Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το Dacia Jogger Hybrid στην Πορτογαλία

Ελλάδα 19:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Dacia Jogger Hybrid στην Πορτογαλία

ΝΕΑ

Οδηγούμε το Dacia Jogger Hybrid στην Πορτογαλία

ΝΕΑ

Το γνωρίσαμε ως το πιο φθηνό επταθέσιο αυτοκίνητο της αγοράς. Πλέον είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Dacia με σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα. Ο λόγος για το Jogger Hybrid 140. Τι σημαίνει για την εταιρεία και για το προσεχές μέλλον της;

Advertisement
Advertisement

Αν ακόμα και πριν από μια τριετία, χρόνος λίγος για εμάς αλλά σχετικά μεγάλος για τη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, κάποιος έλεγε ότι η Dacia θα εξηλεκτρίσει τα μοντέλα της μάλλον θα αντιμετωπιζόταν με κατανόηση.

Ωστόσο, οι ενδείξεις προς τούτο υπήρχαν και είχαν αρχίσει να διακρίνονται σταδιακά σε αυτό το χρονικό. Η σχεδόν εκ βάθρων αλλαγή των μοντέλων της Dacia, η δημοφιλία τους στην Ευρώπη, και η διαρκώς ανοδική εμπορική πορεία της σε αυτήν έδειχναν την αλλαγή.

Advertisement
Advertisement

Η μεγαλύτερη έκπληξη -και το γεγονός που διέλυσε κάθε αμφίβολα περί αυτού- ήταν η παραγωγή τού πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της (Spring). Κατά συνέπεια, η επόμενη κίνηση των ανθρώπων της ρουμανικής εταιρείας ήταν αναμενόμενη, λίγο-πολύ: Η δημιουργία και του πρώτου αυτοκινήτου της με υβριδικό σύστημα πρόωσης.

Το Dacia Jogger Hybrid 140
Το Jogger παρουσιάστηκε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο (το καλοκαίρι του 2021) και ήταν η πιο σύγχρονη υλοποίηση των σχεδίων που είχαν τα στελέχη της Dacia για ένα οικογενειακό μοντέλο και μάλιστα και σε επταθέσια εκδοχή.

Advertisement

Η λύση που επέλεξαν δεν ήταν ένα τυπικό πεντάθυρο crossover ή ένα monovolume αλλά ένα station wagon αμάξωμα, ώστε να διαφοροποιείται και να διατηρεί τη φήμη και την ιστορία της ως μιας εταιρείας η οποία προσφέρει προσιτά, πρακτικά, ευρύχωρα αλλά και διαφορετικά σε χαρακτηριστικά μοντέλα.

Advertisement

Έτσι, το αμάξωμα του Jogger είναι σχετικά πιο ψηλό στο πίσω μέρος του, συγκριτικά με το εμπρός, γεγονός που έχει σημασία τόσο για το ωφέλιμο ύψος των επιπλέον δύο επιβατών και το χώρο αποσκευών. Αξιοσημείωτο είναι πως οι διαστάσεις του Jogger Hybrid 140 είναι 4.547 χλστμ. σε μήκος, 1.784 χλστμ. σε πλάτος και 1.632 χλστμ. ύψος, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.897 χλστμ.

Η δημιουργία τής υβριδικής έκδοσης του μοντέλου ήταν εύκολη για τους ανθρώπους της εταιρείας και την παρουσίασαν επίσημα πέρυσι τον Οκτώβριο, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Σε αυτό συνέβαλαν κυρίως δύο στοιχεία: Το πρώτο αφορά το ότι το Jogger βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF- («Common Module Family») της Renault Alliance, η οποία επιτρέπει την ενσωμάτωση αυτής της τεχνολογίας.

Η πλατφόρμα «CMF»

Το δεύτερο έχει να κάνει με την ύπαρξή της και τη δοκιμασμένη εφαρμογή της σε άλλα μοντέλα της γαλλοϊαπωνικής Συμμαχίας. Έτσι, στην Dacia επωφελήθηκαν από αυτά και δεν είχαν να νοιαστούν για το κόστος εξέλιξης ή να αφιερώσουν τον απαιτούμενο χρόνο για την εξέλιξή τους. Κατά συνέπεια, έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν και την τιμή πώλησης χαμηλά συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε αντίστοιχα μοντέλα με την ίδια τεχνολογία.

