Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost

Ελλάδα 0:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με την έκδοση Raptor του Ranger, η Ford έφερε και στα μέρη μας, κάμποση από την αμερικάνικη κουλτούρα των pick up, μαζί με τις ανοικονόμητες διαστάσεις και τους τόνους αυτοπεποίθησης στον οδηγό.

Advertisement
Advertisement

Μετά την επιτυχία που σημείωσε η πρώτη γενιά του Ranger Raptor για τη Ford ήταν μονόδρομος η συνέχεια με το πλέον εξελιγμένο νέο αντίστοιχο.

Τα pick up, σε αντίθεση με άλλες «παρεξηγημένες» προτάσεις αυτοκινήτων –όπως είναι τα station wagon– ήταν εύκολο να τα «δει» κανείς πιο συμπαθητικά. Η παραδοσιακή hardcore λογική στην κατασκευή τους, αφού εξ ορισμού απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να κάνουν σκληρή δουλειά μαζί τους, ήταν εύκολο να «κάνει φίλους» σε μια μερίδα μη επαγγελματιών αγοραστών που θα έψαχναν να ψωνίσουν κάτι ακραίο- για τα δεδομένα των SUV.

Advertisement
Advertisement

Αυτοί οι λάτρεις της περιπέτειας και των εκτός δρόμου εξορμήσεων, σε ένα καλά εξοπλισμένο pick up, μπορούσαν να βρουν όλα όσα χρειάζονται για να περνούν καλά στις εκδρομές τους. Με το λανσάρισμα του Ranger Raptor, η Ford απλά έκανε επίσημα αυτό που όλοι οι φίλοι της εκτός δρόμου κίνησης επιθυμούσαν: έδωσε απλόχερα εξοπλισμό και δυνατότητες για εκμετάλλευση.

Ειδικά στην τελευταία γενιά του Raptor, όπου τα ηλεκτρονικά καλούδια με τα οποία εφοδιάζεται είναι ακόμα πιο εξελιγμένα και δίνουν τη δυνατότητα ακόμα και σε οδηγούς που δεν έχουν πολλή εμπειρία στις εκτός δρόμου «αποστολές», να κάνουν το κάτι παραπάνω. Αυτό είναι και το συγκριτικό πλεονέκτημα της νεάς γενιάς σε σχέση με την προηγούμενη.

Advertisement

Το νέο λοιπόν, με τις αυξημένες του διαστάσεις, είναι σαφώς πιο επιβλητικό όπου κι αν εμφανιστεί και προφανώς δεν έχει προορισμό τις αστικές μετακινήσεις. Είναι λοιπόν μεγάλη διευκόλυνση για τον οδηγό, η ύπαρξη των καμερών που «κυκλώνουν» το αυτοκίνητο και δίνουν ξεκάθαρη εικόνα της περιμέτρου, έτσι ώστε να προληφθούν οι δυσάρεστες εκπλήξεις.

Advertisement

Στην καμπίνα έτσι και αλλιώς, η πολυτέλεια αγγίζει κορυφές που μέχρι πρότινος μόνο SUV μπορούσαν να παρέχουν. Στη νέα εκδοχή του μοντέλου, ο στόχος από τη Ford επετεύχθη και μάλιστα εμφατικά, μια και δεν υπάρχει κάτι που να ζητήσει ο οδηγός και οι επιβάτες και το Raptor να μην το έχει στη λίστα του εξοπλισμού- βασικού ή προαιρετικού.

Έτσι ο πίνακας οργάνων είναι μια έγχρωμη οθόνη με διαγώνιο 12,4 ιντσών με αναβαθμισμένα γραφικά και πολλαπλές ενδείξεις. Αντίστοιχα, υποστηρίζοντας το προηγμένο SYNC 4, η τεράστια οθόνη αφής που είναι τοποθετημένη κάθετα, δίνει το στίγμα της νέας εποχής στη σχεδίαση της καμπίνας των σύγχρονων Ford. Στην κεντρική κονσόλα είναι περιορισμένος ο αριθμός των κανονικών διακοπτών, μια και οι περισσότερες λειτουργίες «καλύπτονται» από τα πλήκτρα αφής της οθόνης.

Advertisement

Η κατάσταση αυτή κάνει το τιμόνι να φαίνεται «φορτωμένο» μια και οι δύο οριζόντιες ακτίνες του, είναι γεμάτες κουμπιά που ελέγχουν από την επιλογή του προγράμματος οδήγησης και τη σκληρότητα της ανάρτησης, έως τον ήχο της εξάτμισης προκειμένου να προσαρμόζεται το Raptor ιδανικά σε κάθε περιβάλλον που θα βρεθεί.

Κάτω από το τεράστιο εμπρός καπό με τους διακοσμητικούς αεραγωγούς, φιλοξενείται ο V6 Ecoboost που αποδίδει 292 ίππους και κινεί με χαρακτηριστική άνεση τα 2.454 κιλά του απόβαρου. Συμπαραστάτης σε αυτή την προσπάθεια, είναι και το 10άρι αυτόματο κιβώτιο της Ford, που φροντίζει ώστε πάντα ο οδηγός να έχει στη διάθεσή του επάρκεια ισχύος για όποια δοκιμασία κι αν έχει μπροστά του: είτε θέλει να προσπεράσει στον αυτοκινητόδρομο, είτε να σκαρφαλώσει ένα βράχο, το 10άρι έχει πάντα την κατάλληλη σχέση.

Κορυφαίος είναι όμως και ο τρόπος με τον οποίο τα παραπάνω συνεργάζονται, συνθέτοντας μια πολύ κολακευτική εικόνα για τον οδηγό που βλέπει τα πράγματα να γίνονται τόσο εύκολα και χωρίς κόπο. Η υπεροπλία του Ranger Raptor σε συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης ανάλογα με το περιβάλλον που θα βρεθεί, κάνει τη δύσκολη δουλειά, προκειμένου ο οδηγός να εισπράττει μόνο τα εύσημα.

Όλο αυτό το «βουνό» με το ανάστημα των δύο σχεδόν μέτρων, κινείται με χάρη μπαλαρίνας στις εκτός δρόμου αποστολές, ενώ δεν έχει κανένα πρόβλημα να φέρει τον οδηγό του σε κλίσεις που παραπέμπουν σε καράβι που έμπλεξε σε καταιγίδα με ριπές από «10άρια» (μποφόρ). Είναι αδιανόητο για τους επιβαίνοντες αλλά και για τους εξωτερικούς παρατηρητές, το πώς βρίσκει πρόσφυση το Raptor για να κατέβει μια λασπωμένη πλαγιά με κλίση σχεδόν 40 μοίρες.

Ο οδηγός ενεργοποιεί το ανάλογο σύστημα και εμπιστεύεται την τεχνολογία, η οποία τον βγάζει πάντα ασπροπρόσωπο, καθώς εκμεταλλεύεται ιδανικά τα χαρακτηριστικά του πλαισίου τύπου σκάλας, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Fox και τα ελαστικά εκτός δρόμου με έναν τρόπο που μόνο πολύ έμπειροι crawlers θα μπορούσαν να πετύχουν- προφανώς με ανάλογα εξοπλισμένο αυτοκίνητο, full στα after market έξτρα στοιχεία εξοπλισμού.

Είναι η πρώτη φορά που το Raptor εξοπλίζεται με προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς για την επιλογή και των κοντών σχέσεων του κιβωτίου και μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω. Αυτό έρχεται σε απόλυτη αρμονία με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά και μη στοιχεία του μοντέλου, που επιτρέπει την προσαρμογή του κινητήριου συνόλου σε κάθε περίσταση, ανάλογα και με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας.

Η παραμετροποίηση της χαρτογράφησης κάθε προγράμματος, περιλαμβάνει στοιχεία όπως είναι η «ευαισθησία» του ABS και των αντίστοιχων για τον έλεγχο της πρόσφυσης και της ευστάθειας αλλά επίσης την πεταλούδα του γκαζιού, καθώς και την υποβοήθηση του τιμονιού. Οι επιλογές που έχει ο οδηγός στη διάθεσή του εκτός της default Normal που προορίζεται για οικονομία και άνεση, είναι οι Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί και εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες της μετακίνησης ανεξαρτήτως εδάφους. Στην άσφαλτο είναι ένα κανονικό επιβατικό με εξαιρετική ποιότητα κύλισης παρά τα All Terrain ελαστικά της διάστασης 285/70 σε 17άρες ζάντες και ελάχιστο θόρυβο στην καμπίνα από τον κινητήρα (με το πρόγραμμα Quiet της εξάτμισης, το «μπέρδεμα» είναι γνήσιο και δεν καταλαβαίνεις πως είσαι μέσα σε ένα τέρας ικανοτήτων παντός εδάφους).

Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αμελητέες και πάντα έχει απόθεμα πρόσφυσης στη διάθεση του οδηγού του- και πριν την επέμβαση των ηλεκτρονικών του. Το Raptor δεν αφήνει κανένα ερώτημα αναπάντητο και σαν καλό επιβατικό, προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση από το τιμόνι του αλλά με μεγάλη αντοχή στα φρένα, που ακόμα και χωρίς φορτίο, δοκιμάζονται αρκετά σκληρά.

Αντίστοιχα, η ανάρτηση με τις επιλογές της Ford Performance που εισάγει αλουμινένιους βραχίονες (πάνω και κάτω) στους εμπρός τροχούς αλλά και τον εξελιγμένο σύνδεσμο Watt στους πίσω, συνδυάζεται με ενισχύσεις στα σημεία και τα πλέον προηγμένα αμορτισέρ της Fox (2.5 Live Valve Internal Bypass). Αυτά, έχουν και το προηγμένο σύστημα Bottom- Out Control που έχει πατεντάρει η Fox και πρακτικά «σκληραίνει» την απόσβεση, όσο το αμορτισέρ συμπιέζεται.

Τα παραπάνω, όσο «τεχνικά» και αν ακούγονται, είναι ο πυρήνας της ικανότητας του κορυφαία pickup της Ford να είναι «με κουστούμι» στην άσφαλτο και «με στολή παραλλαγής» στο χώμα. Όσο «ακραίο» και αν ακούγεται, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά, άλλο όμοιό του που να μπορεί να συνδυάζει με τόσο πειστικό τρόπο, δύο τόσο αταίριαστους «κόσμους». Ο στόχος της Ford Performance, ήταν να υπάρχει η τέλεια ισορροπία ανεξαρτήτως συνθηκών.

Στην πράξη, το Raptor, αποδεικνύει πως το στόχο αυτό τον πέτυχε και με το παραπάνω το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας. Δεν είναι μικρό το επίτευγμα για ένα θηριώδες σε διαστάσεις μοντέλο που στέκεται στα 27,2 εκατοστά από το έδαφος και μπορεί να περάσει από υδάτινο κώλυμα με βάθος 85 εκατοστά, με μεταξόνιο που περνά τα 3,0 μέτρα. Αξίζει να συγκρατήσει κανείς πως η γωνία προσέγγισης που δίνει ο κατασκευαστής για εμπόδιο, είναι 31 μοίρες.

Αντίστοιχα, η γωνία αναχώρησης (που αφορά τον πίσω πρόβολο) είναι από 24 έως 27 μοίρες, ενώ εκείνη της ράμπας (που αφορά το μεταξόνιο που λέγαμε νωρίτερα) είναι και πάλι 24 μοίρες. Καθόλου άσχημα για ένα πολυτελές άρμα μάχης όπως είναι το Raptor. Η πραγματικότητα κάνοντας σκληρή διαδρομή μακριά από την άσφαλτο, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή μιας και έκανε ότι και αν του ζητήσαμε και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία.

Στο σκληρό off road, ανταπεξέρχεται εντυπωσιακά, ενώ όποια διαδρομή είναι απλά χωμάτινη και δεν έχει μεγάλα εμπόδια (τα νεροφαγώματα δεν συγκαταλέγονται στα εμπόδια) για το Raptor είναι… άσφαλτος. Σε αυτές τις συνθήκες, την ταχύτητα κίνησης την ορίζει η εγκράτεια του οδηγού, μια και για το μοντέλο της Ford, κυριολεκτικά «όλα είναι δρόμος».

Τα μαύρα προστατευτικά στο αμάξωμα και οι προστατευτικές ποδιές, προϊδεάζουν μεν αλλά δεν δίνουν το μέγεθος της ικανότητας του αυτοκινήτου. Άλλωστε, αυτά είναι χαρακτηριστικά που συναντάμε πλέον σε κάθε προσθιοκίνητο crossover που σέβεται τον πελάτη…  Εδώ όμως, τα πράγματα είναι προφανώς διαφορετικά, γιατί έχουμε στα χέρια μας το real deal– που λένε και στη χώρα προέλευσης της ιδέας.

Το Raptor λοιπόν, ταξιδεύει ωραία και σκαρφαλώνει με μοναδική ευκολία σε δύσβατες ή και απάτητες περιοχές. Σε ποιους απευθύνεται; Σε όσους δεν έχουν πρόβλημα να δώσουν το αντίτιμο για να έχουν το απόλυτο εκτός δρόμου εργαλείο, δεν τους ενοχλεί η αυξημένη κατανάλωση (που με το ζόρι στέκεται εκεί στα πέριξ των 15,0 λίτρων αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης) και έχουν κι άλλο αυτοκίνητο για τις «τυπικές» διαδρομές τους.

Προϋπόθεση βέβαια είναι και να το χωράει και το γκαράζ τους. Για όσους περιγράφονται στην από πάνω παράγραφο, οι 72 και κάτι χιλιάδες ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή του δεν είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Μιλάμε για μια πραγματικά μοναδική περίπτωση αυτοκινήτου με την ίδια ευκολία μεταφέρει οικογένεια και αποσκευές (στην καρότσα με το ποιοτικότατο συρόμενο κάλυμμα) αλλά και εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός επαγγελματία που με πλήρες φορτίο (575 κιλά το ωφέλιμο) θα περάσει ένα οργωμένο χωράφι.

Αμφότερες οι κατηγορίες των υποψηφίων θα εκτιμήσουν και το γεγονός πως το pickup της Ford έρχεται με έτοιμη την προεγκατάσταση του κοτσαδόρου, με τον οποίο μπορεί να σύρει τρέιλερ με 2.410 κιλά φορτίο.

Το νέο Ford Ranger Raptor λοιπόν είναι εδώ για να θέσει πολύ ψηλά τον πήχη των δραστηριοτήτων που μπορεί να κάνει κανείς μαζί του και σε κάθε περίπτωση, να εντυπωσιάζει με την άνεσή του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Ford Ranger Raptor V6 Ecoboost
Κινητήρας: 2.956 cc
Ισχύς: 292 ps/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 491 Nm/2.300 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 10 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 13,8/ 15,6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 315 gr/km
Βάρος: 2.454 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.360/2.028/1.926 mm
Μεταξόνιο: 3.270 mm
Διαστάσεις καρότσας (Μ/Π/Υ): 1.564/1.224/529 (στους θόλους) mm
Τιμή: από 72.336 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Ford αλλάζει την απόκτηση αυτοκινήτου
Το υδρογονοκίνητο Ford E-Transit δείχνει το μέλλον
Τι σχεδιάζει η Ford για τα Android Auto και Apple CarPlay;