Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι συμβαίνει με την αυτονομία των Tesla;

Ελλάδα 10:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι συμβαίνει με την αυτονομία των Tesla;

ΝΕΑ

Τι συμβαίνει με την αυτονομία των Tesla;

ΝΕΑ

Είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά και κίνητρα για να αποκτήσει κάποιος ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Tesla. Ωστόσο, ό,τι ανακοινώνει η εταιρεία για την αυτονομία τους έχει αρχίσει να προβληματίζει.

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε κάποια δεδομένα που ανακοινώνει η Tesla: Για το Model 3 των 283 ίππων η μέγιστη θεωρητική αυτονομία είναι 491 χλμ. (κατά «WLTP»), ή 536 χλμ. κατά το αμερικανικό πρότυπο «EPA», μέχρι την αναγκαστική φόρτιση των μπαταριών.

Για το Model Y των 462 ίππων η αντίστοιχη μέγιστη θεωρητική αυτονομία είναι 455 χλμ. (κατά «WLTP») ή 530 χλμ. κατά το αμερικανικό πρότυπο «EPA».

Οι παραπάνω αριθμοί είναι εντυπωσιακοί ακόμα και τώρα, πόσο μάλλον την εποχή που παρουσιάστηκαν τα μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, οι πελάτες της Tesla έχουν αρχίσει να εκφράζουν αντιρρήσεις κατά πόσο η συγκεκριμένη ικανότητα των οχημάτων της ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Φυσικά, η αυτονομία που ανακοινώνουν όλες οι εταιρείες είναι θεωρητική και η πραγματική είναι πάντα μικρότερη.

Στην περίπτωση της Tesla, όμως, τα παράπονα είναι περισσότερα, καθώς η απόκλιση είναι μεγαλύτερη απ’ όσο αναμένει κάποιος, συνυπολογίζοντας τις απώλειές και τις συνθήκες που αντιμετωπίζει στην καθημερινή μετακίνηση στον δρόμο.

Advertisement

Για να διαπιστωθεί πόση είναι η διαφορά μεταξύ της ανακοινώσιμης και της πραγματικής διανυόμενης απόστασης, οι άνθρωποι της του μη κερδοσκοπικού αμερικανικού Οργανισμού Consumer Reports διεξήγαγαν δοκιμή με τέσσερα διαφορετικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Advertisement

Ο Οργανισμός ιδρύθηκε το 1936 και έχει ως αποστολή να ενημερώνει τους καταναλωτές για τα προϊόντα, αξιολογώντας τα. Αυτή τη φορά, πήραν ένα Ford Mustang Mach-E, ένα Hyundai Ioniq 5, ένα Tesla Model Y και ένα Volkswagen ID. 4 AWD Pro S για να κάνουν τη δοκιμή.

Το σενάριο αυτής ήταν να οδηγηθούν και τα τέσσερα οχήματα στον ίδιο δρόμο και υπό τις ίδιες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι, αποφασίστηκε να κινηθούν σε κομβόι σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με σταθερή ταχύτητα 70 μίλια/ώρα (112 χλμ./ώρα) και για μια απόσταση 142 μιλίων (228 χλμ.).

Η διαδικασία προέβλεπε την πραγματοποίησης της δοκιμής σε τρεις φάσεις. Σε συνθήκες ψύχους (-8 βαθμούς Κελσίου), σε εποχή με ήπια θερμοκρασία (18 βαθμούς Κελσίου) και σε συνθήκες σχετικής ζέστης (29 βαθμούς Κελσίου).

Advertisement

Τα αποτελέσματα
Τα τέσσερα μοντέλα κινήθηκαν σε κομβόι και στις τρεις περιπτώσεις και πίσω από το τιμόνι τους κάθισαν οι ίδιοι οδηγοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι άνθρωποι του Consumer Reports σε συνθήκες παγωνιάς το Tesla Model 3 διήνησε 299 χλμ. μέχρι την αναγκαστική φόρτισή του, το Ford Mustang Mach-E διήνησε 302 χλμ. το Hyundai Ioniq 5 κάλυψε 294 χλμ. (με θεωρητική αυτονομία 412 χλμ. κατά «EPA») και το Volkswagen ID. 4 AWD Pro S 273 χλμ. (με θεωρητική αυτονομία 386 χλμ. κατά «EPA»).

Στη δοκιμασία η οποία διενεργήθηκε σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 18 βαθμών Κελσίου, τα οχήματα αύξησαν την πραγματική αυτονομία τους κατά 80-112 χλμ., αναλόγως του οχήματος. Όμως, η αυτονομία παρέμεινε κάτω από αυτή που ανακοινώνει το πρότυπο «EPA» γι’ αυτά.

Η θετική έκπληξη προκλήθηκε στους ανθρώπους του Οργανισμού όταν η συγκεκριμένη δοκιμή έγινε με την εξωτερική θερμοκρασία να είναι 29 βαθμοί Κελσίου.

Υπό αυτές τις συνθήκες, το Ford Mustang Mach-E διήνησε 442 χλμ. και το Volkswagen ID. 4 412 χλμ., απόσταση που ξεπέρασε την τυποποιημένη αυτονομία κατά «EPA»).

Το Ioniq 5 κάλυψε 407 χλμ., ενώ το Model 3 441 χλμ. μέχρι την αναγκαστική φόρτισή του.

Από τα παραπάνω, τα στελέχη του αμερικανικού Οργανισμού συμπέραναν ότι οι μπαταρίες του Tesla επηρεάστηκαν περισσότερο από τις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κάθε φορά, σε σχέση με την αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρεία.

Μάλιστα, το Model Y ήταν το ελαφρύτερο από τα τέσσερα οχήματα που πήραν μέρος στη δοκιμασία ενώ οι μπαταρίες του έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 81 kWh, δηλαδή από τις μεγαλύτερες των μοντέλων που συμμετείχαν στη διαδικασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο σκάνδαλο Tesla: Λέει ψέματα για την αυτονομία των μοντέλων της;
Ετοιμοπαράδοτη η Ford Mustang Mach-E
Δείτε το Hyundai Ioniq 5 να κάνει πράγματα και θαύματα! (+video)