Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio E-Tech

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Μπορεί να μην το δείχνει αλλά αυτό το Clio είναι εμπλουτισμένο με υβριδική τεχνολογία από τη Formula 1.

Το Clio το γνωρίζετε όλοι. Αλλά τι έχετε να πείτε για το υβριδικό Clio; Πάντως, οι Γάλλοι της Renault χρειάστηκαν περίπου μια οκταετία για να προχωρήσουν στην εξέλιξη μιας υβριδικής τεχνολογίας εμπνευσμένη από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην Formula 1 με στόχο να καταναλώνει όσο το δυνατόν λιγότερο και με το βέλτιστο αποτέλεσμα. Είχαν ως στόχο το «κάντε το όπως η Toyota» επενδύοντας στην hybrid τεχνολογία και μακροπρόθεσμα μειώνοντας το κατασκευαστικό κόστος. Έτσι προέκυψε το σύστημα πρόωσης E-TECH και μετά από περίπου 150 διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Εν τω μεταξύ μεσολάβησε το booming της ηλεκτροκίνησης και σε συνδυασμό με τα plug-in υβριδικά το ενδιαφέρον για τα πλήρως υβριδικά (όχι τα ήπια 48βολτα που απλά έχουν ένα εξελιγμένο start/ stop μίζας/ γεννήτριας) κάπου ατόνησε. Όχι όμως και το αβαντάζ της χρηστικότητας και της μειωμένης κατανάλωσης, κυρίως στους δρόμους της πόλης με τον υποψήφιο αγοραστή να έχει να επιλέξει σε σχετικά μοντέλα όπως είναι το Toyota Yaris και το Honda Jazz. Και πλέον το Clio E-Tech που είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας, με ένα σύστημα που ίσως και να είναι ελαφρώς καλύτερο (τουλάχιστον οδηγικά) από της Toyota (το γιατί θα το μάθετε παρακάτω).

Ανάλυσε το
Μηχανολογικά βασίζεται στην ίδια CMF-B πλατφόρμα και η ειδοποιός διαφορά αφορά στο υβριδικό σύστημα με μεικτή μέγιστη ισχύ στους 140 ίππους. Το οποίο δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου, γι’ αυτό και επιλέχθηκε ένας ολοκαίνουριος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζίνης 1,6 λίτρων (με 91 ίππους) που υποβαστάζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο κιβώτιο ταχυτήτων και που αντλούν ενέργεια από μπαταρία 1,2 kWh που ζυγίζει περίπου 38 κιλά με το ρεζερβουάρ βενζίνης στα 39 λίτρα (ελάχιστα μικρότερο των συμβατικών εκδόσεων).

Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ παίζουν κατά μία έννοια τον ρόλο της σύμπλεξης με τέσσερις διαβαθμίσεις σχέσεων. Ο βασικός και μεγαλύτερος έχει ισχύ 48 ίππων/ 205 Nm και συμβάλλει κυρίως στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος μικρότερος των 20 ίππων/ 50 Nm λειτουργεί κυρίως ως start/stop και ως συγχρονιζέ για τις στροφές του κιβωτίου. Και δίχως να το αναλύσουμε ιδιαίτερα το κιβώτιο δεν έχει μήτε μετατροπέα ροπής, μήτε συμπλέκτη για την μετάδοση της ισχύος την οποία αναλαμβάνει η συναρμογή με τα μοτεράκια.

Στον δρόμο
Καλά όλα αυτά, αλλά πως συμπεριφέρεται το υβριδικό Clio στον δρόμο; Θα έλεγα ως το πιο… ηλεκτρικό υβριδικό όταν το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης του γίνεται στην πόλη (στον αυτοκινητόδρομο, όπως τα περισσότερα υβριδικά λειτουργούν περισσότερα ως συμβατικά). Η Renault λέει πως μέχρι και το 80% των μετακινήσεων στην πόλη γίνεται ηλεκτρικά. Ναι, αισιόδοξο. Ωστόσο, στη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση που κατέγραψα ήταν πραγματικά εντυπωσιακή και κυμάνθηκε κάτω από τα 5,0 lt/100 km. Όπως βλέπετε και στο παρακάτω γράφημα σε μια συνολική απόσταση 487 km το περίπου 40% έχει γίνει με ηλεκτρική λειτουργία. Πραγματικά εντυπωσιακό.

