Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Μ. Βρετανίας: Η τύχη χαμογελά στον Carlos (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η πρώτη θέση εκκίνησης του Βρετανικού Grand Prix έμοιαζε προορισμένη για την Red Bull με τον αριθμό 1. Ο Max Verstappen είχε βρεθεί σε δική του κατηγορία στις βροχερές συνθήκες του Silverstone. Όμως, μία ατυχής, για εκείνον, σειρά γεγονότων θα έδινε στον Carlos Sainz Jr την πρώτη pole της καριέρας του.

Οι κατατακτήριες  υπό βροχή έχουν πάντα αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Όχι, μόνο λόγω της μειωμένης πρόσφυσης ή του ευμετάβλητου των συνθηκών που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί. Αλλά και ένα λάθος από οποιονδήποτε και οπουδήποτε στην πίστα μπορεί να καταστρέψει μία εξαιρετική προσπάθεια ενός άλλου οδηγού.

Αυτή ήταν σε μεγάλο βαθμό η ιστορία στα δοκιμαστικά του Silverstone εχθές. Ο Verstappen ήταν εμφανώς ταχύτερος ήδη από το Q1 με την RB18 να πιάνει από τον πρώτο κιόλας γύρο την θερμοκρασία λειτουργίας των ενδιάμεσων Pirelli. Μόνο ο Leclerc μπορούσε να κρατηθεί σε μία λογική χρονική απόσταση από τον Ολλανδό. Μία απόσταση, η οποία σπανίως -σε αντίστοιχους γύρους τους- κατέβαινε κάτω από το μισό δευτερόλεπτο.

Εκλάμψεις υπήρξαν και από άλλους οδηγούς. Οι Hamilton, Russell, Norris και Alonso, όλοι σε κάποια στιγμή βρέθηκαν κοντά στον τρέχοντα χρόνο του Verstappen. Όμως, δεν μπορούσαν να το κάνουν επανειλημμένα. Η ευκολία με την οποία ο Max κατέβαζε τα χρονόμετρα ακόμη και σε γύρους στους οποίους είχε κάνει λάθος ήταν παροιμιώδης. Και ο Carlos Sainz; Που βρισκόταν ο Ισπανός της Ferrari μέχρι εκείνο το σημείο;

Συντηρητική προσέγγιση

Αναφερθήκαμε παραπάνω στην ευκολία με την οποία τα Intermediates έφταναν στην ιδανική θερμοκρασία στην Red Bull του Verstappen. Το ακριβώς αντίθετο συνέβαινε στην Ferrari του Sainz. Ο Carlos πάντα δυσκολευόταν στην αρχή κάθε διαδικασίας, να πιάσει τον ρυθμό των υπόλοιπων κορυφαίων συνδυασμών. Και αυτό παρά την αποδεδειγμένα εξαιρετική του αίσθηση στο βρεγμένο.

Ήταν καθαρά θέμα του μονοθέσιου; Ήταν ίσως μια πιο συντηρητική προσέγγιση από μεριάς του Sainz, ώστε να αποφύγει ένα λάθος; Πιθανώς ένας συνδυασμός των δύο. Η ουσία είναι ότι σε κάθε γύρο προσπαθειών ο Carlos ήταν σταθερά αργότερος του Leclerc. Αυτό παραλίγο να του κοστίσει μάλιστα και την συμμετοχή στο Q3.

Με 6 λεπτά να απομένουν στο Q2 ο Sainz βρισκόταν 14ος λόγω των αργών πρώτων γύρων του. Σε εκείνο το σημείο η βροχή άρχισε να πέφτει πιο δυνατά στο Silverstone. Αυτό έθεσε σε κίνδυνο την είσοδο του Carlos στην πρώτη δεκάδα. Τελικά, ο Ισπανός θα προλάβαινε την τελευταία στιγμή να σώσει το τριήμερό του με έναν συγκροτημένο γύρο, ο οποίος όμως απείχε πολύ από εκείνους των Verstappen, Hamilton και Leclerc.

Περνώντας στο Q3 μία επικράτηση του Sainz έμοιαζε μάλλον απίθανη. Ο Leclerc ήταν και πάλι σταθερά ταχύτερος του, με τον Verstappen να βρίσκεται ακόμη πιο μακριά. Στο σημείο εκείνο, όμως, παρενέβησαν οι “θεοί” των αγώνων, δίνοντας στον Sainz την ώθηση που χρειαζόταν για το κάτι παραπάνω.

Το δώρο του Charles

Ο Carlos ξεκινούσε τους γύρους του μπροστά από τον Charles αυτό το τριήμερο. Αυτή η λεπτομέρεια αποδείχτηκε εξαιρετικά σημαντική τελικά. Ολοκληρώνοντας τον τελευταίο του γύρο στο Q3, ο Sainz βρέθηκε στην πρώτη θέση. Όμως, τόσο ο Leclerc πίσω του όσο και ο Verstappen ήταν ήδη ταχύτεροι του στους πρώτους τομείς τους. Ο Max, μάλιστα, είχε σημειώσει χρόνο 31,447 δευτερολέπτων στο sector 1, μια επίδοση κατά μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη από οποιουδήποτε άλλου οδηγού μέχρι εκείνο το σημείο.

Όλα έδειχναν ότι η σειρά θα ήταν Verstappen, Leclerc και Sainz μετά την καρό σημαία. Όμως, στην πιο κρίσιμη στιγμή ήρθε ο Charles Leclerc για να κάνει ένα μεγάλο δώρο στον teammate του. O Charles, ο οποίος φέτος είναι ο καλύτερος στο να παίρνει τα μέγιστα από τους τελευταίους γύρους στα Q3, έχασε τον έλεγχο της F1-75 στην μικρή “λιμνούλα” που είχε σχηματιστεί στην έξοδο του Chapel.

Όχι μόνο κατέστρεψε τον δικό του γύρο αλλά και εκείνον του Verstappen που ερχόταν λίγο πιο πίσω. Η πρώτη pole σε 150 αγώνες για τον Carlos Sainz Jr. είχε διασφαλιστεί. Φυσικά, δεν οφείλονται όλα στην τύχη. Ο Carlos μπορεί να μην είχε την απόλυτη ταχύτητα στο Silverstone για την pole υπό κανονικές συνθήκες. Όμως, σε αντίθεση με όσα συνέβησαν στο Μόντρεαλ, οδήγησε χωρίς να εκβιάζει καταστάσεις και κατά συνέπεια απέφυγε τα λάθη.

 

Είχε την υπομονή να μην πιέζει υπέρ το δέον, όταν αισθανόταν ότι τα ελαστικά του ήταν κρύα. Όταν άρχιζε να αποκτά καλύτερη αίσθηση, μετά από 2-3 γύρους, ανέβαζε τον ρυθμό του. Τα περάσματά του από τα εξαιρετικά τεχνικά σημεία της Copse και των Maggots-Becketts-Chapel δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτε από των Verstappen-Leclerc.

Latifi και Zhou κάνουν την έκπληξη

Πριν κλείσουμε δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στους Latifi-Zhou οι οποίοι τα πήγαν περίφημα στις χθεσινές δύσκολες συνθήκες. Ο Latifi κατάφερε, εν μέσω ψιθύρων, για  την απομάκρυνσή του από τη Williams, να κλείσει τα αυτιά του και να πετύχει την καλύτερη επίδοση του σε δοκιμαστικά. Και αυτό παρά το γεγονός ότι δεν διέθετε την αναβαθμισμένη FW44B που είχε ο Albon.

Σημαίνει αυτό, ίσως, ότι η “zeropods” Williams παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη στις χαμηλές ταχύτητες; Ακόμη και έτσι να είναι, το ότι η δέκατη θέση του Latifi ήρθε στα ίσια σημαίνει πολλά. Εντυπωσιακός ήταν για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα και ο Zhou. Ο Κινέζος rookie, όπως και στον Καναδά, επικράτησε του Bottas στο βρεγμένο, δίνοντας πολλές υποσχέσεις για το μέλλον.

Επιστρέφοντας στον σημερινό αγώνα -οποίος μάλλον θα διεξαχθεί στο στεγνό– αξίζει να παρατηρήσουμε δύο πράγματα. Αρχικά, πως η Red Bull φάνηκε από το FP3 ότι με τον Verstappen έχει ένα εμφανές πλεονέκτημα ρυθμού έναντι των Ferrari. Ωστόσο, ο Perez δεν φαίνεται σε θέση να ακολουθήσει τον teammate του ή τις F1-75. Αυτό ίσως αποδειχτεί σημαντικό στη διάρκεια του αγώνα.

Έπειτα, είναι και το θέμα των ελαστικών. Με την γόμα να έχει ξεπλυθεί από την άσφαλτο λόγω της βροχής, η φθορά αναμένεται αυξημένη. Κατά συνέπεια, δύσκολα θα αποφευχθούν οι δύο στάσεις. Ο Verstappen παραμένει το φαβορί. Όμως, εάν ο Carlos και η Ferrari παίξουν έξυπνα όλα τους τα χαρτιά, τότε δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο και της πρώτης νίκης του Sainz στο Silverstone.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ricciardo: Συμμετέχει ως παραγωγός σε νέα σειρά για την F1!
F1 GP Μ. Βρετανίας: Μία αποτίμηση των αναβαθμίσεων
F1 GP Μ. Βρετανίας: Ο Sainz παίρνει την pole υπό βροχή!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto