Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Ιταλία θέλει να σώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

Ελλάδα 1:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Ιταλία θέλει να σώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

ΝΕΑ

H Ιταλία θέλει να σώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

ΝΕΑ

Bάζοντας μπροστά εταιρίες όπως η Ferrari και η Lamborghini η Ιταλία ζητά επιείκεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ό,τι αφορά την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.

Advertisement
Advertisement

Το έχουμε εμπεδώσει τον τελευταίο καιρό ότι οι ημέρες του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μετρημένες. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βρίσκεται προς συζήτηση και μάλλον θα εγκριθεί κάνει λόγο για σταδιακή αποχώρησή του από το προσκήνιο μέχρι την πλήρη κατάργησή του το 2035.

Υπάρχει όμως μία χώρα που έχει τις ενστάσεις της για όλη αυτή την διαδικασία. Και δεν είναι άλλη από την Ιταλία, η οποία έχει και κάποιους σοβαρούς λόγους να στέκεται κόντρα στην απαγόρευση των συμβατικών κινητήρων.

Και οι λόγοι αυτοί αφορούν τις μικρές βιομηχανίες που ανθούν στην χώρα και κατασκευάζουν supercars. Εταιρίες όπως οι Ferrari, η Lamborghini η Pagani που η δική τους παραγωγή σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει την αντίστοιχη παραγωγή των κατασκευαστών ευρείας παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Ο Ιταλός υπουργός για την οικολογική αλλαγή Roberto Cingolani, ο οποίος μάλιστα έχει περάσει και από το ΔΣ της Ferrari δήλωσε ότι θα ζητήσει από την ΕΕ να εξαιρεθεί η Ιταλία από την εφαρμογή της οδηγίας και να υπάρξει κάποια επιείκεια για το χρονοδιάγραμμα σε σχέση με τις μικρές ιταλικές μάρκες.

Όπως υποστήριξε ο Cingolani, οι μικρές αυτές εταιρίες θα έχουν πρόβλημα με την τεχνολογία των μπαταριών και το κόστος που απαιτείται για την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ferrari πούλησε 9.100 αυτοκίνητα μέσα στο 2020 ενώ η Lamborghini 7.400 μονάδες, νούμερα ιδιαίτερα μικρά αν συγκριθούν με αντίστοιχα των μεγάλων κατασκευαστών.

Advertisement

Η Ferrari θα είναι μία από τις εταιρίες που θα επωφεληθούν τα μέγιστα αν η EE αποδεχθεί την πρόταση της ιταλικής κυβέρνησης. Η μάρκα από το Μαρανέλο δεν παράγει ακόμα κάποιο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει μετά το 2025.

Από την άλλη βέβαια, τόσο η Ferrari όσο και η Lamborghini έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα με τα υβριδικά τους μοντέλα, καθώς η τεχνολογία αυτή τις βοηθά να αποκτήσουν σχετικά εύκολα και άμεσα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές ιπποδυνάμεις. Το θέμα είναι αν μπορούν μέσα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να απαλλαγούν ολοκληρωτικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και ακόμα πιο σημαντικό, αν θέλουν να απαλλαγούν τόσο οι ίδιες οι εταίρες όσο και το φανατικό τους κοινό.

Advertisement

Η εικόνα μιας Ferrari που κινείται χωρίς να μαγεύει και με τον ήχο της είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς και κάπου μέσα σε όλη αυτή την ηλεκτρική καταιγίδα, ίσως υπάρχει χώρος για κάποιες μικρές εταιρίες που θα μείνουν να θυμίζουν μία ολόκληρη εποχή που έσβησε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari SF90 Stradale: Έτσι έσπασε το ρεκόρ (video)
Ferrari 296 GTB vs Maserati MC20: Πόσο ίδιες αλλά και πόσο διαφορετικές
\SP48 Unica: Φήμες για μια one-off Ferrari