Το Clio E-Tech δεν ξεκινά απαραίτητα με ηλεκτρική ενέργεια (όπως στα Toyota) με το κινητήρα βενζίνης να παίρνει μπροστά. Αφού ζεσταθεί όμως και οδηγώντας χαλαρά στην πόλη θα ακούς περισσότερο το σφύριγμα του ηλεκτρικού μοτέρ παρά του θερμικού. Κάτι το πολύ θετικό είναι το πόσο ήρεμος είναι ο 1.600άρης με το όλο σύστημα να μην έχει καμία σχέση με τα γιαπωνέζικα κυρίως CVT. Που στην επιτάχυνση ανεβάζουν rpm που έχει ως φυσικό επακόλουθο το χαρακτηριστικό βουητό και την αίσθηση πατιναρίσματος. Το Clio E-Tech επιταχύνει, επιβραδύνει και κινείται πολύ γλυκά όπως ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο.

Ο οδηγός έχει στην διάθεση του τρία προγράμματα κίνησης. Το Eco, που δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 70 χλμ./ώρα, αρκεί η μπαταρία να έχει αρκετή ενέργεια. Το Hybrid, που συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρες για τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Και το Sport (αυτό επιλέγεται μέσα από την touch-screen), που προτάσσει τις επιδόσεις, ενώ επιπλέον υπάρχει και η θέση Β στον επιλογέα του κιβωτίου η οποία αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνετε το πεντάλ.

Υβριδικό και… πικάντικο!
Οπτικά το υβριδικό Clio ξεχωρίζει μόνο από τα σχετικά λογότυπα Hybrid, ενώ το πανομοιότυπο ταμπλό έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων που είναι εμπλουτισμένος με τις σχετικές ενδείξεις ηλεκτρικής ισχύος/αυτονομίας. Από μία μικρή ένδειξη μπορείς να παρατηρείς την ροή ενέργειας, ενώ στην οθόνη αφής υπάρχει και ξεχωριστή ενότητα με διάφορες hybrid πληροφορίες.

Το υβριδικό Clio κάνει αυτό για το οποίο προορίζεται. Είναι ευκολοδήγητο, αυτόματο, καίει το ελάχιστο που μπορεί αλλά κοστίζει πολλά για να το αποκτήσει κανείς. Θα έλεγα πως πρόκειται για ένα από τα πιο αποδοτικά και καλύτερα οδηγικά full-hybrid συστήματα, αλλά οι Γάλλοι θα έπρεπε να το έχουν λανσάρει εδώ και χρόνια. Και στα χρήματα που κοστίζει υπάρχουν πολλές εναλλακτικές που δεν χρειάζεται σώνει και καλά να είναι υβριδικές. Ή να καίνε αποκλειστικά αμόλυβδη. Τι θα λέγατε για ένα Clio LPG ή Captur LPG με εγγυημένο εργοστασιακό κιτ με υγραέριο; Όπως και να ‘χει, οι ενδιαφερόμενοι σημειώστε πως αυτή την περίοδο τρέχει πακέτο προνομίων με όφελος για τον πελάτη έως 2.500€ και δυνατότητα χρηματοδότησης με προνομιακό επιτόκιο 3,9%.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Συνδυασμένη υβριδική ισχύς: 140 PS
Κινητήρας: 1.598 cc
Ροπή: 144 Nm
Ηλεκτροκινητήρες: 2 (36 kW/ 205 Nm, 15 kW/ 50 Nm)
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 3,8 l/100 km
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Βάρος: 1.313 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών: 254 lt
Τιμή: Από €24.540

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δοκιμή: VW Golf GTI Clubsport vs Megane Renault Sport Trophy
Δοκιμή: Νέο Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμές εξέλιξης για το νέο Renault Kadjar

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto