Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Πόσα γραμμάρια μικρο-σωματιδίων αφήνουν τα λάστιχα των αυτοκινήτων;

  • newsautoteam

Έρευνα της μεγαλύτερης ένωσης αυτοκινήτου, ADAC, αναδεικνύει την εταιρεία με τα φιλικότερα προς το περιβάλλον ελαστικά.

Ακόμα και 1.000 φορές μεγαλύτερη μπορεί να είναι η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών συγκριτικά με αυτή των εξατμίσεων, όπως έχει δείξει έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού «Analytics Emissions».

Μάλιστα, τα επιβλαβή σωματίδια από τα ελαστικά αυξάνονται δραματικά, εξελισσόμενα σε ένα μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα, όσο γιγαντώνεται η δημοτικότητα των μεγάλων διαστάσεων SUV, αλλά και των ιδιαίτερα βαριών (λόγω μπαταριών) ηλεκτρικών οχημάτων.

Πριν από λίγες μέρες είδε το φως μια νέα έρευνα, η οποία διενεργήθηκε από τη μεγαλύτερη ένωση αυτοκινήτου της Ευρώπης, τη γερμανική ADAC, και εστιάζει στη φιλικότητα των ελαστικών που πωλούνται στην Ευρώπη προς το περιβάλλον.

Στο μικροσκόπιο του οργανισμού βρέθηκαν σχεδόν 100 θερινά και χειμερινά ελαστικά από συνολικά 15 κατασκευαστές, υποβληθέντα σε 15.000 χλμ. πραγματικής οδήγησης τόσο σε αστικές και επαρχιακές περιοχές, όσο και σε αυτοκινητοδρόμους. Παράλληλα, τα οχήματα που «φορούσαν» τα ελαστικά κυκλοφόρησαν σε στεγνό, βρεγμένο, αλλά και σε χιονισμένο (όπου ήταν εφικτό) οδόστρωμα.

MICHELIN-CrossClimate-b1000x600

Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων σχετικά με το πόσο φιλικά είναι τα ελαστικά, οι ερευνητές συνέλεξαν και συνδύασαν στοιχεία σχετικά με το βάθος του πέλματος των ελαστικών όταν ήταν καινούρια, αλλά και την ποσότητα μικροσωματιδίων που απελευθέρωσαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Η σύγκριση αυτών των στοιχείων επέτρεψε στον ADAC να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τα ποσοστά τριβής και την αναμενόμενη διάρκεια ζωής των υπό μελέτη ελαστικών – πόσα χιλιόμετρα δηλαδή θα μπορούσαν να διανύσουν προτού φθάσουν στα όρια φθορά τους.

Τα πιο «πράσινα» ελαστικά αποδείχθηκαν αυτά της Michelin, με μέσο όρο μόλις 90 γραμμάρια μικροσωματιδίων ανά 1.000 χλμ., χωρίς να στερούν στον τομέα της ασφάλειας. Κορυφαίο ελαστικό της εταιρείας ήταν το Cross Climate+  (185/65 R15) με 58 γρμ/1.000 χλμ.

Στον αντίποδα, τα ελαστικά που αναδεικνύονται μεγαλύτεροι ρυπαντές είναι τα αυτά που προορίζονται για σπορ αυτοκίνητα. Ειδικότερα, τα θερινά ελαστικά διαστάσεων 225/40 R18 παρήγαγαν 160 γρμ./1.000 χλμ., όταν ο μέσος όρος της έρευνας ήταν 117 γρμ./1.000 χλμ.

Οι πιο φτωχές επιδόσεις των εν λόγω ελαστικών καταγράφηκαν σε στεγνούς δρόμους. «Η τάση προς τα μεγάλων διαστάσεων σπορ ελαστικά δεν βγάζει νόημα, ειδικά από την οπτική της βιωσιμότητας. Κυρίως επειδή τα υποτιθέμενα σπορ ελαστικά δύσκολα μπορούν να επιτύχουν επιπλέον οφέλη ασφάλειας στην καθημερινή οδική κυκλοφορία. Επομένως, ορισμένοι κατασκευαστές ελαστικών θα πρέπει να αλλάξουν επειγόντως τα σχέδιά τους και να επικεντρωθούν περισσότερο στη βιωσιμότητα των ελαστικών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του Technology Center της ADAC, Reinhard Kolke.

Σύμφωνα με τον οργανισμό, οι οδηγοί καλούνται να αγοράζουν ελαστικά με χαμηλό συντελεστή φθοράς. Αυτά όχι μόνο είναι φθηνότερα, αλλά προστατεύουν και το περιβάλλον.

Όπως καταδεικνύει, τέλος, μελέτη της Κομισιόν το 2018, κάθε χρόνο απελευθερώνονται στην Ευρώπη, από τη φθορά των ελαστικών, περίπου 500.000 τόνοι μικροπλαστικών. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Pagani Huayra R στο φυσικό της περιβάλλον (video)
Πόσο φιλικό προς το περιβάλλον είναι το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο;
Το νέο Audi Q4 e-tron προστατεύει το περιβάλλον

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto