Παύλιανης χωρίς αύριο περνώντας με ταχύτητες WRC, η M2 σου κάνει χωρίς ίχνος συστολής όλα τα χατίρια. Μια ανεξάντλητη πηγή μηχανικής πρόσφυσης.

Με μόνιμη συνοδεία την εντεταλμένη ακουστική του εκρηκτικού δις υπερτροφοδοτούμενου 6κύλινδρου σε σειρά βενζινοκινητήρα που ανασταίνει νεκρούς (εννοείται και της εξάτμισης), και αρωγό το κιβώτιο-πυροβόλο, η «μπέμπα» διαστέλλει τις αισθήσεις σου με έναν τρόπο μαγικό.

Εκκινεί σαν τον Βελζεβούλ με το πόδι στο πάτωμα, εν συνεχεία σε θέλει σε εγρήγορση προκειμένου να προλάβεις να χρησιμοποιήσεις το δεξί paddle (από ανθρακόνημα) που ανεβάζει σχέσεις στο κιβώτιο (εάν επιλέξεις τη χειροκίνητη λειτουργία), προτού το μοτέρ βυθιστεί στον κόφτη των 7.200 rpm. Ο ρυθμός είναι ήδη απαγορευτικός για τα εγκόσμια τριγύρω, παρ’ όλα αυτά εσύ συνεχίζεις να αναζητάς τα όρια σου, γιατί εν τέλει τα δικά της αποδεικνύονται άπιαστα.

Η Μ2 (460 PS και 550 Nm αποκλειστικά στον πίσω άξονα) καταπίνει τα «εσάκια» που διαγράφει ο δρόμος με χαρακτηριστική ευκολία, προτάσσοντας αστείρευτη πρόσφυση, άμεσο turn in και κατευθυντικότητα για σεμινάριο (τα μετατρόχια είναι ίδια με της Μ4). Στις κλειστές φουρκέτες με τα ηλεκτρονικά της στον πάγκο, σου δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνεις τη θέα από το πλαϊνό παράθυρο.

Τα ικανά Michelin Pilot Sport 4 S ελαστικά της υπερθερμαίνονται όσο εσύ καταγράφεις τις επιδόσεις σου στο Drift Analyser. Με μαέστρο το δεξί πόδι υποδεικνύεις τον ρυθμό και καθορίζεις τη γωνία της ουράς η οποία υπακούει στις εντολές – είτε αυτές είναι σωστές είτε είναι λάθος.

Το άψογο ζύγισμα μεταξύ των δύο αξόνων (50:50), η γρήγορη κρεμαγέρα του τιμονιού και το εξελιγμένο M Traction Control 10 σταδίων, σε συνδυασμό με το ενεργό διαφορικό M, δημιουργούν ένα εκρηκτικό σύνολο που γεννά διαρκώς νέες προκλήσεις. Η Adaptive Μ ανάρτηση καταπίνει κάθε ανωμαλία ή… χάσιμο, ενώ σου επιτρέπει να περάσεις αέρα με την αυτοπεποίθηση στον Θεό από κάθε απαιτητική χάραξη που σου επιφυλάσσει το οδόστρωμα. Τέλος, πάντων.

Δεν θέλεις να υπάρχει επίλογος στην έντονη σχέση που ανέπτυξες μαζί της. Κατεβαίνεις ιδρωμένος με μια τεράστια ανακούφιση από το luxury εσωτερικό. Θυμίζει, όχι είναι, αυθεντική BMW παλαιάς κοπής φτιαγμένη με σύγχρονα υλικά. Η Μ2 ξεφεύγει κατά πολύ από τη στενή έννοια της σπορ κουπέ προσέγγισης, φλερτάροντας με τη γοητεία, τις ακαριαίες αντιδράσεις, τη μοναδικότητα και τις δεξιότητες ενός compact supercar. Εμείς πάντως θα πουλούσαμε την ψυχή μας στον διάβολο γι’  αυτό το διεγερτικό σιέλ τετράτροχο – χάπι ψυχικής ανάτασης, για να μην το πω αλλιώς…

KEY TECH – BMW M2

Βασίζεται στην άκαμπτη πλατφόρμα Cluster Architecture της BMW. O 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας υιοθετεί δύο στροβιλοσυμπιεστές mono-scroll, σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση που φτάνει τα 350 bar, Valvetronic, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αλλά και Double-Vanos. Το σύστημα ψύξης και λίπανσης είναι αγωνιστικών προδιαγραφών, το κάρτερ διαθέτει δύο θαλάμους και μια δεύτερη είσοδο αναρρόφησης προκειμένου η αντλία λαδιού που ελέγχεται μέσω εγκεφάλου να εργάζεται αξιόπιστα υπό ακραίες συνθήκες.

Το πίσω μπλοκέ διαφορικό Active M Differential προσφέρει μεταβλητό ποσοστό εμπλοκής που φτάνει μέχρι και το 100% ούτως ώστε να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση στους πίσω τροχούς. Ταυτόχρονα, βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε διαφορετικές επιφάνειες ανάμεσα στον αριστερό και τον δεξί πίσω τροχό και βελτιώνει τη μεταφορά ισχύος κατά την έντονη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Το M Traction Control διαθέτει δέκα επιλογές διαβάθμισης, η πρώτη από τις οποίες αφορά την πλήρη απενεργοποίηση, ενώ η δέκατη αποτελεί την πλέον παρεμβατική.

Τα ισχυρά φρένα M Compound αποτελούνται από 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα πίσω. Η προσαρμοζόμενη (Adaptive M) ανάρτηση διαθέτει άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων εμπρός και πέντε συνδέσμων πίσω, ενώ η κινηματική της είναι ειδικά μελετημένη από τους ειδήμονες του «Μ Division». Ο ενεργός έλεγχος των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ αφορά στη συμπίεση, στην επαναφορά, αλλά και στην έκτασή τους.

Το σύστημα διεύθυνσης Μ Servotronic διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Το BMW Curved Display διαθέτει shift lights, ρυθμίσεις Road, Sport και Track. Υπάρχουν επίσης και τα πολύτιμα για την περίσταση πληροφοριακά συστήματα M Drift Analyser και M Laptimer. Τέλος, τα προαιρετικά καθίσματα M Carbon bucket χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία του μαξιλαριού και της πλάτης εξοικονομώντας σχεδόν 10,8 kg από το βάρος του αυτοκινήτου.

TECH – BMW M2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.993 cc, i6, M TWIN POWER TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, 460 PS @ 6.250 rpm, 550 Nm @ 2.650-5.870 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ (M STEPTRONIC)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΔΙΠΛΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ (E) / ΠΕΝΤΕ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 4,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 (285 με M Driver Package) km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 12-20 (εργοστασιακή WLTP 9,7) lt/100 km
CO2: 219 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.580/1.887/1.403 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.747 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.800 kg
ΤΙΜΗ: Από €96.097

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Opel Astra GSe
Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 PS
Δοκιμή: BMW XM