Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα τα αυτοκίνητα της BYD που έρχονται στην Ελλάδα και πόσο κοστίζουν

Ελλάδα 2:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Όλα τα αυτοκίνητα της BYD που έρχονται στην Ελλάδα και πόσο κοστίζουν

ΝΕΑ

Όλα τα αυτοκίνητα της BYD που έρχονται στην Ελλάδα και πόσο κοστίζουν

ΝΕΑ

Η αποκάλυψη του newsauto.gr για την εισαγωγή στη χώρα μας των επιβατικών αυτοκινήτων της BYD από τον Όμιλο Σφακιανάκη δημιουργεί νέα δεδομένα. Τι είναι αυτά και πόσο κοστίζουν στην Ευρώπη;

Advertisement
Advertisement

Η BYD Auto Company είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Ιδρύθηκε το 2003 από τον Γουάνγκ Τσουανφού σε μια προσπάθειά του να εμπλακεί σε έναν νέο (γι’ αυτόν) βιομηχανικό κλάδο και να επεκτείνει τον όμιλο επιχειρήσεών του.

Τα τελευταία χρόνια, χάρη στην ηλεκτροκίνηση, η BYD Auto έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στην Ευρώπη. Τα στελέχη της, -σταδιακά, αλλά μεθοδικά- έχουν αρχίσει να αναζητούν στρατηγικές συνεργασίες στις χώρες της και επεκτείνονται με σκοπό να δημιουργήσουν ένα μεγάλο δίκτυο επίσημων αντιπροσώπων σε αυτές.

Η εταιρεία δεν κατασκευάζει μόνο επιβατικά και επαγγελματικά αυτοκίνητα αλλά δραστηριοποιείται και στην παραγωγή οχημάτων τα οποία ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες όπως κλαρκ.

Advertisement
Advertisement

H BYD Auto δεν περιορίζεται στην Κίνα και στην Ευρώπη, ωστόσο. Δραστηριοποιείται εμπορικά και στη Βόρεια Αμερική, στη Λατινική Αμερική, σε κράτη της Ασίας και του Ειρηνικού Ωκεανού, όπως επίσης στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική. Συνολικά, ως τώρα, αντιπροσωπεύεται σε περισσότερες από 70 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Όμως, η Γηραιά Ήπειρος είναι το «Ιερό Δισκοπότηρο» και για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς πάντα προσδίδει ιδιαίτερο κύρος η ύπαρξή τους σε αυτή. Θυμίζουμε ότι τo ίδιο ίσχυε στο παρελθόν και για τις ιαπωνικές και νοτιοκορεατικές εταιρείες.

Advertisement

Τα μοντέλα
Προς το παρόν, η γκάμα επιβατικών μοντέλων της BYD Auto αποτελείται από οκτώ μοντέλα, τόσο αμιγώς ηλεκτροκίνητα όσο και με σύστημα υβριδικής διάταξης και Plug-in Hybrid. Τουλάχιστον τα έξι από αυτά πρόκειται να διατίθενται σταδιακά στις ευρωπαϊκές χώρες, -κατά συνέπεια και στην Ελλάδα οσονούπω (δηλαδή, για όσα θα αποφασιστεί να εισαχθούν αρχικά).

Η εταιρεία επικεντρώνεται στην εξέλιξη και παραγωγή οχημάτων Νέας Ενεργειακής Τεχνολογίας, («New Energy Technology»), όπως ονομάζονται χαρακτηριστικά τα αυτοκίνητα που έχουν μικρή ή μηδενική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

Advertisement

Η δημιουργία ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι μια ιδιαίτερη (με την έννοια της σχετικής ευκολίας) συνθήκη για την εταιρεία. Κι αυτό επειδή στον Όμιλο BYD έχουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία δημιουργίας μπαταριών. Η πρόσφατη εφαρμογή των συσσωρευτών τεχνολογίας «Blade», όπως την ονομάζουν, στα νέα μοντέλα της εταιρείας είναι η καλύτερη απόδειξη.

Επίσης, στην BYD Auto, έχουν δημιουργήσει τη δική τους σύγχρονη πλατφόρμα την οποία ονομάζουν «e-Platform 3.0». Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, αυτή συνδυάζεται με μια νέα τεχνολογία κίνησης του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου η οποία ενσωματώνει τα απαραίτητα μέρη σε μια ενιαία μονάδα η οποία είναι σχετικά μικρή σε διαστάσεις και με σχετικά μικρότερο βάρος συγκριτικά.

Advertisement

Στην BYD Auto την ονομάζουν «8 σε 1» («8 in1»), από το αριθμητικό σύνολο των στοιχείων που συντελούν τη μονάδα. Όπως ανακοινώνεται από την εταιρεία, η πλατφόρμα μπορεί να δεχτεί μπαταρίες οι οποίες δύνανται να παρέχουν αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χλμ., τόσο λόγω της αυξημένης ενεργειακής χωρητικότητάς τους όσο και της καλύτερης διαχείρισης ενέργειας και του αποδοτικότερου συστήματος κίνησης.