Advertisement

Το σύστημα υβριδικής διάταξης που τοποθετείται στο Jogger αποτελείται από τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1.598 κ. εκ., ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 97 ίππους και μέγιστη ροπή 144 Nm, και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο πρώτος, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς όποτε χρειαστεί και το επιτρέπουν ή το επιβάλλουν οι συνθήκες επιτάχυνσης, αποδίδει 49 ίππους και 205 Nm. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες και έχει μέγιστη ισχύ 20 ίππων. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος φτάνει τους 140 ίππους, αριθμός που αποτελεί τμήμα τής ονομασίας της συγκεκριμένης έκδοσης του μοντέλου (σημ.: Hybrid 140).

Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 kWh και 0,85 kWh πραγματική. Το βάρος τους είναι 80 κιλά και βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πορτμπαγκάζ, στη θέση της ρεζέρβας, γεγονός που δεν επηρεάζει τη μεταφορική ικανότητα αποσκευών σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του Jogger, όπως δηλώνει η Dacia. Στην πενταθέσια εκδοχή του είναι τουλάχιστον 708 λίτρα, ενώ στην επταθέσια τουλάχιστον 160. Η μέγιστη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 1.819 λίτρα.

Το υβριδικό σύστημα
Πρόκειται γ’ αυτό που τοποθετεί και η Renault στα μοντέλα της. Η λειτουργία του είναι είτε παράλληλη είτε εν σειρά, αναλόγως των απαιτήσεων κατά την κίνηση. Το Jogger Hybrid 140 εκκινεί την πορεία του μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα και συνεχίζει με αυτόν για όσο διάστημα ο οδηγός εφαρμόζει μικρό φορτίο στο δεξί πεντάλ ή όσο το έδαφος παραμένει επίπεδο.

Όταν απαιτηθεί, ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας για να κινήσει το αυτοκίνητο, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης αυτός συνδράμεται και από τον ηλεκτροκινητήρα.

Βάσει έρευνας που έκαναν οι άνθρωποι της Dacia, εντός πόλης (όπου η ταχύτητα είναι μικρή) το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ως και το 80% της διανυόμενης απόστασης ως αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς τη συνδρομή του εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% συγκριτικά με τη τις εκδόσεις του μοντέλου με μόνο με θερμικό κινητήρα (τυποποιημένες τιμές).

Σε ό,τι αφορά στη μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου, το πενταθέσιο Jogger 140 χρειάζεται 4,8 λίτρα/100 χλμ. και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 108 γραμ./χλμ. (κατά WLTP). Στο επταθέσιο, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι 4,9 λίτρα/100 χλμ. και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 111 γραμ./χλμ. (κατά «WLTP», αντιστοίχως).

Κατά την επιβράδυνση, φυσικά, ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας φορτίζει τις μπαταρίες. Μάλιστα, για την καλύτερη δυνατή ανάκτηση ενέργειας ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει τον μοχλό στη θέση « ώστε να έχει τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα σε αυτόν τον τομέα.

Αναφορικά με τις επιδόσεις του, σύμφωνα με την Dacia, η πενταθέσια εκδοχή τού Jogger Hybrid 140 επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά της φτάνει τα 167 χλμ./ώρα. Η επταθέσια, χρειάζεται 10,0 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει ίδια.

Σε ό,τι αφορά στην επιτάχυνση εν κινήσει, στην πρώτη περίπτωση επιταχύνεται από τα 80-120 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και στη δεύτερη σε 8,8 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα, βάσει όσων ανακοινώνει η εταιρεία. Τέλος, το πενταθέσιο, ζυγίζει 1.432 κιλά και το επταθέσιο 1.460 κιλά.

 Οι πρώτες εντυπώσεις μας
Το Jogger το έχουμε δει ήδη στην έκδοση με τον 1.0 TCe κινητήρα των 110 ίππων και μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις με το στυλ του και τη σχεδίασή του. Σε αυτή με τον υβριδικής διάταξης κινητήρα το αμάξωμά του δείχνει και είναι ακόμα πιο προσεγμένο. Τα χρώματα με τα οποία διατίθεται σε αυτή την περίπτωση το κάνουν πιο ελκυστικό.

Ανοίγεις την πόρτα τού οδηγού και ο «ήχος καλωσορίσματος» που ακούγεται από τα ηχεία τού ηχοσυστήματός του είναι ευχάριστος σε τονικότητα και με καλό «όγκο», γεγονός που σε προδιαθέτει ευχάριστα εξαρχής. Περιεργάζεσαι το εσωτερικό και διαπιστώνεις ότι η ευρυχωρία του είναι πολύ καλή ακόμα και στην επταθέσια εκδοχή του.

Σε αυτή, τα δύο πίσω πτυσσόμενά καθίσματα είναι χρηστικά και για ενήλικες, όχι μόνο για παιδιά. Ένας μετρίου ύψους επιβάτης έχει ικανοποιητικό χώρο τόσο για τα πόδια του όσο και πάνω από το κεφάλι του. Τα υλικά στο ταμπλό και την καμπίνα δεν ξεφεύγουν από τη συνήθη επιλογή τής Dacia.  Τα πλαστικά είναι σκληρά σε αίσθηση, με καλή συναρμογή και η ταπετσαρία του ποιοτική.

Στον δρόμο, όπως και στα μη εξηλεκτρισμένα Jogger έτσι και στο υβριδικό, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι το πόσο ευκολοδήγητο είναι, παρά τον σχετικά μεγάλο του όγκο. Η ανάρτησή του είναι καλορυθμισμένη για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και έχει λίγο πιο σφιχτές ρυθμίσεις, καθώς πρέπει να ανταπεξέλθει στο κατά σχεδόν 180 κιλά αυξημένο βάρος τού Jogger Hybrid 140 σε σχέση με την έκδοση με τον 1.0 TCe. Όμως, παραμένει μαλακή όσο χρειάζεται ώστε να διασφαλίζεται το απαιτούμενο επίπεδο άνεσης.

Αναφορικά με το υβριδικό σύστημα, σε γενικές γραμμές, ο τρόπος λειτουργίας του δεν διαφέρει από εκείνον που ήδη γνωρίζουμε στα μοντέλα της Renault (Clio, Arkana). Το Jogger που οδηγήσαμε στη Λισαβόνα είναι το πρώτο Dacia που διαθέτει και θερμικό κινητήρα το οποίο μπορεί να ξεκινά μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και περιστασιακά να κινείται αθόρυβα.

Η λειτουργία τού συστήματος και η εναλλαγή τού ηλεκτρικού μοτέρ με το θερμικό περνά σχεδόν απαρατήρητη. Οι επιβάτες, σπάνια αντιλαμβάνονται πότε εναλλάσσεται η πηγή της ροπής προς τους τροχούς, ενώ ο οδηγός μπορεί να βλέπει τα δεδομένα λειτουργίας του (σύστημα) στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που διαθέτει η συγκεκριμένη έκδοση.

Αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το (σε πόλη και αυτοκινητόδρομο). Στα χέρια μας, κυμάνθηκε μεταξύ 5,2-5,5  λίτρα/100 χλμ. και μόνο όταν το πιέζεις πολύ πλησιάζει κοντά στα 6,0 λίτρα/100 χλμ. Τιμή εντυπωσιακή για ένα σχετικά μεγάλο όχημα που προσφέρει χώρους για έως επτά άτομα.

Τέλος, με δεδομένο την έμπρακτη χαμηλή κατανάλωσή του χάρη στη πολύ καλή λειτουργία τού υβριδικού συστήματος, το Jogger Hybrid έχει αυτονομία που ξεπερνά τα 900 χλμ. μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό του. Ποιος είπε ότι η Dacia δεν μπορεί να εκπλήξει σε κάθε τομέα;

Περισσότερα για το πρώτο υβριδικό μοντέλο τής Dacia θα έχουμε να πούμε στις αρχές του νέου έτους, όπου έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα του μοντέλου στη χώρα μας. Κάπου εκείνη την χρονική περίοδο θα μάθουμε και τις τιμές πώλησής του. Υπομονή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ρεκόρ πωλήσεων για την Dacia το 2022
Δοκιμή: Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 PS LPG
Γιατί η Dacia μοιράζει θερμοφόρες;