ΝΕΑ

Προβληματισμός και ανησυχία από την κινέζικη «εισβολή» στην Ευρώπη

Ελλάδα 15:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Προβληματισμός και ανησυχία από την κινέζικη «εισβολή» στην Ευρώπη

ΝΕΑ

Προβληματισμός και ανησυχία από την κινέζικη «εισβολή» στην Ευρώπη

ΝΕΑ

Οι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους για να μπορέσουν να επιβιώσουν από την ταχύτατη εξάπλωση των Κινέζων.

Advertisement
Advertisement

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν για την “εισβολή” φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην περιοχή.

Για να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος των EV για να καταπολεμήσουν την κινεζική “εισβολή”.

Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η SAIC έχουν επενδύσει τεράστια ποσά στην ηλεκτρική εποχή, εκμεταλλευόμενοι το χαμηλότερο εργατικό κόστος και τους τοπικούς προμηθευτές μπαταριών για να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των ευρωπαίων αντιπάλων.

Advertisement
Advertisement

Το 2022, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν μερίδιο 9% στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών, σχεδόν διπλάσιο από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας συμβούλων Inovev.

Και ο ρυθμός επιταχύνεται και πολλαπλασιάζεται διαρκώς, με νέες εταιρίες και πολλά φθηνά μοντέλα να μπαίνουν στις αγορές της Ευρώπης.

Οι ευρωπαϊκές εταιρίες βλέπουν με σκεπτικισμό το σενάριο της κυριαρχίας των Κινέζων. Και σκοπεύουν να αντιπαρατεθούν, μειώνοντας αρχικά το κόστος παραγωγής.

Advertisement

Η Renault στοχεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων της κατά 40%. Η μείωση αυτή αφορά αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν από το 2027 και μετά, για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου Renault.

Η Stellantis επίσης σχεδιάζει να κατασκευάσει μια ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Citroen e-C3 στη Σλοβακία. Επί του παρόντος κατασκευάζεται στο Τσενάι της Ινδίας.

Advertisement

Η παροχή προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων έχει γίνει προτεραιότητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς τα αυτοκίνητα αυτή την εποχή είναι ακριβά, κυρίως λόγω του κόστους των μπαταριών.

Όπως και άλλοι κατασκευαστές EV, η Renault αντιμετωπίζει επίσης αυξημένη πίεση από την Tesla, η οποία έχει μειώσει τις τιμές αρκετές φορές φέτος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla και η MG της SAIC ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι των πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο.

Advertisement

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares δήλωσε ότι ο ανταγωνισμός με τους κινέζους κατασκευαστές θα είναι “εξαιρετικά σκληρός”. Και σημείωσε ότι οι Κινέζοι είναι κατά 25% πιο ανταγωνιστικοί στις τιμές τους από τους Ευρωπαίους.

Ο Ταβάρες δήλωσε ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να χρησιμοποιήσουν “τα ίδια όπλα” με τους κινέζους αντιπάλους τους, και να προμηθεύονται εξαρτήματα από χώρες με χαμηλό κόστος. Και παράλληλα να συνάψουν συνεργασίες για παραγωγή μπαταριών που θα έχουν τον καλύτερο συνδυασμό ενέργειας, βάρους και κόστους.

Στόχος είναι πλέον να αρχίζουν να κατασκευάζονται ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κόστος κάτω από το όριο των 25.000 ευρώ. Και όλα αυτά σε σύντομο χρονικό διάστημα, πριν οι Κινέζοι με τα δικά τους φθηνά μοντέλα κατακλύσουν τις αγορές της Ευρώπης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η έκπληξη που ήρθε από την Κίνα
Η MG στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο
Ρεκόρ πωλήσεων για την BYD