Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μ. Βρετανίας: Κρυμμένος σε κοινή θέα (+video)

Ελλάδα 16:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μ. Βρετανίας: Κρυμμένος σε κοινή θέα (+video)

FORMULA 1

F1 GP Μ. Βρετανίας: Κρυμμένος σε κοινή θέα (+video)

FORMULA 1

Στον συγκλονιστικό αγώνα του Silverstone οι Max Verstappen, Charles Leclerc, ακόμη και ο Lewis Hamilton -για διαφορετικούς λόγους και σε διαφορετικά χρονικά σημεία ο καθένας- πρόβαλαν ως φαβορί για την νίκη. Όμως, ο άνθρωπος ο οποίος προοριζόταν να κερδίσει το Βρετανικό Grand Prix βρισκόταν από την αρχή μπροστά στα μάτια μας. Κρυμμένος σε κοινή θέα.

Advertisement
Advertisement

Για τον Carlos Sainz Jr το σενάριο είναι ιδιαίτερα γνώριμο από την αρχή της καριέρας του. Ξεκινάει με την ύπαρξη ενός πανίσχυρου teammate. Είτε εκείνος λέγεται Max Verstappen είτε Lando Norris ή πιο πρόσφατα Charles Leclerc. Τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω στον ταλαντούχο ομόσταβλο του Carlos από την αρχή. Ωστόσο, με κάποιο τρόπο εκείνος καταφέρνει πάντα να κρατάει επαφή μαζί του και να τον κερδίζει, μάλιστα, αρκετές φορές σε ανύποπτες στιγμές.

Το 2015 στην Toro Rosso, ο Sainz κατάφερε να επικρατήσει -χωρίς να συμπεριλαμβάνονται περιπτώσεις μηχανικών προβλημάτων- 7 στις 19 φορές σε δοκιμαστικά του Verstappen. Αναλογικά, μόνο ο Ricciardo έχει κατορθώσει να το πράξει αυτό περισσότερες φορές. Όμως, ο Αυστραλός βρισκόταν ήδη στην Red Bull για δύο πλήρεις σεζόν μέχρι να αντιμετωπίσει τον Ολλανδό.

Advertisement
Advertisement

Στην McLaren, ο Carlos συνέχισε να κάνει αθόρυβα τη δουλειά του. Ο Lando Norris έκλεβε τις εντυπώσεις στους αγώνες αλλά τόσο το 2019 όσο και το 2020 ο Carlos τερμάτισε πιο ψηλά στην βαθμολογία. Το ίδιο έπραξε και πέρσι με αντίπαλο τον Leclerc στην Ferrari. Απέναντι στην ταχύτητα των παραπάνω οδηγών, ο Carlos αντιπαρέταξε μεθοδικότητα και έξυπνη στρατηγική προσέγγιση.

Ίσως τελικά να μην υπήρχε και πιο ταιριαστός τρόπος για την πρώτη νίκη του Carlos. Οι προκλήσεις που συνάντησε από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων τον ανάγκασαν να επιστρατεύσει όλες τις αρετές που τον έχουν καθιερώσει στο grid. Και ο Ισπανός στην 150η συμμετοχή του σε Grand Prix θα πραγματοποιούσε, επιτέλους, το παιδικό του όνειρο. Την νίκη σε αγώνα Formula 1.

Advertisement

Το απόλυτο outsider

Φυσικά, για να συμβεί αυτό έπρεπε να μεσολαβήσουν πολλά. Έπρεπε πρώτα ο Verstappen να βρει με την RB18 θραύσματα από την σύγκρουση των Tsunoda-Gasly στην στροφή 3. Έχοντας δύο γύρους πριν ωθήσει τον Sainz σε λάθος στην Becketts, ο πρωταθλητής φάνταζε ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί του αγώνα. Ήδη από το Σάββατο, μόλις η Red Bull κατάφερε να ρυθμίσει την RB18 στην εντέλεια με τις νέες αναβαθμίσεις, ο ρυθμός του Max ήταν καταιγιστικός.

Advertisement

Όμως, η ζημιά στο πίσω μέρος του πατώματος της RB18 σήμαινε ότι δεν θα μπορούσε να τερματίσει καν στο podium. Ζημιά στην εμπρός πτέρυγα είχε και ο Charles Leclerc έπειτα από επαφή με τον Perez κατά την δεύτερη εκκίνηση. Αυτό του κόστισε σε πρόσφυση στο εμπρός μέρος της F1-75. Ακόμη κι έτσι, ο Μονεγάσκος κατάφερε με μεγάλη μαεστρία να κρατήσει κορυφαίο ρυθμό.