Ποια είναι τα μοντέλα της για την Ευρώπη;
Ήδη από το 2021 έχουμε ξεκινήσει εντάσσουμε στην αυτοκινητική καθημερινότητά μας και την ειδησεογραφία τα μοντέλα της BYD Auto. Αρχικά ως είδηση, έπειτα ως πιθανότητα εισαγωγής στην Ευρώπη, κατόπιν ως βεβαιότητα διάθεσής τους και τελικά ως έκπληξη για το κατασκευαστικό αποτέλεσμά τους.

Το επιστέγασμα ήταν η επιβεβαίωση με τον πιο επίσημο τρόπο. Οι δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιεί ο «Euro NCAP» έδειξαν ότι τα μοντέλα της είναι ασφαλέστατα και διακρίθηκαν σε κάθε τομέα αξιολόγησης που εφαρμόζει. Απέσπασαν την κορυφαία επίδοση των πέντε αστέρων και ξεπέρασαν σε βαθμολογία και αντίστοιχα ευρωπαϊκά ή ασιατικά νέα αυτοκίνητα.

Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Dolphin είναι το μικρότερο από τα επιβατικά μοντέλα της BYD Auto τα οποία διατίθενται στην Ευρώπη. Οι διαστάσεις του αμαξώματός του είναι 4.290 χλστμ. σε μήκος, 1.770 χλστμ. πλάτος, 1.570 χλστμ. σε ύψος, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.700 χλστμ.

Γενικά, είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αναφορικά με τις μπαταρίες του και τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα. Συγκεκριμένα, η πιο προσιτή έχει συσσωρευτές φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου («LFP») ενεργειακής χωρητικότητας 44,9 kWh που παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 340 χλμ. (κατά «WLTP»).

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη) σε αυτή είναι 95 ίπποι και η μέγιστη ροπή του 180 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, για το 0-100 χλμ./ώρα επιταχύνεται σε 10,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 150 χλμ./ώρα.

Η αμέσως επόμενη έκδοση του Dolphin έχει τις ίδιες μπαταρίες αλλά η μέγιστη θεωρητική αυτονομία φτάνει τα 310 χλμ. (κατά «WLTP»). Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 177 ίππους και η μέγιστη ροπή του τα 290 Nm. Η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 160 χλμ./ώρα και επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία.

Τέλος, στην ισχυρότερη εκδοχή του τo Dolphin διαθέτει μπαταρίες φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου («LFP») ενεργειακής χωρητικότητας 60,4 kWh που παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 427 χλμ. (κατά «WLTP»). Σε αυτή ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 204 ίππους και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 310 Nm.

Για την επιτάχυνσή του από τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται, επίσης, στα 160 χλμ./ώρα, όπως ανακοινώνει η BYD Auto.

Το επόμενο μοντέλο της εταιρείας που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά είναι το Atto 3. Πρόκειται για ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο έχει μήκος 4.455 χλστμ., πλάτος 1.875 χλστμ., πλάτος 1.615 χλστμ., ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.720 χλστμ.

Το crossover όχημα έχει μπαταρίες φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου («LFP») ενεργειακής χωρητικότητας 60,4 kWh οι οποίες δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 420 χλμ. (κατά «WLTP»).

Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, το Atto 3 επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα «e-Platform 3.0» και έχει δημιουργηθεί με σκοπό να δίνει μια σπορτίφ εικόνα, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του.

Εκτός από τα crossover μοντέλο, η BYD διαθέτει στην γκάμα της και sedan τα οποία έχουν τη δική τους ξεχωριστή αισθητική. To Seal είναι το πρώτο από αυτά, βασίζεται στην πλατφόρμα «e-Platform 3.0» και έχει αρχιτεκτονική 800 Volt.

Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι 4.800 χλστμ. σε μήκος, 1.875 χλστμ. σε πλάτος και 1.460 χλστμ. σε ύψος. Αναφορικά με το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.920 χλστμ. To μοντέλο διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τόσο με έναν όσο και με δύο ηλεκτροκινητήρες.

Στην πρώτη, έχει συσσωρευτές μπαταρίες φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου («LFP») ενεργειακής χωρητικότητας 82,5 kWh που παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 570 χλμ. (κατά «WLTP»).

Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα του -ο οποίος είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος- φτάνει τους 313 ίππους και η μέγιστη ροπή του τα 360 Nm. Επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα., σύμφωνα με την εταιρεία.  

Στην δεύτερη εκδοχή του το Seal είναι τετρακίνητο. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 218 ίππους και μέγιστη ροπή 310 Νm, ενώ ο πίσω 313 ίππους και μέγιστη ροπή 360 Nm. H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του φτάνει τους 530 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 670 Nm.

Τέλος, οι συσσωρευτές του (ομοίως τύπου «LFP»), έχουν την ίδια ενεργειακή χωρητικότητα, ενώ η μέγιστη θεωρητική αυτονομία που δίνουν στο αυτοκίνητο με μια πλήρη φόρτιση φτάνει τα 520 χλμ. (κατά «WLTP»).

Πέραν αυτών, η BYD έχει δημιουργήσει και το Seal U, την crossover εκδοχή του μοντέλου, η οποία ενδεχομένως να είναι και αυτή διαθέσιμη στη Γηραιά Ήπειρο.

Το δεύτερο τετράθυρο μοντέλο που η BYD έχει στην γκάμα της είναι το Han. Πρόκειται για τη «ναυαρχίδα» της κινεζικής εταιρείας και διακρίνεται για την τεχνολογία του και τον εξοπλισμό του.

Αναφορικά με τις διαστάσεις του, το μήκος του φτάνει τα 4.995 χλστμ., το πλάτος του τα 1.910 χλστμ., το ύψος του τα 1.495 χλστμ. και το μεταξόνιό του τα 2.920 χλστμ.

Οι μπαταρίες του είναι φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου («LFP») τεχνολογίας «BYD Blade» και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 88,0 kWh και πραγματική 85,4 kWh. Αυτές, δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 521 χλμ. (κατά «WLTP»).

To Han έχει δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι δίνουν μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 517 ίππους και μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 700 Nm. Αναλυτικότερα, ο εμπρός αποδίδει 245 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm, ενώ ο πίσω μέγιστη ισχύ 272 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm, επίσης.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του, το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Η BYD εκπροσωπείται εμπορικά και στην κατηγορία των SUV οχημάτων με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Tang. Το μοντέλο διατίθεται στην κινεζική αγορά -όπως και σε άλλες- και σε έκδοση Plugin Hybrid.

Το Tang είναι επταθέσιο και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του έχει μήκος 4.870 χλστμ., πλάτος 1.950 χλστμ. και ύψος 1.725 χλστμ., ενώ το μετατρόχιό του φτάνει τα 2.820 χλστμ.

Οι συσσωρευτές του («LFP») έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 88,0 kWh και πραγματική 86,4 kWh και δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 400 χλμ. (κατά «WLTP»).

Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 245 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm, ενώ ο πίσω μέγιστη ισχύ 272 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm, ομοίως. Η συνδυαζόμενη ισχύς του φτάνει τους 517 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 680 Nm.

Τέλος, το ηλεκτροκίνητο Tang επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Οι τιμές πώλησης στην Ευρώπη

Όπως γράψαμε ήδη, η BYD Auto αναπτύσσεται στην Ευρώπη ωστόσο έχει δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο επίσημων αντιπροσώπων της στις κυριότερες αγορές αυτής.

Ας δούμε τις τιμές πώλησης των επιβατικών μοντέλων της σε πέντε από τις μεγαλύτερες. Διευκρινίζουμε ότι αυτές αφορούν στη βασική τιμή κάθε μοντέλου όπως αναφέρεται επίσημα, χωρίς να υπολογίζεται η όποια έκπτωση από την εκάστοτε κρατική επιδότηση ή προσφορά που εφαρμόζεται σε κάθε χώρα.

Οι τιμές στη Γερμανία:

  • BYD Dolphin: Από 34.990 ευρώ.
  • BYD Atto 3: Από 39.990 ευρώ.
  • BYD Seal: Από 50.990 ευρώ.
  • BYD Tang: Από 69.615 ευρώ.
  • BYD Han: Δεν διατίθεται ακόμη.

Οι τιμές στη Γαλλία:

  • BYD Dolphin: Από 33.990 ευρώ.
  • BYD Atto 3: Από 37.990 ευρώ.
  • BYD Seal: Από 46.990 ευρώ.
  • BYD Tang: Από 70.800 ευρώ.
  • BYD Han: Από 70.800 ευρώ.

Οι τιμές στην Ιταλία:

  • BYD Dolphin: Από 33.790 ευρώ.
  • BYD Atto 3: Από 38.790 ευρώ.
  • BYD Seal: Από 43.990 ευρώ.
  • BYD Tang: Δεν διατίθεται ακόμη.
  • BYD Han: Από 70.940 ευρώ.

Οι τιμές στην Ισπανία:

  • BYD Dolphin: Από 35.690 ευρώ.
  • BYD Atto 3: Από 37.990 ευρώ.
  • BYD Seal: Από 46.990 ευρώ.
  • BYD Tang: Από 69.990 ευρώ.
  • BYD Han: Από 69.990 ευρώ.

Οι τιμές στην Ολλανδία:

  • BYD Dolphin: Από 29.990 ευρώ.
  • BYD Atto 3: Από 38.990 ευρώ.
  • BYD Seal: Από 45.990 ευρώ.
  • BYD Tang: Από 69.990 ευρώ.
  • BYD Han: Από 69.990 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η BYD αλλάζει στρατηγική για να κατακτήσει την Ευρώπη!
Το επόμενο project της BYD περιλαμβάνει ηλεκτρικό scooter (+video)
To νέο sedan της BYD προκαλεί τρόμο με 1.200+ ίππους