Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Γαλλίας: Η Ferrari κερδίζει την πρώτη μάχη (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Στο Paul Ricard η Ferrari έκανε τα πάντα για να βοηθήσει τον Charles Leclerc στην μάχη των κατατακτήριων. Το αποτέλεσμα δικαίωσε την Scuderia με τον Charles να κατακτά την 7η φετινή του pole χάρη και στην πολύτιμη βοήθεια του Carlos Sainz. Όμως, η νίκη δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.

Ο συνδυασμός Verstappen-Red Bull είχε αναδειχθεί σε φόβητρο μετά το FP3. Δεν ήταν μόνο ο καλύτερος ρυθμός που είχε η RB18 στα μεγάλα stints με soft ή με  medium. Ο Verstappen έμοιαζε να έχει βρεθεί στο επίπεδο των Ferrari ακόμη και στον έναν γρήγορο γύρο. Κατά συνέπεια, η Ferrari δεν μπορούσε να θεωρήσει ως δεδομένη την pole για τον Leclerc. Έπρεπε να εξαντλήσει κάθε περιθώριο απόδοσης.

Το σχέδιο ήθελε τον Sainz να δίνει το slipstream του στον Leclerc από το τέλος της δεύτερης ευθείας Mistral μέχρι και την Beausset. Βλέπετε ο τομέας της τελικής ταχύτητας ήταν εκείνος στον οποίον η F1-75 υστερούσε -και πάλι- εμφανώς της RB18. Με τον Sainz να… καθαρίζει τον δρόμο μπροστά από τον Leclerc, το μειονέκτημα αυτό περιορίστηκε σημαντικά.

Στην πρώτη προσπάθεια του Q3 ο Carlos ήταν λίγο μακριά αλλά και πάλι βοήθησε τον Charles να βρεθεί στην κορυφή. Για μόλις 8 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Την δεύτερη φορά, όμως, η χορογραφία των δύο Ferrari εκτελέστηκε άψογα. Η μεταξύ τους απόσταση πριν την Signes ήταν ιδανική και το χρονικό κέρδος για τον Leclerc άγγιξε τα 2 δέκατα. Η τελική του διαφορά από τον Verstappen μόλις που ξεπέρασε τα 3 δέκατα του δευτερολέπτου.

Δεν έχει πει την τελευταία της λέξη η Red Bull

Όπως εξελίχτηκε ο τελευταίος γύρος του Verstappen φαίνεται ότι ο Leclerc θα βρισκόταν στην pole έτσι κι αλλιώς, λόγω της επιλογής του Verstappen να πάρει λίγο περισσότερο φτερό στην εμπρός αεροτομή του μετά το Q2. Αυτό διατάραξε ελαφρώς την ισορροπία της RB18 με τον αριθμό 1. Κυρίως, στον πρώτο τομέα όπου μέχρι εκείνη τη στιγμή κυριαρχούσε. Εξακολούθησε, φυσικά, να είναι ταχύτερη της F1-75 στον δεύτερο τομέα παρά το ότι δεν είχε κάποιο slipstream να την βοηθάει.

Ο Ολλανδός μπορεί να ξεκινάει δεύτερος σήμερα, όμως, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να τον θεωρήσουμε αουτσάιντερ για το Grand Prix. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που αναμένεται να λειτουργήσουν υπέρ του Verstappen στον αγώνα. Αρχικά, η Red Bull έχει αποδείξει μέχρι στιγμής ότι διαχειρίζεται καλύτερα τις δύο πιο μαλακές γόμες της Pirelli από την Ferrari στην Γαλλία. Ιδίως τα εμπρός ελαστικά σε ένα front-limited σιρκουί όπως εκείνο της Γαλλίας. Αυτό θα του δώσει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στη χάραξη της στρατηγικής.

Επιπλέον, ο Perez ξεκινάει στην τρίτη θέση, ενώ ο Sainz λόγω των ποινών που πήρε βρίσκεται στην 19η θέση. Ο Ισπανός μπορεί να επηρέασε την μάχη των κατατακτήριων, όμως δύσκολα θα παίξει ρόλο στον αγώνα. Αντιθέτως, η Red Bull μπορεί να χρησιμοποιήσει τον Perez, ώστε να ασκήσει πίεση στον Leclerc με την στρατηγική, σε ένα σιρκουί στο οποίο το undercut είναι πολύ ισχυρό.

Αλλά ακόμη και εάν η Ferrari καταφέρει να αποφύγει όλες τις παγίδες στρατηγικής της Red Bull υπάρχει και το ζήτημα της τελικής ταχύτητας που ευνοεί τη δεύτερη. Το Paul Ricard είναι μία πίστα η οποία δεν δυσκολεύει ιδιαίτερα τα προσπεράσματα. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, ο Leclerc θα πρέπει να κάνει τον αγώνα της ζωής του εάν θέλει να μετατρέψει την χθεσινή του pole σε νίκη.

Σοκ για την Mercedes

Ο Lewis Hamilton χαρακτήρισε την προσπάθειά του στο Q3 ως έναν “όμορφο γύρο”. Όμως ακόμη και έτσι, με όλη την ταχύτητα του και την εμπειρία 300 Grand Prix ο Lewis ήταν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο αργότερος του Leclerc στο τέλος. Τόσο εκείνος όσο και ο Toto Wolff εμφανίστηκαν σοκαρισμένοι από την διαφορά. «Πιστεύω ότι φέραμε καλές αναβαθμίσεις εδώ» δήλωσε ο επικεφαλής της Mercedes. «Δεν καταλαβαίνω πώς είμαστε ακόμη τόσο πίσω», συμπλήρωσε.

Ίσως, όμως, οι άνθρωποι της Mercedes δεν θα έπρεπε να αισθάνονται έκπληξη για το αποτέλεσμα. Από τις έντεκα πίστες που έχουν προηγηθεί φέτος εκείνη της Βαρκελώνης μοιάζει περισσότερο με το Paul Ricard. Οι διαφορές των Mercedes από τις Ferrari-Red Bull ήταν παρόμοιες τότε με τις σημερινές. Όμως, στον αγώνα ο ρυθμός των W13 ήταν πολύ καλύτερος.

Κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να περιμένουμε και σήμερα. Οι Hamilton-Russell ξεκινούν στις θέσεις 4-6 έχοντας ανάμεσά τους τον Norris. Ο νεαρός Βρετανός έκλεψε τις εντυπώσεις χθες με την εκπληκτική του επίδοση στο Q3. Όμως, στον αγώνα οι Mercedes θα ξεπεράσουν μάλλον εύκολα την McLaren. Και θα βρεθούν στην καλύτερη δυνατή θέση, ώστε να εκμεταλλευτούν κάποιο λάθος των πρωτοπόρων…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Keanu Reeves: Ετοιμάζει ντοκιμαντέρ για την Brawn GP
F1 GP Γαλλίας: Η διάρκεια ανταμείβει
F1 GP Γαλλίας: Ο Leclerc την pole με εξαιρετική στρατηγική της Ferrari

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto