Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Lexus RZ 450e στη Γαλλία

Ελλάδα 15:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Lexus RZ 450e στη Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Lexus RZ 450e στη Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

H Lexus μετά από την πολύχρονη εμπλοκή της στα υβριδικά συστήματα, έφτασε η ώρα να δοκιμάσει τις δυνατότητές της και στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Το ολοκαίνουργιο RZ 450e έχει τον λόγο…

Advertisement
Advertisement

Ακόμη και η αυτοκινητική υπερβολή δύναται να μπει σε καλούπια αλλάζοντας κατεύθυνση, στρέφοντας την περίσσια ενέργειά της στο λογαριασμό του οικολογικού γίγνεσθαι. Ας μαντέψουμε.

Στα χαρτιά αγνοεί τη μορφολογία του εδάφους, τάσσεται όμως ξεκάθαρα υπέρ του πολιτισμού και δεν διστάζει να το επιδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο. Στη νέα εποχή, οδηγεί τα όρια λεπτής διαγωγής ακόμη μακρύτερα.

Ένα upper class όχημα όπως αυτό, μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως το μεταφυσικό σενάριο των σύγχρονων οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Η Lexus ενσωμάτωσε έξυπνα τα συστατικά μιας πολυτελούς limo στο σωματότυπο ενός crossover, χωρίς μάλιστα να αγνοεί το πρόβλημα του πλανήτη.

Advertisement
Advertisement

To νέο όπλο στη φαρέτρα της αποκαλείται RZ 450e και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα e-TNGA. Αλήθεια είναι πως η πρώτη προσπάθεια της Lexus συνοδεύεται από μεγάλο σχεδιαστικό ενδιαφέρον και μπόλικη τεχνολογία, όπως ακριβώς αναμενόταν.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Lexus με μεταξόνιο 2,850 μέτρα, μήκος 4,805 μέτρα, πλάτος 1,895 μέτρα και ύψος 1,635 μέτρα, είναι ελαφρώς μακρύτερο από το υβριδικό Lexus NX των 4,66 μέτρων, ενώ η αιχμηρή του σχεδίαση κυριολεκτικά μαγνητίζει το μάτι με… το καλημέρα.

Advertisement

Επιθετικό σχεδιαστικά προβάλλει έναν αθλητικό χαρακτήρα με το που το αντικρίσεις. Εμπρός εδρεύει μια επιβλητική ερμητικά κλειστή μάσκα, πλαισιωμένη από δυναμικούς προβολείς τα οποία ενσωματώνουν τα λεπτά φώτα ημέρας. Το αποτέλεσμα κρίνεται όντως επιτυχημένο.

Advertisement

Οι κάθετες εισαγωγές αέρα ακροβολίζονται στο ρύγχος και συνδράμουν στην ψύξη των φρένων, και στο κάτω μέρος συναντάται μια προστατευτική ποδιά, η οποία υποδηλώνει εκτός των άλλων τον εκδρομικό χαρακτήρα του αποκλειστικά ηλεκτρικού Lexus. Πίσω, η οριζόντια κόκκινη LED γραμμή ξεκινά από το ένα φωτιστικό σώμα και καταλήγει στο άλλο, κάνοντας το 450e άκρως κομψό και σύγχρονο.

Με το εσωτερικό αντίστοιχα να δείχνει το ίδιο hi-tech, με το τιμόνι Yoke -σε κάποιες εκδόσεις εξοπλισμού- να παραπέμπει απευθείας σε F1. Πιστή στο καθήκον της, η Lexus έφτιαξε ένα αυτοκίνητο που δεν παρεκκλίνει από τις θεμελιώδεις αρχές της, που διέπονται από υψηλή ποιότητα, συναρμογή και εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης.

Η ενίσχυση της δομής του αυτοκινήτου αυξάνει το βάρος, το οποίο με τη σειρά του έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση ενέργειας και στη δυναμική απόδοση. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, η Lexus χρησιμοποίησε υλικά και μεθόδους για να μειώσει το βάρος του πλαισίου, συμβάλλοντας στη διατήρηση της αυτονομίας χωρίς να διακυβεύεται η ακαμψία του αμαξώματος.

Advertisement

Δόθηκε προτεραιότητα στη μείωση της μάζας των εξαρτημάτων που βρίσκονται ψηλότερα στο όχημα, προκειμένου να διατηρηθεί το χαμηλό κέντρο βάρους και να καταστέλλεται η όποια μεταφορά βάρους του αμαξώματος στις στροφές.

Για παράδειγμα, ο ελαφρύς χάλυβας 1470 MPa χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της οροφής όπως και της εμπρός αλλά και της κεντρικής κολόνας. Το καπό είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο ενώ οι θόλοι και το πλαίσιο της πίσω πόρτας είναι ελαφριά, χάρη στη χυτή ρητίνη που χρησιμοποιεί λιγότερο υλικό, αλλά διατηρεί τα χαμηλά επίπεδα βάρους και την υψηλή στιβαρότητα.

Την κίνηση του αμιγώς ηλεκτρικού RZ 450e, αναλαμβάνει το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 με την έξυπνη διαχείριση της ροπής ανάμεσα στους δυο άξονες ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 150 kW εμπρός και 80 kW πίσω (ένας σε κάθε άξονα) υπόσχονται εξαιρετική οδική συμπεριφορά και δυνατότητες εκτός δρόμου, με συνδυαστική απόδοση 312 ίππων και 435 Nm ροπής. Ισχύς που είναι ικανή προκειμένου τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα.

Το RZ 450e με μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh προσφέρει αυτονομία της τάξης των 406 χιλιομέτρων, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση για το ολοκαίνουριο SUV της Lexus είναι ιδιαίτερα χαμηλή, αφού προσδιορίζεται από 16,8 έως 18,7 kWh/100 χλμ., σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα μέτρησης του WLTP.

Η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη εξ ολοκλήρου κάτω από το δάπεδο της καμπίνας και αποτελεί δομικό μέρος του πλαισίου. Αυτό συμβάλλει στην ακαμψία του οχήματος και στο χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ το λεπτό προφίλ της μονάδας σημαίνει επίσης πως δεν κλέβει πολύτιμο χώρο από την καμπίνα ή τον χώρο αποσκευών. Η μπαταρία εμπεριέχεται σε μια ενισχυμένη κατασκευή για την προστασία της σε περίπτωση επαφής με το οδόστρωμα ή σύγκρουσης.

Η μονάδα περιλαμβάνει 96 κυψέλες με συνολική χωρητικότητα 71,4 kWh. Η ανθεκτικότητα και η αξιοπιστία της αντικατοπτρίζονται στο γεγονός πως η Lexus εγγυάται ότι η μπαταρία θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητας της μετά από 10 έτη. Ωστόσο, η Lexus είναι πεπεισμένη, δεδομένης της μακρόχρονης εμπειρίας της στις τεχνολογίες μπαταριών, ότι η πραγματική χωρητικότητας της θα προσεγγίζει τουλάχιστον το 90%.

Το RZ 450e είναι εξοπλισμένο με έναν συμπαγή και ελαφρύ φορτιστή 11 kW. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας όταν συνδέεται σε τριφασικό τροφοδοτικό διαρκεί περίπου 6,5 ώρες. Με χρήση μονοφασικής παροχής ο χρόνος είναι περίπου 10 ώρες. Συνδεδεμένο όμως σε σύστημα ταχείας φόρτισης DC, μπορεί να επιτευχθεί επαναφόρτιση του 80% σε περίπου 30 λεπτά της ώρας.

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Lexus Link, οι ιδιοκτήτες μπορούν να ορίσουν έναν χρόνο φόρτισης εκ των προτέρων για να κάνουν χρήση της ενέργειας εκτός αιχμής και μπορούν να προγραμματίσουν ένα επαναλαμβανόμενο πρόγραμμα φόρτισης για μεγαλύτερη ευκολία.

Στους δρόμους της Προβηγκίας …

…με το νέο Lexus RZ 450e έχεις την αίσθηση ότι κινείται πάνω σε ένα μεταξένιο στρώμα το οποίο παρεμβάλλεται ανάμεσα στο δρόμο και στην καμπίνα των επιβατών. Η άνεση αποτελεί όλη την ουσία, σε σημείο που είναι σε θέση αυτή τη φορά να μπει για τα καλά στη μύτη του γερμανικού (υπερόπτη) ανταγωνισμού. Η Lexus δείχνει οτι μπορεί. Το μέλλον θα δείξει όμως αν θα τα καταφέρει.
Θετική εντύπωση προκαλούν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο θάλαμο επιβατών κατά την κίνηση του, δείγμα ενός μελλοντικού πολιτισμού.

Η κύλιση του εξαργυρώνει στο έπακρο την εκλεπτυσμένη φυσιογνωμία του. Πέρα όμως από τη δεδομένα εξαιρετική άνεση υπάρχει και το σκέλος των δυναμικών χαρακτηριστικών. Έχουμε και λέμε. Στιβαρό πλαίσιο, φαρδιά μετατρόχια, μεγάλο μεταξόνιο καθώς και αναθεωρημένες αναρτήσεις στους δυο άξονες, δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σύνολο. Αναδύει μια συμπαγή αίσθηση ενώ μπορεί να ταξιδεύει παραπέμποντας σε λιμουζίνα κύρους και λιγότερο σε crossover.

Αναμφισβήτητα, η μεγάλη πείρα και τεχνογνωσία της Lexus στην υβριδική τεχνολογία αλλά και η τεράστια τεχνολογική ομπρέλα της Toyota, αποτελούν σίγουρα εγγύηση για την επόμενη ηλεκτρική ημέρα της εταιρίας, η οποία ατενίζει το μέλλον με μεγάλη σιγουριά και αποφασιστικότητα.

Με τιμόνι Playstation από το ’25

Και αν η Lexus δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να βάλει ένα ηλεκτροκίνητο αιφνιδιαστικό… γκολ στον ανταγωνισμό το κάνει με το τιμόνι- playstation που είχαμε στα χέρια μας στην Προβηγκία.
Το έκανε τουλάχιστον στα SUV γιατί η Tesla την πρόλαβε εν μέρη. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα μετάδοσης με τίτλο One motion Grip Steer-by-Wire το οποίο δεν έχει σχέση ότι ξέραμε μέχρι σήμερα… Με λίγα και απλά λόγια πρόκειται για ένα σύστημα αμεσότατης μετάδοσης χωρίς μηχανικούς συνδέσμους, αλλά με ηλεκτρονικά σήματα  και ηλεκτρικά καλώδια.
Στο δρόμο απλά είναι εκπληκτικό, αφού κάνει τις κινήσεις να γίνονται με πολύ απλές ενέργειες, και αυτό χωρίς ταλαντώσεις στο τιμόνι σε όσο και ανώμαλο οδόστρωμα και αν κινείσαι…

Βέβαια θέλει εξοικείωση (όπως κάθε τι καινούργιο που μπαίνει στη ζωή μας) γιατί μπορεί να αποδειχτεί ακόμα και επικίνδυνο στην αρχή…

Αυτό θα είναι διαθέσιμο από το 2025 στον έξτρα εξοπλισμό και θα κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ…

Τιμές

H ελληνική αντιπροσωπεία έχει ανακοινώσει την τιμή λανσαρίσματος που ξεκινά από τις 69.900 €. Με την επιδότηση (κρατική 8.000€ + 1.000€ με απόσυρση) η τιμή μειώνεται σημαντικά και πέφτει στις 60.900 €.

Περισσότερα για το νέο μοντέλο, όταν κυλήσει τους τροχούς του στη χώρα μας και το υποβάλλουμε σε εξαντλητική δοκιμή. Μέχρι τότε μείνετε συντονισμένοι στο newsauto.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H τιμή πώλησης του Lexus RZ 450e στην Ελλάδα
Lexus RZ 450e: Το ηλεκτρικό μέλλον…σήμερα!
Ένας Έλληνας στο τιμόνι της Lexus Ευρώπης