Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιοί είναι κατά τη Ford οι πιο επικίνδυνοι ανταγωνιστές της;

Ελλάδα 23:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιοί είναι κατά τη Ford οι πιο επικίνδυνοι ανταγωνιστές της;

ΝΕΑ

Ποιοί είναι κατά τη Ford οι πιο επικίνδυνοι ανταγωνιστές της;

ΝΕΑ

Πέρυσι, η Ford ήταν η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και η πρώτη μεταξύ των αμερικανικών.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση επέτρεψε στη Ford να αναδιοργανωθεί και να μεταβάλλει την γκάμα των μοντέλων της.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά καινούργια μοντέλα της έχουν αρχίσει να αυξάνονται αριθμητικά και την εντάσσουν στο νέο πεδίο ανταγωνισμού που έχει δημιουργηθεί παγκοσμίως.

Αυτός (ανταγωνισμός) είναι έντονος πλέον και προέρχεται από τις περισσότερες ηπείρους της Γης. Ωστόσο, τα στελέχη της εταιρείας δεν φαίνεται ανησυχούν τόσο για τις αμερικανικές όσο και για τις ευρωπαϊκές ή τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Advertisement
Advertisement

Το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται στους Κινέζους κατασκευαστές, όπως δήλωσε ο Τζιμ Φάρλι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford. Όπως είπε, αυτό που τους προβληματίζει είναι η ανάπτυξη και η εξάπλωση εταιρειών όπως η SAIC, η Geely, η BYD και η Great Wall και όχι η Toyota ή η General Motors.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο πλαίσιο οικονομικού φόρουμ που διοργάνωσε η Morgan Stanley, ο Φάρλι τόνισε σχετικά: «Οι Κινέζοι θα είναι η κινητήριος δύναμη. Πώς να τους κερδίσεις αναφορικά με το κόστος παραγωγής όταν η οικονομία κλίμακάς τους είναι πέντε φορές καλύτερη από τη δική σου»;

Advertisement

Το κορυφαίο στέλεχος της Ford επισήμανε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν επιταχύνει την παραγωγή τεχνολογίας και καινούργιων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ενώ η BYD έχει θέσει ως στόχο να ξεπεράσει την Tesla σε παγκόσμιες πωλήσεις εφέτος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξήγαγαν συνολικά περίπου δύο εκατομμύρια καινούργια οχήματα, ενώ η πρόβλεψη για το 2023 είναι να φτάσουν τις τρία εκατομμύρια μονάδες.

Advertisement

Εκτός από την παραγωγή αυτοκινήτων, αυτό που προβληματίζει επίσης τους ανθρώπους της Ford είναι η τεχνογνωσία που έχουν οι Κινέζοι στην παραγωγή μπαταριών.

Σε συνέντευξή του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters o Τζιμ Φάρλι (φωτογραφία) είπε αναφερόμενος σε αυτό: «Στις ΗΠΑ, πρέπει να πάρουμε μια απόφαση. Εάν η τεχνολογία μπαταριών που έχουμε εδώ εμπλακεί στις πολιτικές αποφάσεις, οι πελάτες θα μπερδεύουν πραγματικά».

Advertisement

Ο Φάρλι, το επισήμανε αυτό επειδή η Ford ήδη χρησιμοποιεί μπαταρίες της (κινεζικής) CATL, ενώ έχει υπογράψει συμφωνία για να κατασκευάσει αυτή ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών της στο Michigan (ΗΠΑ).

Όμως, το Υπουργείο Οικονομικών των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής έχει ελέγχει τους όρους της συμφωνίας για την περίπτωση που είναι εις βάρος της χώρας.

Επίσης, δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζει η Ford σε συνεργασία με την SAIC στην Κίνα και τα οποία εισάγονται στις ΗΠΑ, πρέπει να επωφελούνται από την κρατική επιδότηση των 7.500 δολαρίων (περίπου 7.000 ευρώ) για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου ή όχι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Ford Motor Ελλάς στήριξε και πάλι το Clean Ocean
Δοκιμή: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost
Ford Explorer: Φουλ της συνδεσιμότητας