Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

Binotto: Ο Leclerc μεγαλώνει το μύθο της Ferrari όπως ο Gilles Villeneuve

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Την πεποίθησή του πως ο Charles Leclerc μπορεί να έχει αντίστοιχο αντίκτυπο με εκείνον του Gilles Villeneuve στην Ferrari εξέφρασε ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto. Ο Leclerc είχε την ευκαιρία, μάλιστα, να οδηγήσει την 312Τ2 του Gilles στο Fiorano, κατά την επέτειο των 40 ετών από τον θάνατο του μεγάλου Καναδού στο Zolder το 1982.

Το ημερολόγιο έδειχνε 8 Μαΐου του 1982 και στην πίστα του Zolder διεξάγονταν οι κατατακτήριες δοκιμές του Βελγικού Grand Prix. Ο Gilles Villeneuve βρίσκεται στην πίστα με οκτώ λεπτά να απομένουν στην διαδικασία. Είναι 8ος στην προσωρινή κατάταξη, 0,115 δευτερόλεπτα αργότερος του teammate του Pironi. Με τα περιστατικά στην Imola να έχουν προηγηθεί μόλις δύο εβδομάδες πριν, η κατάσταση στο στρατόπεδο της Ferrari είναι τεταμένη.

Ο θρύλος λέει πώς ο Villeneuve προσπαθούσε απεγνωσμένα να κερδίσει τον Pironi έπειτα από την κλοπή στην Imola. Αντιθέτως, ο Mauro Forghieri ισχυρίζεται ότι ο Gilles απλώς θα επέστρεφε στα pits σε εκείνον τον γύρο. Ότι από τα δύο και αν ίσχυε, καθώς ο Καναδός προσέγγιζε την γρήγορη αριστερή Butte βρήκε μπροστά του την πολύ πιο αργή March του Jochen Mass.

Αντιλαμβανόμενος την έλευση της ταχύτερης Ferrari, ο Γερμανός έκανε δεξιά για να αφήσει χώρο στην αγωνιστική γραμμή. Όμως, δυστυχώς, προς τα δεξιά είχε κατευθυνθεί και ο Gilles με αποτέλεσμα η Ferrari να βρει στο πίσω μέρος της March και να απογειωθεί. Ο Gilles θα άφηνε την τελευταία του πνοή λίγες ώρες αργότερα στο νοσοκομείο. Ένα πολλά υποσχόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της Ferrari αλλά και της Formula 1 είχε τερματιστεί με τον πιο επώδυνο τρόπο.

Αναμνήσεις μιας άλλης εποχής

Η Ferrari δεν ξέχασε ποτέ τον Gilles. Ήταν ένας από τους πιο αγαπητούς οδηγούς που οδήγησαν ποτέ για την ιταλική ομάδα παρά το ότι δεν πρόλαβε να ανακηρυχθεί πρωταθλητής με εκείνην. Ήταν η προσωπικότητα του, ο τρόπος οδήγησής του και το αστείρευτο πάθος του που γοήτευσαν -και συνεχίζουν να γοητεύουν- τους απανταχού tifosi.

Φέτος συμπληρώθηκαν 40 χρόνια από εκείνη την τραγική ημέρα και η Ferrari, όπως αναμενόταν, δεν παρέλειψε να τιμήσει τον Villeneuve με εκδηλώσεις στο Fiorano. Σε αυτές παρευρέθηκε και ο Charles Leclerc ο οποίος είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την Ferrari 312T2 με την οποίαν ο Villeneuve είχε αγωνιστεί το 1979. Τότε είχε τερματίσει δεύτερος στο πρωτάθλημα, πίσω από τον πιο έμπειρο teammate του Jody Scheckter.

Ο σημερινός αστέρας της Ferrari δήλωσε εντυπωσιασμένος αλλά και… τρομοκρατημένος από την εμπειρία: “Κοιτώντας τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις το πόσο επικίνδυνα ήταν” δήλωσε ο Μονεγάσκος. “Εάν είχες ένα ατύχημα ήξερες πόσο σοβαρές θα ήταν οι συνέπειες. Οι οδηγοί εκείνης της εποχής ήταν πραγματικά τρελοί με όλα τα ρίσκα που έπαιρναν. Δεν υπάρχει σύγκριση με τα σημερινά στάνταρ ασφάλειας” συμπλήρωσε ο Leclerc.

Ο θρύλος του Gilles συνεχίζεται

Έκτοτε, πολλοί μεγάλοι πιλότοι έχουν οδηγήσει για την Ferrari. Μεταξύ αυτών και ο μεγαλύτερος, ίσως, της σύγχρονης εποχής, Michael Schumacher. Όμως, σύμφωνα με τον Mattia Binotto, για πρώτη φορά σε αυτά τα 40 χρόνια η Ferrari διαθέτει και πάλι έναν οδηγό του οποίου η αύρα θυμίζει εκείνη του Gilles. Το όνομά του, Charles Leclerc.

Εάν δω τον τρόπο που οδηγεί ο Charles και την σχέση του με τους οπαδούς δεν μπορώ να μην θυμηθώ τον Gilles” δήλωσε ο Ιταλός. “Το να οδηγείς για την Ferrari σημαίνει ότι προσπαθείς και να μεγαλώσεις τον μύθο του Cavallino. Ελάχιστοι οδηγοί είναι ικανοί για κάτι τέτοιο. Πιστεύω ότι ο Charles είναι ένας από αυτούς. Όπως ήταν και ο Gilles” συμπλήρωσε ο επικεφαλής της Ferrari.

Ο Binotto τοποθετήθηκε και για τις τελευταίες εξελίξεις στο πρωτάθλημα. “Πιστεύω ότι αυτές οι καταστάσεις θα μας κάνουν πιο δυνατούς” σχολίασε σχετικά με τα τελευταία ατυχή αποτελέσματα της Ferrari. “Είναι γεγονός πώς είμαστε ανταγωνιστικοί. Όμως το να κερδίσουμε είναι κάτι διαφορετικό. Έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Ως ομάδα, μαθαίνουμε, βελτιωνόμαστε. Μπορεί να πάρει λίγο χρόνο αλλά θα βρεθούμε εκεί που πρέπει” συμπλήρωσε ο Binotto.

Η Ferrari σε Ισπανία και Μονακό έχασε δύο νίκες οι οποίες έμοιαζαν πολύ πιθανές, με δεδομένο τον ρυθμό της F1-75. Με το πρωτάθλημα να μεταφέρεται στο Baku αυτήν την εβδομάδα, η Scuderia θα πρέπει να αποφύγει τα λάθη ώστε να επανέλθει δυναμικά στη μάχη του πρωταθλήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μονακό: Η διακριτική γοητεία της κοινής λογικής
Mercedes F1: Η ψευδαίσθηση της βελτίωσης;
F1 Budget Cap: Είναι… λίγα τα λεφτά

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto