ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra GSe

Ελλάδα 3:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Opel Astra GSe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra GSe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η γερμανική εταιρία επαναφέρει τα λογότυπα GSe με την ισχύ των 225 ίππων και την συνδρομή της υβριδικής τεχνολογίας.

Advertisement

Τα GSe λογότυπα περνούν πλέον σε μία άλλη διάσταση αφού το τελευταίο τους γράμμα αποκτά ένα επιπλέον νόημα σηματοδοτώντας τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του εικονιζόμενου Astra.

Έχοντας δοκιμάσει ήδη το Astra στην έκδοση 1.2 με τους 130 ίππους έφτασε η ώρα να περάσουμε πίσω από το τιμόνι της ισχυρότερης για την ώρα εκδοχής του. Αλλά και της κορυφαίας τεχνολογικά μιας και κινείται από ένα plug-in υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν turbo 1.600άρη των 181 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 110 ίππων. Με αποτέλεσμα η μέγιστη συνολική ισχύς να φτάνει τους 224 ίππους που περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις.

Η Opel δίνει ένα «0-100» σε 7,5 δευτερόλεπτα  και μία τελική 235 χλμ./ώρα. Τιμές που ικανοποιούν τους σβέλτους οδηγούς για ένα hatch με σχετικά σφιχτό στήσιμο που, ωστόσο, του αρέσει περισσότερο να κινείται πολύ γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο παρά να στρίβει σαν ένα hot-hatch στις φουρκέτες.

Advertisement

Άλλωστε, αυτό δεν είναι το ζητούμενο, ούτε ταιριάζει στον χαρακτήρα του GSe που σε ταξιδεύει ξεκούραστα από τη μία πόλη στην άλλη. Και ανάλογα οικονομικά, πάντοτε με το αν η μπαταρία είναι φορτισμένη ή όχι. Εδώ να πούμε ότι η καθαρή της χωρητικότητα είναι στις 9,9 kWh και θεωρητικά προσφέρει 64 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Πρακτικά υπολογίστε κάπου στα 50 χλμ. και σε ταχύτητες έως τα 135 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με τα καθημερινά σας δρομολόγια και τη συχνότητα φόρτισης (σε wallbox 7,4 kW περίπου 2 ώρες, σε σούκο πάνω από 5 ώρες) μπορείτε να κινείστε χωρίς να κάψετε στάλα βενζίνης ή φουλ υβριδικά όταν αδειάσει η μπαταρία.

Advertisement

Για να έχετε μία εικόνα υπολογίστε ότι με γεμάτη τη μπαταρία η κατανάλωση λίγο πάνω από το «τριαράκι» ανά 100 χιλιόμετρα ενώ με ένα ρεζερβουάρ (42 λίτρα) βενζίνης αυτή κυμαίνεται περίπου στα 6,0 με 7,0 λίτρα. Βέβαια, όλα αυτά είναι σχετικά αφού εξαρτώνται από το στιλ οδήγησης και τα δρομολόγια του καθενός.

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό συναντάς το γνωστό ταμπλό του Astra στην κορυφαία του εξοπλιστικά εκδοχή με το μενού να διαθέτει πληροφορίες και ρυθμίσεις για το plug-in σύστημα. Ανάλογα προσαρμοσμένα είναι και τα προφίλ οδήγησης. Τα καθίσματα AGR προσφέρουν πολύ καλή στήριξη και εργονομική άνεση, ενώ η θέση οδήγησης είναι σχεδόν ιδανική.

Δεν θα πλατιάσω άλλο για το εσωτερικό, το οποίο διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα Astra χάρη στην GSe αύρα, με τα λογότυπα και όλα τα σχετικά πρόσθετα που βλέπετε και στο αμάξωμα. Ωστόσο, κάτι που πρέπει να γνωρίζει κανείς είναι ότι το πορτμπαγκάζ των 352 λίτρων υπολείπεται κατά 70 λίτρα σε σχέση με τα υπόλοιπα Astra λόγω της μπαταρίας.

Advertisement

Στη γρήγορη οδήγηση το κιβώτιο της Aisin τα καταφέρνει μια χαρά αλλάζοντας σβέλτα τις σχέσεις του (σ.σ. υπάρχουν και paddles). Εκεί που κάπως χωλαίνει είναι στην πιο χαλαρή (οδήγηση) κατά το υβριδικό πάντρεμα της ενέργειας.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ παρά τη λειτουργία ανάκτησης (με αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά και πίσω) το πεντάλ των φρένων έχει καλή αίσθηση.

Όσο για την άνεση, όπως είπα η -χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά- ανάρτηση είναι σφιχτή και προσανατολισμένη στη σπορ οδήγηση, οπότε στους κακότεχνους δρόμους τα επίπεδα είναι μέτρια.

Θα μπορούσαν να είναι καλύτερα αν τα αμορτισέρ Koni FSD (όπως και τα ελατήρια είναι διαφορετικά και νέα σε σχέση με των υπόλοιπων Astra) ήταν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, κάτι που θα δικαιολογούσε και η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.

Η τελευταία είναι ίσως το σημαντικότερο θέμα για το Astra GSe, ένα σπορ hatch με εξεζητημένο τεχνολογικό DNA, που ωστόσο ξεπερνάει τα 50 χιλιάρικα. Ένα ποσό με το οποίο μπορεί κανείς να αποκτήσει πολλά άλλα αυτοκίνητα δίχως να είναι απαραίτητα plug-in υβριδικά.

Αλλά ακόμη και έτσι, ακόμη και με τον υπερπλήρη εξοπλισμό η τιμή για ένα Astra που μπαίνει στην πρίζα πιθανότατα να αποθαρρύνει για την απόκτησή του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Opel Astra GSe
Κινητήρας: turbo τετρακύλινδρος, 1.598 cc
Ισχύς: 181 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.750 rpm
Ηλεκτρικό μοτέρ: 110 PS, 320 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 224 PS, 360 Nm
Μπαταρία: 12,4 kWh, (net: 9,9)
Ηλεκτρική αυτονομία: 64 km
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 1,1 / 4,5 (με φορτισμένη μπαταρία), 6,5 (για ένα ρεζερβουάρ) lt/100 km
Εκπομπές CO2: 25 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.374 x 1.860 x 1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.703 kg
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Τιμή πώλησης: Από 51.600 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid 48V 125 PS
Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V
Δοκιμή: Opel Corsa 1.2 100 PS