Οι μόνες στιγμές που πρόδιδαν ότι η Ferrari του είχε κάποιο πρόβλημα ήταν τα πέρασμά του Leclerc από την Luffield, με την F1-75 να υποστρέφει έντονα στο apex. Σε όλον τον υπόλοιπο γύρο, όμως, η Ferrari του Leclerc έμοιαζε να μην έχει υποστεί κάποια ζημιά. Δεν ήταν απλώς ανταγωνιστική. Ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα. Ταχύτερο και από την αλώβητη F1-75 του Sainz. Η οδήγηση του Leclerc στο Silverstone ήταν πραγματικά συγκλονιστική. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος οδηγός στο grid -εκτός ίσως από τον Verstappen- ο οποίος θα μπορούσε να καταφέρει κάτι παρόμοιο.

Με τον Verstappen εκτός διεκδίκησης και τον Leclerc να προβάλλει ως το μεγάλο φαβορί του αγώνα, ο ρόλος του Sainz έμοιαζε να περιορίζεται σε εκείνον του απόλυτου outsider. Ο Ισπανός θα λειτουργούσε συμπληρωματικά προστατεύοντας την πρωτοπορία του Leclerc. Ή τουλάχιστον έτσι υπαγόρευε η κοινή λογική. Όμως, εκεί που τελειώνει η λογική, αρχίζει το pitwall της Scuderia.

Η αμφιλεγόμενη στρατηγική της Ferrari

Ο Binotto υπερασπίστηκε τις αποφάσεις της ομάδας στο Silversone υπό την αίρεση ότι θα μπορούσαν να είχαν φωνάξει και τον Leclerc για αλλαγή σε soft στη διάρκεια του safety car. Θα πρέπει, ωστόσο, να διαφωνήσουμε με την θεώρηση του επικεφαλής της Scuderia. Το προφανές λάθος του να μην φωνάξουν τον Leclerc στο τέλος για αλλαγή, ήταν απλώς ο τελευταίος κρίκος σε μια αλυσίδα λαθών που έχει την αρχή της στον 13ο γύρο.

Με τον Verstappen να έχει μόλις μπει στα pits οι Sainz και Leclerc βρέθηκαν ανενόχλητοι στην κορυφή. Πίσω τους ήταν ο Hamilton, ο οποίος μπορεί να είχε εξαιρετικό ρυθμό με τα medium. Σε καμιά περίπτωση, όμως, εφάμιλλο εκείνου του Leclerc. Αντιθέτως, ο Sainz αντιμετώπιζε ήδη πρόβλημα με την φθορά των Pirelli, καθυστερώντας και τον teammate του.

Αντί το pitwall της Ferrari να δώσει άμεσα την εντολή για αλλαγή θέσεων, επιδόθηκε σε μία περίεργη διαπραγμάτευση με τον Sainz κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στον Ισπανό δίνονταν ορισμένοι χρονικοί στόχοι τους οποίους έπρεπε να εκπληρώνει ώστε να διατηρεί την πρωτοπορία.

Ο Binotto ισχυρίστηκε ότι είχαν συνεχώς υπό έλεγχο την κατάσταση σε σχέση με τον Hamilton και ότι η πρωτοπορία της Ferrari δεν βρέθηκε ποτέ σε πραγματικό κίνδυνο. Όταν είδαν δε ότι ο Sainz δεν μπορούσε να πιάσει τον στόχο, τον φώναξαν για αλλαγή ελαστικών. Η εντολή θα δινόταν λίγους γύρους μετά τα pit-stops και αφού ο Leclerc είχε χάσει μία “αιωνιότητα” πίσω από τον teammate του.

Το επίμαχο Pit-stop

Η εξήγηση αυτή είναι λογικοφανής αλλά διόλου ικανοποιητική. Αρχικά, δεν μπορούμε να καταλάβουμε το σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο το ταχύτερο μονοθέσιο -που οδηγείται, μάλιστα και από τον πιλότο που προηγείται στη βαθμολογία- θυσιάζεται για το αργότερο. Δηλαδή θα έπεφτε άσχημα στην Ferrari αν ο Leclerc απελευθερωνόταν νωρίτερα και άνοιγε μια διαφορά άνω των 5 δευτερολέπτων από τους Sainz-Hamilton;

Ή μήπως η προτεραιότητα της Scuderia ήταν το 1-2; Γιατί από τις αποφάσεις που έλαβε το pitwall κατά το Safety-Car δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Σίγουρα είχαν μόλις 6 δευτερόλεπτα στη διάθεσή τους από την στιγμή που επιβλήθηκε το SC για να αποφασίσουν τι θα κάνουν. Αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για το ότι πέρασαν μόνο τον Sainz στα soft και όχι τον Leclerc.

Σύμφωνα με τον Binotto δεν μπορούσαν να φωνάξουν και τους δύο γιατί δεν είχαν αρκετή απόσταση μεταξύ τους ώστε να μην καθυστερήσει ο Sainz. Να σημειώσουμε, ότι για αυτό φταίει μόνο η ατολμία της Ferrari η οποία δεν είχε δώσει έγκαιρα team orders νωρίτερα.

Επιπλέον, συνεχίζει ο Binotto, οι της Ferrari πίστευαν ότι τα soft θα φθείρονταν πολύ γρήγορα και ότι τα hard ήταν η ιδανική επιλογή. Αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι οι υπεύθυνοι στρατηγικής της Ferrari δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα για την συμπεριφορά των ελαστικών. Όπως το ότι με μειωμένο φορτίο καυσίμου και με στρωμένο ελαστικό στην πίστα τα soft δεν φθείρονται τόσο γρήγορα. Ή ότι η hard γόμα όταν κρυώσει θέλει τουλάχιστον 3 γύρους για να αρχίσει να λειτουργεί και πάλι.

Τι επιδιώκει η Ferrari φέτος;

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Leclerc βρέθηκε αμέσως σε θέση άμυνας μόλις το SC βγήκε από την πίστα. Ο Sainz τον πέρασε εύκολα και ο Μονεγάσκος έπειτα από συγκλονιστική τριπλή μάχη με τους Perez και Hamilton θα περιοριζόταν στην 4η θέση. Μία τέταρτη θέση η οποία φαντάζει πολύ φτωχή για την ηρωική του προσπάθεια στο Silverstone.

Θα μπορούσε κάποιος να πει εδώ ότι δεν υπάρχει τίποτε το περίεργο. Ότι η Ferrari έκανε ένα ακόμη λάθος στρατηγικής από αυτά που συνηθίζει. Όμως, πιστεύουμε ότι το θέμα πάει πιο βαθιά από μία απλή γκάφα του pitwall. Ο τρόπος λήψης αποφάσεων φέτος (σωστών ή λάθος) στην Ferrari προδίδει πώς η Scuderia δεν ενδιαφέρεται όντως για το ποιος οδηγός της θα κερδίσει. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο ο Leclerc παρά την εμφανή του ανωτερότητα  δεν αξίζει προνομιακής μεταχείρισης στην μάχη για το πρωτάθλημα.

Άλλωστε όπως αναφέραμε και παραπάνω ο Binotto μίλησε για “πρωτοπορία της Ferrari. Όχι του Charles ή του Carlos. Υποθέτουμε ότι κάτι τέτοιο θα έλεγε και στον Leclerc μετά την καρό σημαία. Το μόνο που μπορούμε να συμπεράνουμε είναι πως το φετινό πρωτάθλημα όπως έχει επίσης δηλώσει ο Binotto πριν την Βαρκελώνη- δεν αποτελεί διακαή πόθο της Scuderia.

Ο Leclerc επέδειξε ανωτερότητα συγχαίροντας ειλικρινά τον Sainz για το επίτευγμά του. Όπως πρέπει σε έναν πραγματικό gentleman των αγώνων. Όσο για τον Carlos, η χθεσινή ημέρα θα παραμείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη του. Κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη σε μία εμβληματική πίστα. Και μάλιστα οδηγώντας για την πιο ιστορική ομάδα της F1. Ίσως, αυτή η νίκη να αποτελέσει και σημείο καμπής για την σεζόν του Ισπανού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μ. Βρετανίας: Η τύχη χαμογελά στον Carlos (+video)
Ανατριχιαστικό video: Απίστευτο το πως σώθηκε από αυτό το ατύχημα ο Zhou (+video)
F1 GP Μ. Βρετανίας: Πεπρωμένο φυγείν αδύνατον