Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

Leclerc: Μπορεί να εμπιστεύεται ακόμη την Ferrari;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Αναμφίβολα υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μόνο η Ferrari μπορεί να καταφέρει στην F1. Όπως το να κάνει μία εκτός έδρας νίκη να μοιάζει με ήττα. Στον απόηχο του Silverstone η πλειοψηφία του ιταλικού τύπου και των φίλων της Scuderia τάχθηκε με το μέρος του Charles Leclerc. Ποια θα είναι η συνέχεια για τους Leclerc-Ferrari;

Το Βρετανικό Grand Prix ήταν γλυκόπικρο για τους υποστηρικτές της Ferrari. Από τη μία, είδαν τον Carlos Sainz να παίρνει την πρώτη του νίκη, μέσα στο σπίτι των περισσότερων αντιπάλων της Scuderia. Από την άλλη, όμως, είδαν και την ομάδα να στερεί μία χρυσή ευκαιρία στον Charles Leclerc να πλησιάσει σημαντικά τον Max Verstappen στο πρωτάθλημα.

Η απόφαση κατά το Safety Car να φωνάξουν μόνο τον Sainz για αλλαγή σε soft προκάλεσε πολλές αντιδράσεις μετά την καρό σημαία. Και εάν ο Μονεγάσκος ήταν μετρημένος στα λόγια του, δεν ισχύει το ίδιο και για πολλούς ανθρώπους που βρίσκονται κοντά στην ομάδα.

Το σύνολο του ιταλικού τύπου κατέκρινε τον τρόπο διαχείρισης του αγώνα από το pitwall της Scuderia. Όπως έχουμε γράψει στην ανάλυση του προηγούμενου Grand Prix, ήταν ακατανόητη η εύνοια προς το αργότερο αυτοκίνητο και εις βάρος του ταχύτερου. Την στιγμή, ιδίως, που στο τελευταίο βρισκόταν ο μόνος οδηγός της Ferrari που έχει αποδείξει από την αρχή της χρονιάς ότι μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τον Max Verstappen.

Ως πότε θα κάνει υπομονή ο Leclerc;

Ο Charles Leclerc έχει κάνει μέχρι στιγμής μία εξαιρετική σεζόν. Οι μόλις δύο νίκες σε δέκα αγώνες δεν αντανακλούν σε καμιά περίπτωση το επίπεδο της οδήγησής του. Τα μόνα λάθη του Charles έχουν γίνει στο τέλος του αγώνα της Imola και στο Q3 του Silverstone. Λάθη τα οποία μπορούν να θεωρηθούν “πταίσματα”, εάν κρίνουμε συνολικά την απόδοση του.

Με έξι poles -από τις εννιά που μπορούσε να διεκδικήσει- ο Leclerc έχει αποδείξει και με το παραπάνω την ταχύτητα του. Θα πει κανείς ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Ότι οι βαθμοί μοιράζονται το Σάββατο και όχι την Κυριακή. Και θα έχει δίκιο. Όμως, για την χαμηλή βαθμολογική συγκομιδή του Charles ευθύνεται περισσότερο η Ferrari παρά ο ίδιος.

Μηχανικές βλάβες σε Ισπανία και Αζερμπαϊτζάν οι οποίες του στέρησαν τουλάχιστον 43 βαθμούς. Όση είναι δηλαδή η διαφορά του από τον Verstappen στην βαθμολογία σήμερα. Και έπειτα οι γκάφες του pitwall της Ferrari σε Μονακό και Μεγάλη Βρετανία. Τουλάχιστον 20 βαθμοί ακόμη πεταμένοι στα σκουπίδια.

Φυσικά, οι μηχανικές βλάβες είναι μέσα στο παιχνίδι και σίγουρα η ομάδα δεν… αποφασίζει ποια PU θα παρουσιάσει πρόβλημα. Ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις αποφάσεις στρατηγικής. Αυτές εξαρτώνται αποκλειστικά από την ομάδα. Και μέχρι στιγμής μόνο ο Leclerc έχει βγει ζημιωμένος από αυτές.

Μετά το Silverstone ο Charles δεν ήθελε να δυναμιτίσει το κλίμα. Αρκέστηκε να δηλώσει ότι: “Θέλω να συζητήσω με την ομάδα πριν κάνω κάποιο σχόλιο. Προφανώς, αισθανόμουν πολύ δυνατός στην αρχή του αγώνα. Δεν ξέρω εάν το ότι έχασα χρόνο τότε (σ.σ. εννοεί πίσω από τον αργότερο Sainz) επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα. Δεν νομίζω ότι θα έκανε κάποια διαφορά αλλά στο μέλλον πρέπει να ελέγχουμε τα πάντα”.

Ο ρόλος του Binotto

Πριν ακόμη, από τον αγώνα στο Silverstone κυκλοφορούσαν διάφορες “περίεργες” φήμες για την Ferrari. Ότι εντός της ομάδας, ο Sainz τυγχάνει μεγαλύτερης εύνοιας από τον Leclerc. Πώς η ουδετερότητα που επιδεικνύει ο Binotto σε σχέση με τους δύο οδηγούς του είναι στην ουσία μια προσπάθεια στήριξης του Ισπανού, ο οποίος είχε άσχημο ξεκίνημα στην σεζόν του.

Μετά το Βρετανικό Grand Prix, μάλιστα, κυκλοφόρησαν και άλλες φήμες από την Ιταλία. Σύμφωνα με αυτές, αρκετά μέλη της ομάδας δεν ήθελαν αρχικά να πάνε στην απονομή. Ότι μεγάλη μερίδα των μηχανικών του Leclerc επειδή θεώρησαν ότι η νίκη είχε “κλαπεί” από τον οδηγό τους.

Ανυπόστατες φήμες; Ακόμη και εάν ένα μικρό μέρος τους αληθεύει, τότε τα πράγματα δεν δείχνουν καθόλου ρόδινα για την Scuderia. Δεν είναι δυνατόν, σε μία χρονιά στην οποία η Ferrari έχει ένα εξόχως ανταγωνιστικό μονοθέσιο να προκύπτουν τέτοια προβλήματα ενότητας. Ιδίως όταν υποτίθεται ότι αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους στην διαδικασία λήψεως αποφάσεων.

Εδώ, πιστεύουμε, έχει έρθει η ώρα για τον Mattia Binotto να πάρει ξεκάθαρη θέση. Όχι με λόγια αλλά με έργα. Ο Ιταλός έχει δεχτεί πολλές φορές στο παρελθόν κριτική, εν πολλοίς άδικη για τα αποτελέσματα της Ferrari. Όμως, αυτή που του ασκείται μετά το Silverstone είναι απολύτως δικαιολογημένη.

Ο Binotto πρέπει να αποδείξει ότι στην Ferrari εκείνος ο οποίος αξίζει θα έχει και την απαραίτητη στήριξη. Πράττοντάς το θα γίνει, σίγουρα, δυσάρεστος σε αρκετά μέλη ή χορηγούς της ομάδας. Κανείς, όμως, δεν είπε ότι η θέση του αγωνιστικού διευθυντή της Ferrari είναι εύκολη. Κάτι ξέρει και ο Jean Todt σχετικά με το θέμα. Η ώρα της κρίσης έχει φτάσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ανατριχιαστικό video: Απίστευτο το πως σώθηκε από αυτό το ατύχημα ο Zhou (+video)
F1 GP Μ. Βρετανίας: Κρυμμένος σε κοινή θέα (+video)
Hamilton: Καλύτερα να οδηγείς…

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto