ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW 330e vs Mercedes-Benz C300 e

Ελλάδα 5:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: BMW 330e vs Mercedes-Benz C300 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW 330e vs Mercedes-Benz C300 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ενώπιος ενωπίω με δύο από τα καλύτερα μεσαία σεντάν, στις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις τους.

Advertisement

Η πλειονότητα των αγοραστών και όσων ασχολούνται με την αυτοκίνηση θεωρούν ότι τα παραδοσιακά σεντάν μοντέλα θα μπουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Να το πούμε διαφορετικά.

Η κλασική συνταγή του αυτοκινήτου τριών όγκων, το οποίο αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο για πολλές δεκαετίες, φαίνεται ότι περνάει δύσκολες ημέρες.

Ειδικά από τη στιγμή που όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στη φάση της αναθεώρησης και της εύρεσης νέων προτεραιοτήτων, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση αλλά και η αυτόνομη οδήγηση. Όμως εξακολουθούν να υπάρχουν τετράθυρα μοντέλα που αναβαθμίζουν αισθητά την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα του ιδιοκτήτη τους.

Advertisement

Λόγου χάρη οι επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις των BMW Σειρά 3 και Mercedes-Benz C-Class, δύο κλασικές γερμανικές μπερλίνες, οι οποίες, πέραν των κοινών τους στοιχείων όπως οι τεχνολογικές καινοτομίες που χαρακτηρίζουν τις συγκεκριμένες εκδόσεις της δοκιμής (330e και C300 e), η μεγάλη συνδυαστική ιπποδύναμη και ο premium χαρακτήρας, έχουν και ουσιαστικές αντιθέσεις.

Σχεδιαστικά στο μόνο που συμφωνούν, εκτός των διαστάσεων και της φιλοσοφίας του αμαξώματος, είναι η τάση να δανείζονται στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κάθε εταιρείας, κερδίζοντας έτσι σε εντυπώσεις. Κύριο γνώρισμα της Σειράς 3 -ειδικά στην έκδοση της δοκιμής που διέθετε το πακέτο Μ Sport– είναι ο δυναμισμός.

Advertisement

Πολύ ισορροπημένη ως σχέδιο, αρκετά αεροδυναμική και χωρίς αισθητικές ακροβασίες, η συγκεκριμένη «3άρα» διακρίνεται από τους εμπρός full LED προβολείς και τα ανασχεδιασμένα «νεφρά» της μάσκας, προσφέροντας ένα μυώδες, για οικογενειακό σεντάν, σχήμα.

Από την άλλη, η C-Class είναι πιο διακριτική σε εμφάνιση και ποντάρει στο κύρος και στην πολυτέλεια που αναδίδει το ντιζάιν της, ιδίως με το πακέτο AMG Line. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό τους: εξαιρετικής ποιότητα υλικά, κορυφαία συναρμογή και πληθώρα τεχνολογικών gadgets.

Advertisement

H BMW βγάζει μία πιο σπορ αίσθηση και περισσότερο οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Κάθεσαι χαμηλά και συγκριτικά πιο «πολεμικά» χάρη στα όμορφα ημι-μπάκετ καθίσματα, στην ασύμμετρα στραμμένη προς τον χειριστή κεντρική κονσόλα Curved Display και στο σωστά τοποθετημένο και με χορταστικό πάχος στεφάνης τιμόνι, ενώ έχεις τα πάντα γύρω σου σε απόσταση που προδίδει πολύ μελετημένη εργονομία με συγκεκριμένο σπορ -και πάλι- προσανατολισμό.

Στην απέναντι όχθη, στη C300 e κυριαρχούν πιο λιτές γραμμές, ενώ ξεχωριστή θέση έχει εδώ η κεντρική οθόνη πολυμέσων με την εξαιρετική ευκρίνεια και την πληθώρα λειτουργιών του συστήματος τηλεματικής MBUX. Βέβαια η λίστα των έξτρα και στα δύο μοντέλα είναι ατελείωτη, ικανοποιώντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς.

Advertisement

Στο θέμα της πρακτικότητας, ουσιαστικά έχουμε σχεδόν ισοπαλία, καθώς και τα δύο έχουν παρόμοιες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ εργονομικά η BMW χρειάζεται περισσότερο χρόνο εξοικείωσης απ’ ό,τι η Mercedes-Benz.

Και στα δύο, οι θερμικοί κινητήρες των 2,0 lt είναι ιδιαίτερα πολιτισμένοι, με γραμμική λειτουργία και χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Η ροπή δεν λείπει από χαμηλά, πράγμα που θα εκτιμηθεί δεόντως στην καθημερινή χρήση, όπως και η λειτουργία των αυτόματων κιβωτίων, Steptronic οχτώ σχέσεων για την BMW, 9G-Tronic για τη C-Class.

Η plug-in υβριδική C300 e δυνητικά αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί κάποιος ένα PHEV αυτοκίνητο, και πλέον σε αυτό τον τομέα αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Εξηγούμαστε. Ενώ η BMW 330e αρκείται σε 62 km μέγιστης ηλεκτρικής αυτονομίας (που σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα ξεπερνούν τα 40 km), η Mercedes-Benz C300 e είναι ικανή να προσφέρει πάνω από 100 km.

Στην πράξη, κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο και με ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού, κατάφερα να διανύσω απόσταση σχεδόν 70 km αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα πριν αναλάβει τα ηνία το θερμικό σύνολο. Και αυτό χάρη στην υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 25,4 kWh, την ώρα που στην 330e είναι σαφώς μικρότερη (net: 11,2 kWh).

Αναπόφευκτα όμως η μεγαλύτερη σε όγκο μπαταρία της Mercedes-Benz έχει επιπτώσεις στο θέμα της χωροταξίας. Οι μηχανικοί της φίρμας από τη Στουτγάρδη αναγκάστηκαν να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς.

Παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με την 330e, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι λιγότερο γενναιόδωρος, κάτι που ισχύει και για τον χώρο αποσκευών. που φτάνει μόλις τα 315 lt (από 455 lt των συμβατικών εκδόσεων). Παρόμοιο δρόμο αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν και οι συνάδελφοί τους από το Μόναχο, μειώνοντας και στη 330e τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, από τα 480 lt της «απλής» 330i, στα 375 lt.

Η BMW όμως είναι πιο ελαφριά. Ζυγίζει μεν 1.845 kg, αλλά η Mercedes-Benz ξεπερνά οριακά τους δύο τόνους (2.030 kg). Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, παρά το γεγονός ότι η C300 e έχει μεγαλύτερη συνδυαστική ισχύ (313 PS έναντι 292 PS), στην επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 km/h είναι μερικά δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργή.

Στον δρόμο, πάντως, εκεί όπου βρίσκεται και η πραγματική ουσία, ο οδηγός δεν θα αντιληφθεί σοβαρή διαφορά όσον αφορά τις επιδόσεις. Εκεί που διαφοροποιείται η κατάσταση είναι ο τρόπος με τον οποίο κινούνται τα δύο αυτοκίνητα σε απαιτητικές διαδρομές.

Η πρόσφατη γενιά της Σειράς 3 είναι ίσως η πιο προσεγμένη και πιο ενδελεχώς δουλεμένη από τους μηχανικούς, χάρη στο εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο CLAR, τη χρήση ελαφρών υλικών, αλλά και τη μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί στο σετάρισμα της ανάρτησης που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν μία ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη με τη σφραγίδα της M Sport. Το DNA, μάλιστα, της Μ είναι πανταχού παρόν, σε ένα πακέτο που συνδυάζει σωστά την άνεση και την πολυτέλεια με τον οδηγικό τσαμπουκά μιας κλασικής πισωκίνητης BMW.

Και στη C-Class υπάρχει διάχυτη μια μασίφ αίσθηση από το πλαίσιο, ενώ η αερανάρτηση, με αυτόματο self leveling στον πίσω άξονα για την καλύτερη διαχείριση του επιπλέον βάρους της μπαταρίας, «απλώνει» ομοιόμορφα το πάτημα του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Είναι πραγματικά απολαυστική να την οδηγείς σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, όπου προσφέρει ένα υψηλότατο επίπεδο άνεσης, ποιότητας κύλισης, με λίγα λόγια πολυτελούς μετακίνησης. Το αντίτιμο είναι οι ελαφρώς μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και η μικρότερη ακρίβεια των αντιδράσεων, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την πιο «στομωμένη» αίσθηση του τιμονιού, σε σύγκριση πάντα με εκείνο της 33oe.

Ομως εδώ μιλάμε επίσης για δύο αυτοκίνητα που θέλουν να υπηρετήσουν ένα κοινό το οποίο προφανώς προτάσσει την οικονομία και το χαμηλό κόστος χρήσης. Αν ο οδηγός επιλέξει την υβριδική λειτουργία, τότε η μέση τιμή μπορεί να διατηρείται και για τους δύο ανταγωνιστές γύρω στα 3,0 με 4,0 lt/100 km, ενώ όταν πλέον αδειάσει η μπαταρία, η μέση τιμή αυξάνεται φτάνοντας τα 7,0 (για τη Mercedes-Benz) με 7,5 lt/100 km (για τη 330e).

Εάν μάλιστα ο οδηγός έχει αποφασίσει να διατηρήσει την ενέργεια της μπαταρίας προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει σε κάποια άλλη στιγμή, τότε η κατανάλωση αυξάνεται, κάτι που ισχύει και όταν επιλεγεί το πρόγραμμα όπου ο κινητήρας αναλαμβάνει παράλληλα να φορτίζει την μπαταρία.

Μιλώντας για φόρτιση, εδώ είναι σαφής η υπεροχή της Mercedes-Benz δεδομένου ότι χρειάζεται 2 ώρες για το 0-100%, σε wallbox 11 kW, ή μόλις 30 λεπτά (για το 0-80%) σε ταχυφορτιστή DC 55 kW. Αντίθετα, με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7 kW, η BMW χρειάζεται πάνω από 2,5 ώρες για το 20%-80% της μπαταρίας, σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC).

Το φως πέφτει, τα πρώτα σημάδια κούρασης αρχίζουν να εμφανίζονται. Λίγο πριν την επιστροφή στην πρωτεύουσα, πίνοντας τον τελευταίο καφέ της ημέρας, προσπαθώ να ταξινομήσω τις σκέψεις μου. Από τη μία υπάρχει η περίπτωση της BMW, με τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης δοκιμής να μας εντυπωσιάζει, από την άλλη η C-Class η οποία υπερέχει σε ό,τι έχει να κάνει με την απόδοση του υβριδικού της συστήματος, κυρίως με την αυτονομία που προσφέρει, αλλά και την άνεση στη μετακίνηση.

Μεταξύ των δύο, η «Merc» κερδίζει στα σημεία, αν όμως θέλετε να εξοικονομήσετε τη διαφορά στις τιμές τους, επιλέγοντας την BMW, δεν θα έχετε κάνει σοβαρούς συμβιβασμούς.


KEY TECH

BMW: H συνδυαστική δύναμη της BMW 330e επιτυγχάνεται χάρη στο σύστημα που η ίδια η εταιρεία ονομάζει «XtraBoost» και με επιλεγμένο από τον οδηγό το πρόγραμμα «Sport». Η πρόσθετη ισχύς των 41 PS προέρχεται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, για χρονικό διάστημα έως 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά, φτάνοντας τη μέγιστη ισχύ των 292 PS. Η παραπάνω λειτουργία πραγματοποιείται ακόμα και όταν οι μπαταρίες δεν έχουν επαρκή ενέργεια ή έχουν αδειάσει εντελώς.

MERCEDESBENZ: Μέσω των προγραμμάτων «Battery Hold», που διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας και «Electric», που προσφέρει ηλεκτρική λειτουργία έως τα 140 km/h, ο οδηγός της C300 e μπορεί να κάνει την καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας. Στο ίδιο πρόγραμμα, η ισχύς της ανάκτησης μπορεί επίσης να επιλεγεί σε πέντε διαφορετικά επίπεδα (DAUTO, D+, D, D- και D–), μέσω των τοποθετημένων πίσω από το τιμόνι paddles.


BMW – TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc, i4, 184 PS@5.000-6.500 rpm, 300 Nm@1.350-4.000 rpm + 1 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (109 PS, 265 Nm)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 12,0 kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
ΥΛΙΚΟ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.713/1.827/1.444 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.851 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 375 lt

MERCEDES-BENZ – TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.999 cc, i4, 204 PS@6.100 rpm, 320 Nm@2.000-4.000 rpm + 1 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (129 PS, 440 Nm)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 25,4 kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (E)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
ΥΛΙΚΟ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.751/1.820/1.437 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 315 lt


ΙΣΧΥΣ+ΡΟΠΗ
BMW: 292 PS, 420 Nm
MERCEDES-BENZ: 313 PS, 550 Nm

ΒΑΡΟΣ
BMW: 1.845 kg
MERCEDES-BENZ: 2.030 kg

0-100 km/h
BMW: 5,8”
MERCEDES-BENZ: 6,1”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
BMW: 7,4 lt/100 km
MERCEDES-BENZ: 6,9 lt/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
BMW: 230 km/h
MERCEDES-BENZ: 245 km/h

CO2
BMW: 30 g/km
MERCEDES-BENZ: 13 g/km

ΤΙΜΗ
BMW: Από 52.300€
MERCEDES-BENZ: Από 67.550€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG
Συγκριτική δοκιμή: Alfa Romeo Tonale 1.5 160 PS vs Audi Q3 Sportback 35 TFSI
Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive23d vs Peugeot 3008 Hybrid4